5 juli 2025, 07:00:28

Kjáni

Gestart door disney, 15 februari 2006, 07:53:48

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi,

mooi valkje heb je! Ook je grasje ziet er lief uit. :) Veel plezier met je dagboek.

Jessica

hoi
wat leuk dat ik mn grote vriend lecky ( kjáni) kan volgen in een dagboek.
ik had hem lecky genoemd omdat ie nog al veel of lucky leek.
mn vader noemde hem steeds bijter.......... :-\
ik denk dat kjáni mn vader gewoon niet zo aardig vond en daarom steeds ging bijten. :P :P :P :P :P :P :P :P

gaat  kjáni ook bij jou wel eens ergens op kloppen ( of tikken) met zn snavel???? dat deed hij bij ons wel eens samen met zijn vriendje duppie  ;D

-xx- jessica

Jessica

hier is nog een fototje van kjáni toen hij bij ons was.......
is hij niet schattig????    :-* ;D ;D ;D ;D ;D ;D

groetjes jessica

disney

Ja dat doet hij heel erg vaak! Tegen een van de zitstokken of tegen de tralies. Geeft een heel kabaal en dat vind hij prachtig!

Vandaag tijdens het schoonmaken van de voliere mochten ze er lekker uit. Kon ik lekker poetsen en zijn lekker spelen. Ik zal zo nog wat foto's neerzetten, weet niet of er meerdere per bericht kunnen? Deze is van Kjáni op de bank, Kwiebus was alweer weg, maar Kjáni poseerde nog eventjes.

Groetjes Karin

disney

Hier een foto van de kooien zoals ze wonen. Lijkt me niet verkeerd :-)

De doek om de kooi is tegen de kat. Die vind nieuwe dingen altijd erg leuk en daar worden de vogels een beetje nerveus van. Door de doek zijn ze beschermd en de kat vind het vanzelf niet interesant meer en dan kan ie er weer vanaf.

Groetjes Karin

disney

En nog eentje van hun klimboom.

Groetjes Karin

disney

En voor nu de laatste, dat ze samen op de bank aan het schooieren waren. Helaas voor hen was er net gestofzuigd :-)

Groetjes Karin

disney

Wat een lieve foto Jessica! Heel erg schattig! Heb hem gelijk opgeslagen

Groetjes Karin

Jessica

hoi

op de foto's die zijn gemaakt in het broedseizoen van kjáni en zijn broertjes en zusjes herken je steeds duidelijk kjáni omdat ie meestal zijn ogen wijd open heeft en lievere oogjes heeft dan de andere.....
hopelijk komt er volgend broedseizoen weer zo'n valkje  ;D
ik denk dat van de jonkies kjáni het meest op de foto staat toen ie nog klein was.  maar het is ook echt een fotomodel.

dit is kjáni met zijn broertjes en zusjes  ;D lief he

-xxx- jessica

disney

Poeh, gisteren weer pech gehad. Zoals jullie op de foto's kunnen zien staan de 2 kooien van Kjáni en Kwiebus en Kæla naast elkaar. De parkieten landen nog wel eens op de kooi van Kæla als ze los zijn, dus daar gaat dan een handdoek overheen. Kæla vind dat namelijk niet zo leuk. Gisteren is Kwiebus eens leuk aan de voorkant van de kooi gaan hangen en heeft Kæla hem in zijn poot gebeten. Ik kan niet goed zien of het nageltje er helemaal af is, of nog een stukje eraan zit, maar het heeft flink gebloed en Kwiebus ontlast het pootje ook. Ik heb er jodiumzalf op gedaan en nu maar even kijken of hij het wat met rust wil laten. En weer iets verzinnen hoe de heren toch veel los kunnen, zonder gevaar dat hun poten afgehakt worden door dat groene monstertje....
Verder gaat alles goed hoor :). Kjáni heeft door de rui een veer scheef in zijn kuif en dat ziet er super stoer uit haha.

Groetjes Karin

marga

hoi karin
ja zo lopen ze nog wel eens iets minder leuks op
ik hoop dat het pootje van kwiebus snel weer geneest
hier landen de valkjes ook wel eens op de kooi van de grasparkieten en die proberen dan ook in de pooten te bijten
groetjes marga
en beterschap voor kwiebus

disney

Met Kwiebusje gaat het nu redelijk. Heeft nog wel last, maar blijft er goed vanaf dus het kan genezen. Geleerd heeft hij er niet van, want vandaag poogde hij weer een bezoek te brengen aan de potenvreter.

Kjáni heeft vandaag een ongelooflijke herrie zitten maken. Op flink volume uuuuuuren doorfluiten en kwaken. Aangezien ik vandaag ziek op de bank lag was dat toch iets minder. Van vrij rondvliegen in de kamer werd ie zo blij dat ie nog harder ging fluiten  :P, dus dat schoot ook niet op, maar hij vond het wel leuk hihi. Uiteindelijk, halverwege de middag heeft een streng trosgierst hem de mond gesnoert. Nu zit hij met volle buik in zichzelf te kletsen.

Ik hoop dat het snel heel mooi weer word en de vogels buiten kunnen genieten. Niet voor zijn herrie van vandaag hoor, zij hebben van die dagen en je hebt zelf van die dagen :) dat hoort erbij. Maar ik vind het zonnetje er steeds zo aantrekkelijk uitzien en dan is het nog zo berekoud!

Nou dat was het weer voor vandaag!

Groetjes Karin

marga

hoi karin
fijn dat het al wat beter gaat met kwiebus
ja ze zijn wel hardleers hhihihihiihihi
ik hoop dat jij je snel beter voeld als ik het zo hoor zijn er heel wat mensen ziek
kjani vermaakt zich prima zo te horen
maar ik had ook niet anders verwacht hier was die ook al zo
groetjes en beterschap
marga

marga

hoi karin
gaat het een beetje met je
of heeft de griep je te pakken????
groetjes marga