6 juli 2025, 11:21:43

Kjáni

Gestart door disney, 15 februari 2006, 07:53:48

« vorige - volgende »

disney

Hoi hoi

Hier alles goed hoor. De griep heeft maar half toegeslagen dus ik ben alweer fit. Ben alleen steeds leuke dingen doen  :) Gisteren naar Burgers zoo bijvoorbeeld! Was erg leuk, allemaal dieren in de sneeuw.
De vogels vermaken zich prima. Van de week wat geschrokken door onweer snachts, maar ze lieten zich snel kalmeren. Was voor alle drie de eerste keer onweer sinds ze hier wonen, Kæla en Kwiebus heb ik er nog nooit op zien reageren, dus zal wel eenmalig zijn.

Marga, hoe douchen of badderen bij jullie de valkjes? Het sproeien vind Kjáni niet zo'n succes en een schaal water wordt systematisch genegeerd. Maar hij is heel stoffig, dus een keertje waterpret lijkt me niet zo verkeerd voor hem. Kwiebus ging altijd in een gewoon klein vogelbadje, maar die past niet aan de huidige voliere, dus die is ook al geen tijden meer nat geweest. Wordt ook wel weer eens tijd...

Groetjes Karin

Riny

Hoy Karin
Als je wat lauw water in een plantenspuit doet kun je ze daar mee af sproeien.
Steeds een beetje meer ,dan gaan ze het wel lekker vinden.
Maar valkjes zijn een beetje eigenwijs dus ,het het gaat niet van de ene op de andere dag.
Het is ook prima voor hun verenpak.
Bij mij badderen ze alleen als het echt heel erg warm weer is.
Wel moet je er voor zorgen dat ze niet nat de nacht in gaan.
Beter is het om ze 's morgens te sproeien.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes karin

mijn valkjes krijgen afwisselend een bad of een douche en idd die kleine badjes die in de handel verkocht worden vind ik ook te klein voor de valkjes maar ik heb er wel iets op gevonden  :P waar dit eigenlijk voor dient weet ik niet maar in elk geval ik gebruik het als badje (zie foto) en chica en knabbel gaan er graag in  :D het enige nadeel is dat je wel wat nattigheid hebt want het zijn tralies die er omheen zitten en geen plastiek  :-\ maar ik leg gewoon een dweil onder het badje en opgelost  ;)

groetjes marilyn

Lique

Citaat van: marilyn op  4 maart 2006, 11:46:05
waar dit eigenlijk voor dient weet ik niet maar in elk geval ik gebruik het als badje (zie foto) en chica en knabbel gaan er graag in  :D het enige nadeel is dat je wel wat nattigheid hebt want het zijn tralies die er omheen zitten en geen plastiek  :-\ maar ik leg gewoon een dweil onder het badje en opgelost  ;)

Hoi,

Hihihihi, dit is een anti plukbakje.
Hier doe je de jongen in die geplukt worden, hang je aan de tralies, en de jongen kunnen alsnog gevoerd worden, maar niet meer geplukt worden.
Maar het kan inderdaad ook als een badje dienen hihihihi.

groetjes Lique

marilyn

hoikes lique

maakt mij echt niet uit waar het eigenlijk voor dient , het voornaamste is de valkjes kunnen met gemak in het badje en ze vinden het heerlijk  :D soms zet ik het zelfs op tafel dan kan ik meegenieten van hun capriolen in het water  ;)

groetjes marilyn

chiko

Ik moet zeggen dat het een orginele oplossing is, wij zitten namelijk hier ook met een vogelbadje, wat eigenlijk te klein is.
Chiko is wel al 2 keer mee geweest als ik ging douchen en ook hij werd mee gedoucht. Hij ging er echt voor zitten en vond het heerlijk.
Wel opletten dat de straal niet te hard is en lauw water gebruiken.

Folkert.

