pippa punkie & parel 5 jongen 18 eitjes

Gestart door leoni, 20 februari 2006, 20:27:55

« vorige - volgende »

leoni

hoii,

zoo ze zijn heir aardig aan het vegten om de broedblokken :-X
alleen ik heb altijd getwijfeld over m ijn bonte pop ???ik denk namelijk dat het een mannetje is en me bonte hing aan de ingang van het blok en toen kwam dat mannetje en jaade haar weg en toen gingen ze vechten.
en me geelwang pop hinh aan de voorkant van het blok met haar kopje in het blok en volgens mij kon ze er niet helemaal goed inkomen :-[ maar me vader gaat bij de broedblokken een stokje er voor maken zodat ze via het stokje er in kunnen.

groetjes leoni

leoni

hoii

ben ik weer whaha
me albino pop heeft net gepaard met een wildkleur man die geparelt is geweest :P ik weet alleen de splitsen niet.
en ik denk steeds meer dat mijn bonte´pop´een mannetje is want het doet macho  :-[ maarja als het zo is moet ik er gewoon nog een ¨popje bij zoeken ;D

groetjes leoni

valkje-jacco

hoi leoni ;D

hahaha! meestal als ze macho doen, dus vleugels van het lijf af is het een mannetje hoor :D

geef je ze geen namen of ben je ze aan het bedenken?  ;D

gr.Mitchell en Jacco
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Tara

Dag Leoni,

Mijn naam is Seraiyo en ik ben een macho-man ;D

Ik denk ook dat jouw bonte pop, dus geen pop is maar een ventje, net als ik, stoer hé ;D

Groetjes, Seraiyo :-*

leoni

whahaa ja dat dacht ik ook al dat ik dus 2 popjes heb en 4 mannen,..... duss met ik er 2 popjes bij kopen, wat erg :Pwhaha nog een mooie bonte voor me bonte en voor die andere man wee tik nog niet ;D
de stokjes zitten al bij de blokken en 2 bloken hangen in de voliere zonder stokje en 3 zijn aan het drogen :P

groetjes leoni

leoni

6 april 2006, 13:03:38 #110 Last Edit: 6 april 2006, 13:14:37 by leoni
hoii,

ik heb dus nu 4 mannen en 2 popen, het is op zich niet erg maar ze vechten nu echt op de popjes en ze slapen altijd met z´n alle op 1 broedblok en nu mag de bonte er neit meer bij en zit dus helemaal alleen zieligg te zitten :-\
dus ik moet er gewoon zo snel mogelijk 2 popjes bij kopen :-[
maarja me moeder zei waarom ruil je dan niet 1 man voor een pop maar ja dat kan niet want ik wil me bonte houden dus zou er een wildkleur weg moeten maar me albino heeft al gepaart en me geelwang ook al maar ik weet niet met welke van de 3 wildkleur want me albino weet ik het wel maar van me geelwang niet :-\ en ik vind het ook wel zielig nu net als ze gewent zijn een valkje weg te doen
want vinden jullie dat ik het beste kan doen
denk dat ik er 2 popjes bij koop maar welke?

groetjes leoni

Tara

Hoi Leoni,

ik zou dan kiezen om enkel poppen bij te kopen.
Misschien iets meer dan twee, is altijd beter meer poppen te hebben dan mannen, dan hebben de overgebleven mannen ook een uitgebreidere keuze.

Ik zou gaan voor meervoudige mutaties in een, bijvoorbeeld bont gepareld witmasker ofzo. Zodat je bijvoorbeeld kans hebt dat een man split is voor bont, dan heb je bonte jongen, niet alleen wildkleur.

Groetjes, Tara

*Sylvia*

Hé Leonie!

Ik heb je verhaal gevonden :D
Wat een mooie voliere zeg en je valken zijn ook niet mis :o
Het doet me goed om ook punkie weereens te zien.
Ik ben benieuwd wat voor jongen je allemaal zult krijgen,vast en zeker stuk voor stuk prachtige vogels in iedergeval:D
geniet maar fijn van je vogels en je prachtige voliere!

groeten,

Sylvia

leoni

hoii,

leuk dat je me verhaal gevonden heb ;D
met punkie gaat alles goed alleen plukt pippa punkie maar als ze los zijn niet dus nu zit pippa in een andere kooi en gata heel goed en ze zijn bijna heel de dag los als er iemand thuis is :D

vogels buiten gaat ook alles weer goed alleen met een slaap plek vechten ze wel es maar gaat wel goed
en ik heb die meneer gebelt en over 1,5 week ongeveer meot ik hetm weer bellen en dan kan een popje komen halen weet aleen nog niet de kleur denk iets van bont gepareld maar weet het nog niet :D alleen als ik weer bont neem is het zo meoilijk te zien of het een man of pop is :-[maarja

groetjes leoni

leoni

hoii,

alles gaat hiet goed pippa zit nog alleen wel boven maar hij plukte nog steeds ze gaan wel samen los dat gaat wel goed

buiten ook alles goed ze zijnnog steeds niet in het nachthok geweest.

de konijnen hebben vandag hun jaarlijkse inenting gehad en het ging goed.

morgen 2 popen halen ;D 2 bonte popen vederweet ik niet of ze bont cinnamon of gepareld zijn maar dat maakt met niet uit ik wilde gewoon 2 bonte popen. dus dar komen morge ook foto´s van ;)

groetjes leoni

*Sylvia*

geweldig zeg dat het zo goed gaat!
De bonte poppen zijn vast prachtig.Ik ben benieuwd naar de foto's :)

leoni

hoiii ;D :D

nou heb er 4 nieuwe bij
1 geparelde
1 bont geparelde (denk ook cinnamon)
2 cinnamon bonte
maar die man weet niet zekker of het 2 poppen zijn dus nu mag ik ze alle 4 en rond juni moet ik er 2 terug bregen hij zei er zit zekker weten 1 man bij maar weet niet welke en ze mogen ook een nestje maken en de jongen mag je houden maar ik wil er 2 terug.
dus heb er nu 4 er bij en over een paar maanden gaan er 2 terug.
heb al foto´s maar me computer zegt dat hij het neit herkent dus zo even aan me vader vragen.
de 4 zitten nu in het nachthok en net wilde er 1 naar buiten naar de andere 6 en toen schoken e ander een gingen vliegen en toen schok me nieuwe ook en nu zit hij weer binnen op een stokje ;)
en me andere valkjes buiten zitten aletijd elke dag om 8 uur op de broedblokken dus nu ook :D morgen hoop ik foto´s ;D

groetjes leoni

leoni

hoii,

daarnet heel de tijd in het nachthok gestaan en tegen ze gepraat en foto´s gemaakt en toen was er buiten wel 1 heel nieuwschierig en kwam naar binnen en toen kwam de rest ook er zater er nog 2 buiten dus in een nachthok van 2 bij2 bij 1 met z´n 8e en dan ik erook nog bij  ::) maar het ging goed toen ging er een nieuwe in het broedblok kijken en toen ging ze op een stokje zitten naarts een man en ging kippetjes staan dus ik heb iniedergeval 1 pop daarna gingen alle mannen die ik al had(4) een heel gek geluid na doen leek op een alarm en me zus vond het op een auto alarm lijken :P en toen ging 1 vvan me nieuwe mee vluiten dus ook in iedergeval 1 man. nu alleen nog de anere 2 kijken wat het zijn ik heb 1 cinnamon bonte met heel weinig bont dat is een man en een cinnamon bonte met een wit geel achtige buite (klein beetje bruin) dat is een pop en dat vin ik de mooiste. er zit ook een bont geparelde met een gele kuif en dan 3 veertjes bruin in haar kuifje die vind ik ook erg leuk dus hoop dat dat ook een popje is :D
hier zijn de foto´s:

groetjes leoni

leoni

zo hoii ben ik weer

hihi zat nar buiten te kijken ze zitten met z'n 10e buiten nu.
zitten er 2 in het broedblok te kijken(allebij een ander broedblok)  vliegt er 1tje weg en komt er 1 uit dat broedblok waar er 1 zat in te kijken hihi maar het was die nieuwe cinnamon bonte met wit gele buik en heb bijjna de zelfde die er met z'n koppienaar binnen aan het kijken was :D

groetje leoni

leoni

hoii,

binnen gaat allesnog steeds goed pippa vluit vaak naar buiten toe en punkie haar rode veertjes groeien weet terug.

ik heb een bont geparelde pop en cinnmon bonte man(denk ik)  en die zitten altijd samen en ze zitten vaak samen in de broedblokken, nu keek ik vanochtend naar buiten en toen was die pop aan het paren met een andere man ??? maarja ik kijk wel want ik meot er nog 2 terug brengen en ik heb al 1 man en die heeft ook nog geen pop en die ander man heeft dus wel al een pop maar die pop paart met een andere man dus ik weet niet wat ik moet doen :-[
want ik zou 2 poppen halen bij die man maar hij wist niet zekker welke de poppen waren want hij had ze net gekocht op een vogel beurs en ad het gelijk tegen mij gezegt en die dag er na ben ik ze op komen halen omdatik nog 2 popen zocht dus nu heb ik dan 2 popen en 2 mannen en die 2 mannen breng ik weer terug  denk ik maar zoals je hier boven al las heeft die pop gepaart met en andere man en gata nu weer naar haar man waarmee ze altijd sammen zit dus ik weet het neit wat ik moet doen ???

groetjes leoni