4 mei 2025, 23:18:43

Khira

Gestart door Jeffry83, 11 juni 2003, 06:23:19

« vorige - volgende »

Jeffry83

Ik heb vroeger in mijn kinderjaren 4 Valkparkieten gehad en meerdere grasparkietjes,nadat de laatste dood was gevallen van zijn stokje (hartaanval :-/) namen we een grote pauze met de vogels tot ik zelf vorige week zaterdag op het idee kwam weer iets anders te nemen dan de ratten die ik al jaren nu had,ik heb dus sinds vorige week zaterdag weer een Valkparkiet gekocht..
Ik heb d'r Khira genoemt,waarom vraag je je af,nou,Khira is de naam van de dochter van de leadgitarist van mijn favo band;Rammstein...
Ze is 6 weken en ze is nu al erg handtam,ze zit heel erg graag op mijn schouders en dan zit ze zichzelf een grote wasbeurt te geven,ze is nog steeds nieuwschierig als toen ik haar kocht en dus knabbelt ze overal in om te weten wat het is,,ook in mijn oorbel dus als ze op me schouder zit :)...Ze moet eigenlijk nog 2 weken handfokvoer krijgen maar ze eet al veel normaal voer en wilt af en toe geeneens meer het handfokvoer...Over 4 weken zal ik haar laten kortwieken vanwege het grote wegvliegprobleem,er staan hier altijd veel ramen en deuren open die open blijven staan ook door sommige familieleden dus ik heb geen andere optie. :-/
Verder heb ik d'r al zo tam gekregen om op mijn vinger te gaan zitten als ik een klein beetje een duwtje geef onder d'r borst bij d'r poten....
Hoe het verder met Khira afloopt zal ik hier wel melden natuurlijk.. ;)
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

ikkie

hoi  GothicJeff

wat hier in huis goet werkt als anti wegflieg prefensie
zijn horre ik hep voor me ramen horren gemaakt die er presies inpassen zodat de ramen heerlek wagen wijt open kunnen blijven staan en mijn falkjes lekker ront kunnen blijven fliegen
zonder dat ik konstant agter ze aan loop te rennen of de moort moet stikken van de hitte ;-)
natuurlek wel fan tijt tot tijt de horre dan kontroleren op klijne slijtaasje plekje en zonondeg horre gaas vervangen

en je huisgenoten opfoeden dat ze die deuren digt doen
en ik bedoel digt doen niet digt SMIJTEN want dat geeft weer zoon rot gekrijs als khira er dan per ongeluk tussen mogt komen :-s

groetjes
ikkie

Jeffry83

horraamen hebben we allang,maar ik gok er niet op,ik wordt al gek als ik een cd kwijtraak dus een huisdier kwijtraken.... :-/
R.I.P:

ikkie

11 juni 2003, 06:41:26 #3 Last Edit: 11 juni 2003, 06:43:50 by ikkie
evengoet op blijven letten gekortwiekt en al is er altijt nog kans fan per ongeluk buiten geraken
en dat zou tog egt niet fijn zijn :-s
CDtjes worde door huisgenoten op verkeerde plaatsen opgeruimt
khira zullen ze tog niet snel in de verkeerde la of kast doen hoop ik;-)

Jeffry83

Nou,mijn stiefvader is nogal een lomperik en die heeft al een paar keer per ongeluk op de poten van onze 2 honden gestaan en meerdere dingen  :-/
R.I.P:

ziralioness

Hmm.. ik vind kortwieken om DIE reden een heel goed idee. :) Minder erg dan een weggevlogen (en vaak zodoende gestorven) valk...!
Verder ben ik geen voorstander van kortwieken, maar in dit geval maak ik een grote uitzondering!
Echter, zorg dat je goed voorbereid te werk gaat, of laat het de eerste keer door iemand met ervaring doen. :) Better save then sorry!

Verder moet je oppassen met je stiefvader lees ik. Ook valkjes zitten wel eens op de grond, dus pas op dat hij er niet op gaat staan he! Niet zonder toezicht los alleen laten, NOOIT!