Riny

Hoy Lique en Marilyn
Nu weet ik ook hoe een anti plukkooitje eruit ziet.
Ik wist al niet wat ik me daar bij voor moest stellen.
Weer wat geleerd!
Groetjes Riny :D

disney

Hey wat leuk, allemaal reacties hihi.

In de voliere sproeien wil ik niet. Het is zo'n groot open ding dat de vogels dan heen en weer gaan klauteren en mijn hele huis nat wordt en de vogels niet.
Ik neem de bonte boer altijd mee onder de douche. Ik douche smorgens dus dat gaat prima. Zij vind het erg lekker, zowel de douchestraal die ik dan iets koeler zet en de plantenspuit.
Ik heb Kjáni ook 2 keer meegenomen naar de douche om hem met de plantenspuit te sproeien, maar hoewel hij het niet eng lijkt te vinden, vind ie het niet leuk en vliegt hij weg.

Ik vind zo'n anti plukbakje wel een idee. Dan wordt het in en rond de kooi ook wel nat, maar ongetwijfeld minder als met sproeien. Waar kan ik die (online of in een winkel?) vinden? Ik heb ze bij de plaatselijke dierenwinkels nog nooit gezien. Hoe groot zijn ze?

Groetjes Karin

marilyn

hoikes karin

ik heb dat anti plukbakje van mij eens gemeten (ons badje  ::) ) en de afmetingen zijn 25 x 19 x 17
ik heb dit hier in een plaatselijke dierenwinkel gekocht (ik woon wel in belgie) en het stond bij vogelbenodigdheden maar ik wist alleen niet waarvoor het diende (nu dus wel  ;)  )
en die kleine badjes vond ik ook zo heel erg klein dat ik dit soort kooitje maar  heb meegenomen in de plaats van een badje . ik heb iets van een 6 € betaals denk ik

groetjes marilyn

Wilma1

4 maart 2006, 15:13:47 #39 Last Edit: 4 maart 2006, 15:18:20 by Wilma1
Je hebt GROTE badjes hoor voor valkparkieten IK heb zelfs 2 soorten en 1 hangt er in de voliere voor de parkieten...

Als je rechts goed kijkt zie je iets groens, dat is een bad voor een klein deurtje, net als een parkietenbadje, maar dan met een verlengt binnendeel...en de zijkanten zijn wat breder...

deze kun je zowel aan een grote deuropening hangen, als aan de binnenkant tegen het gaas aan ( bij mij hangt ie tegen een wand aan in de voliere en blijft mooi schoon

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Jeetje wilma wat een drukte in die voliere! Ben ej niet bang dat iemand iets breekt als ze vallen?

en zitten er twee te wipwappen daar!

Hey Karin

de shop van dit forum is nu ook online kan je heel veel kopen!

www.valkparkiet.org

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

De foto vertekend   ::) heel erg Lin er er is er nog nooit een gevallen moet ik zeggen....de ruimte valt erg mee....
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

oh gelukkig maar!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

disney

Hoi hoi

Ik heb er een online gevonden en besteld! Door het deurtje in dat ding zelf kan ik hem ook aan de binnenkant ophangen, maar als hij er is gaan we gewoon bekijken hoe we hem het beste op kunnen hangen. De deurtjes van de voliere zijn namelijk bijzonder groot, dus de kans is klein dat ie daarvoor past.
Een badje zoals op de foto aan de voliere had ik voor de grasparkieten en daar zou Kjáni inderdaad best mee uit de voeten kunnen. Maar die kunnen we dus niet ophangen door de enorme deuren. Dan moeten we een gat in de voliere maken wat ook wel kan, maar dat vinden we ook weer zonde.

Ik hoop dat hij snel bezorgd wordt en dat de heren hem zullen waarderen ;D

marga

hoi karin
ik ben heel benieuwd wat ze er van vinden
hier heb ik gewoon een grote plastic schaal
op tafel staan als ze los zijn maar ze lopen er meestal alleen maar  door en nemen een slokje
dus echt badderen doen ze niet
groetjes marga