16 juni 2024, 01:08:36

jong valkje

Gestart door bling bling, 5 februari 2006, 13:46:56

« vorige - volgende »

bling bling

Mijn valkje is nu 8 weken hij krijgt nog drie keer per dag handvoeding wie weet hoe lang ik hier mee moet doorgaan??
Hij weegt 100 gram. ::)

Kirsten

Hoi

Ik zou in eerste instantie al gaan afbouwen,. driemaal per dag is veel voor een valkje van 8 weken. Eet hij al wat zaadjes, trosgierst, eivoer? drinkt hij?

Ik zou afbouwen naar tweemaal daags, dus om de 12 uur en even aankijken hoe het gaat,. Hou zijn gewicht en ontlasting gedurende het afbouwen heel goed in de gaten.

Groetjes
Kirsten

Ps,. kan iemand dit topic verplaatsen naar handopfok? Daar hoort het beter thuis denk ik. :)



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bling bling

hoi kirsten, bedankt voor je info.
Hij eet eigenlijk alles al zoals trosgierst,zaad,eivoer hij lust al verschillende soorten fruit.
Drinken heb ik nog niet gezien dat hij dat doet, maar als hij een bad neemt drinkt hij wel.
Mag hij ook al zo`n harde knabbelstok met zaden?????

bling bling

Hoe of wat moet ik aan zijn ontlasting zien als ik ga afbouwen?????

bling bling

Mijn valkjes is nu 8 weken, hij weegt 100 gram.
Krijgt nog handvoeding 3 keer per dag.
Eet al goed zelfstandig trosgierst, zaadjes, eivoer diverse fruitsoorten.
Mag hij nu voor de afwisseling ook zo`n harde knabbelstaaf met zaden???

Lin

Je blijft gewoon de handvoeding aanhouden en probeer de aankomende weken zoveel mogelijk andere zaadjes en voer te bieden die links staan bij Voeding. Al eens bij handopfok gekeken in sommige verhalen van andere mensen. Het kan nog misgaan hoor met een handopfokvalkje. Lees maar eens: Let op bij aanschaf handopfokvalkje. Rond de 10 weken zijn ze meestal zelfstandig. succes!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Dit is een bericht dat dubbel is geplaatst. In het andere topic is ook al gereageerd. Voortaan in een topic een vraag stellen. Geen dubbele vragen graag.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

Krijgt ie nu nog steeds 3 keer per dag pap?!
2,5 weekjes terug vroeg je ook al over voeding toch?

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14257.msg224404.html#msg224404

Toen werd je ook geadviseerd om wat minder pap te gaan voeren en je vogel te wegen.
Hij weegt dus meer als voldoende, en als ie dus al zelf ook eet mag je ECHT een voeding minder gaan geven, en Lin sorry ik ben het niet helemaal met je eens over dat een handopfok meestal pas met 10 weken eet, dat ligt ook wel een beetje aan jezelf.
Dat kan veel eerder!

Groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Riny


Hallo allemaal
Ik ben het helemaal met Bianca eens .
Vanaf dat ze 6 weken oud zijn ga ik iedere week een voeding minderen.
Anders worden ze nooit zelfstandig.
Wel als je gaat minderen het gewicht goed in de gaten houden.
Groetjes Riny :D

Karin

Ik heb beide berichten samengevoegd.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bling bling

hoi bianca,
ik denk dat je in de war bent met iemand anders want het was gisteren voor het eerst dat ik een bericht hebt geplaatst.
Verder bedankt voor de reacties ik ben sinds vandaag aan het afbouwen met de bijvoeding.

Bianca

Dan heb je denk ik last van geheugenverlies ;)

Want ik heb het opgezocht bij jou profiel onder oude berichten ;)
kijk dit is jou profiel.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?action=profile;u=2366
En dit is jou berichten-historie zie 26 januari
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?action=profile;u=2366;sa=showPosts
Maakt niet uit hoor..........maar het lijkt me sterk dat iemand anders op diezelfde naam met hetzelfde wachtwoord zit.


Groetjes Bianca :D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bling bling

hallo mijn valkje is nu 9 1/2 week hij weegt nu 94 gram en zit nu op twee voedingen.
Verder drinkt hij uit zijn bakje regelmatig hij eet trosgierst, eivoeding en zaadjes.
Wanneer moet ik overgaan op 1 voeding en op welk dagdeel kan dit het beste gegeven worden.
Verder ben ik al best veel geweten gekomen via deze site bedankt. ;D
Het is echt een schatje en erg ondeugend.

Riny

16 februari 2006, 19:41:40 #13 Last Edit: 16 februari 2006, 19:51:32 by Riny
Hallo
Je mag nu al overgaan op 1 voeding per dag.
Als je nu morgen 1 voeding geeft tussen de middag ,en zaterdag eentje 's morgens en een 's avonds,dan is dat een rustige overgang voor je valkje.
Wel iedere dag goed wegen ,met lege krop.
Als het gewicht niet minder is geworden zondag kun je overgaan op 1 voeding.
Groetjes Riny :D

bling bling

bedankt riny voor de tips ik ga het morgen proberen en jullie horen nog wel hoe het gaat.
bedankt.