Heeeeel veel plezier met je nieuwe valkje! :)

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Jeffry83

ik denk dat ik het gewoon door de dierenarts laat doen,dan weet ik het tenminste zeker dat ie het goed doet,,hoop ik :-/ want hebt dierenartsen die niet zo goed zijn.....
R.I.P:

Kolkkie

Hoi Jeff,

Ik denk dat je dan beter naar een dierenarts kan gaan die hier op de site vermeld staan. Die hebben wel kennis van vogels.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Jeffry83

ik denk dat ik als eerste informeer bij mijn eigen dierenarts en als die er geen ervaring mee heeft vraag ik wel een afspraak aan bij die dierenarts in den haag...
R.I.P:

Jeffry83

zo,na een aantal weken zal ik maar weer eens wat laten horen hoe het met Khira gaat :)
Ze is nu al een grote meid geworden en is voor het eerst in de rui nu...ze vindt het wel raar,ze zit namelijk altijd op mijn deur en dan als er een donsveertje voorbij vliegt schrikt ze zich rot en gaat ze blazen en haar vleugels wijd open :D :)
Ze is een paar weken geleden beetje ziek geweest met een verstopt neusje en niezen waar ze 100 % overheen is gekomen :) .
Zoals je ziet in mijn handtekening is ze al heel wat mooier qua verendek geworden sinds de eerste foto bovenaan...
Ze heeft niet echt veel last met de hitte nu.Ze is op hele hete dagen wel wat suf en slaperig,ze heeft nog steeds dezelfde haat voor potloden en pennen ::).Weet niet waarom maar zodra er een potlood op het buro hier ligt en zij zit op het buro dan ligt ie binnen no time op de grond :D ;D
Hier nog een mooi fotootje van haar..
R.I.P:

Paul

Hoi GothicJeff,
Khira ziet er heel goed uit op de foto's en ze heeft het best naar haar zin zo te zien met dat spelen en gooien met pennen :-)
Pas trouwens zeker op met potloden want door zit iets lood in geloof ik dus dat is echt dodelijk als ze dat binnen krijgen :-(
Als ze het zo warm heeft moet je haar eens natspuiten met de plantenspuit dat vinden ze vaak heerlijk met die warmte :-)

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

khira is een prachtig valkje geworden zeg!
zij is een cinnamon valkje, of vergis ik me??
hopelijk gaat je stiefvader niet op de poten van je valkje staan of zo ;D

SDC:D
greetz from belgium

Jeffry83

ja,ik pas wel op met die potloden ;),ze is zelf nu nog te zwak in haar snaveltje want ze kan amper door een appelschil heenprikken...en ik doe meestal 1 x per week haar een lauwe douche geven..maar nu het warm is krijgt ze het wel meer ;)
R.I.P:

anika_en_spirit

hoi hoi,

mooie valk hoor die khira,
en lekker ontdeugend ook zo te horen  ;D

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

Jeffry83

19 september 2003, 07:12:47 #14 Last Edit: 29 september 2003, 04:42:50 by GothicJeff
Zo,na 2 maanden na de vorige keer dat ik wat geschreven had dacht ik dat het wel eens tijd was om weer eens wat te schrijven over Khira,,,,ze is al van de rui af,af en toe komt er nog een veertje vanaf...ze had ook een tijd last van verstopping denk ik...ik zag dat ze d'r grit geeneens aanraakte dus heb ik veel meer met het voer vermengt en nu gaat het alweer veel beter,ze is nog steeds gek op dingen van metaal en wat schittert,ook de klepels in de belletjes die in haar kooi hangen,ze had er 2 uitgesloopt,ze bleven allebei in haar bekkie hangen die ik eruit moest vissen..Zodra ze op me schouder komt is het ff frummelen aan m'n oorbel en verder met d'r dagelijkse bezigheden...Ze is wel meer bitcherig geworden en wilt alles op haar manier... :P
Voor mij is ze onwijs lief en aardig...kusjes geven en als ik me vinger in haar kooi doe doet ze haar koppie ertegen zodat ik haar moet kroelen in d'r nek,maar zodra er een vreemde vinger in de kooi komt (meestal me ouders) is het blazen en bijten  ::).
Voor iedereen die wilt weten hoe ze er nu uitziet heb ik een wallpaper gemaakt van vele foto's die ik gister gemaakt had...
je kan hem hier bekijken:
http://members.lycos.nl/gothicjeff/hpbimg/KhiraWP.jpg
R.I.P: