15 juni 2024, 23:09:02

jong valkje

Gestart door bling bling, 5 februari 2006, 13:46:56

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Als je valkje 1 weekje op 2 voedingen heeft gezeten en verder goed van zijn zaadjes en trosgierst eet kan je hem op 1 voeding zetten. In principe moet dat kunnen met zijn leeftijd en wat ik hier lees.
Als je dit een week hebt volgehouden of je merkt dat je valkje geen behoefte meer heeft aan pap zou ik stoppen met pap geven.
Let wel goed op of hij blijft eten van zijn zaadjes.
Dit kan je onder andere zien aan zijn poep. Die is dan wit met groen. (groen is poep en wit is plas)
Succes met je valkje!

groetjes Linda

Riny

Citaat van: Riny op 16 februari 2006, 19:41:40

Als je nu morgen 1 voeding geeft tussen de middag ,en zaterdag eentje 's morgens en een 's avonds,dan is dat een rustige overgang voor je valkje.
Wel iedere dag goed wegen ,met lege krop.
Als het gewicht niet minder is geworden mag je overgaan op 1 voeding


Hoy Linda
De ervaring heeft mij geleerd ,dat bovenstaande een fijne en rustige manier is.
Wat jij schrijft kan ook ,maar ik verkies mijn manier.
Dat lijkt mij voor het valkje ook fijner.
Groetjes Riny :D

bling bling

het wil nog niet echt lukken hij krijst om zijn pap en als hij eruit is zit hij op de aanrecht wachten tot hij pap krijgt.
Ik blijf het proberen om zijn pap in de middag te geven.

Riny

Hoy Bling Bling
Je kunt ook een beetje pap maken en daarover heen, of er doorheen ,wat zaadjes .
Dat geef je dan met een lepeltje ,als je nu dat lepeltje steeds lager houdt bij het schaaltje kun je hem zo ook stimuleren om zelf te eten.
Groetjes Riny :D



bling bling

Sinds twee dagen zit hij op 1 handvoeding hij woog eerst 98 gram nu twee dagen op 1 handvoeding weegt hij 92 gram.
Met het eten van de lepel heeft goed geholpen hij wil nu in ieder geval het spuitje niet meer.
Hoe lang ga ik met 1 handvoeding door????
En is het gewicht goed????
Bedankt voor de tip met de lepel.

Riny

Hoy Bling Bling
Je kunt proberen om de handvoeding te halveren,maar hou het gewicht heel goed in de gaten.
Als je hem gaat voeren kun je ook wat trosgierst over de pap strooien en hem zo aanmoedigen om zelf een hapje te nemen.
Dat doe je door het lepeltje steeds lager te houden,zodat zijn snaveltje bijna de pap raakt.
Als het gewicht het zelfde blijft kun je proberen om de handvoeding weg te laten.
Veel succes Groetjes Riny :D

bling bling

Hoi Riny,
bedankt we gaan het proberen.
Ik hou je op de hoogte hoe het verder verloopt.
Groetjes Bling Bling

bling bling

Hij is nu sinds donderdag van de pap af.
Gaat op zich goed.
Alleen deed ik een beetje water bij zijn eivoer at hij een bakje per dag op.
HIj weegt tussen de 94 en 98 gram.
Vandaag vind ik hem rustig zit een beetje bol in zijn kooi verder reageert hij wel maar rustiger dan normaal wat moet ik doen
Hij is toch niet ziek??????.     
Lijkt ook wel of hij vannacht zijn eten had uitgespugt.

Riny

Hoy Bling Bling
Je kunt je valkje extra warmte geven en wat druivesuiker voor extra energie.
Verder zou ik hem heel goed in de gaten houden en kijken of hij zich anders gedraagt dan normaal.
Groetjes Riny :D

bling bling

Het gaat vandaag gelukkig weer goed hij fluit en roept weer.
Hij eet vandaag ook goed van zijn zaadjes en drinkt voldoende.
Ik hou het goed in de gaten.
groetjes en bedankt

Riny

Hoy Bling Bling
Fijn dat het weer beter gaat.
Dan kun je de extra gegeven warmte weglaten maar ik zou nog wel een dag of 2 extra druivesuiker geven.
Groetjes Riny :D

bling bling

Het lijkt wel of hij soms zit te bibberen komt dit dan weer goed door de druivensuiker????
Of wat betekent dat.

Riny

Hoy Bling Bling
Door druivesuiker krijgen ze alleen extra energie?
Denk je dat die het koud heeft,deed hij dat met de warmtelamp ook?
Groetjes Riny :D

bling bling

Vandaag is hij/zij weer in topvorm gelukkig nog wel druivensuiker gegeven.Nu de ontlasting nog goed is nog een beetje slapjes.
Bedankt voor de druivensuiker tip !!!!!!!!!!!!!!!
Vind het wel fijn dat ik hier van alles kan vragen over de valkjes, het is mijn eerste valkje en hij is echt zo leuk en lief.

Riny

Hoy Bling Bling
Fijn dat je zo tevreden bent.
Je kunt veel beter een keer teveel vragen als een keer te weinig.
Groetjes Riny :D