De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Ehhh... blijkbaar is er nog steeds geen nieuw valkje-van-de-maand gekozen. Maar Fikske hoeft niet te winnen hoor, het waren allemaal goeie inzendingen. Alleen heb ik ze niet meer in mijn mailbox zitten :(... ik ben altijd nogal ijverig om mijn mailbox leeg te maken en dat heeft zo zijn nadelen ;D.
Met Leentje gaat het ook goed hoor :D. Ze heeft goede resultaten behaald op school ;D. Ze heeft zopas ook weer een tekening gemaakt maar die moet ik nog inscannen ;D.
En met de valkjes gaat het ook goed ;D. Er valt momenteel niet zoveel over te vertellen. Ze zijn nu allemaal zowat door hun rui heen, alleen af en toe nog een grote veer eruit.
Jefke, de grote geluidennabootser van weleer is veranderd in een schreeuwer. Hij is meestal rustig als ik in de buurt ben maar als hij nog maar denkt dat ik weg ga dan begint hij te schreeuwen. Toch wel een beetje vervelend soms ::)...
Het geluidjes maken is nu echt het domein van Rikske geworden. Die zit de hele dag door te brabbelen en te fluiten. Echt een vrolijk kereltje :D ;D. Hij doet nu alle geluidjes die Jefke vroeger maakte, blaffen, telefoon... ;D Hij is echt superlief!
En Fikske die is ook nog niet veranderd. Het kunnen kroelen is bij die ene keer gebleven. Ik probeer het regelmatig opnieuw. Ze komt er wel bij zitten als ik met de anderen bezig ben maar als het haar richting uitgaat dan wil ze in de vinger bijten ofwel gaat ze ervandoor. Meestal gaat ze dan zitten eten ;D gek eigenlijk ;D.
En Ida is nog altijd gewoon Ida, soms een beetje nukkig, altijd op zichzelf maar toch aanhankelijk :).

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Leentje van de kuifjes

24 juni 2006, 12:28:24 #391 Last Edit: 10 december 2007, 08:21:13 by Leentje van de kuifjes
hoi allemaal,

ik heb eindelijk nog eens een tekening gemaakt :D
het zijn twee valkparkieten in de wildernis.
hier is de tekening:

ik had het nog al druk met het leren van mijn toetsen(maar die zijn nu gedaan.joepie! ;D)

groetjes leentje
Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

Klik op mij! ;)

Monky

Ik zag dat Fikske het niet geworden is  :(  Jammer.
Volgende keer weer hahaha  :D :D :D

Disa kan ik wel makkelijk aaien, maar op mijn vinger stappen schijnt dan weer eng te zijn. Toch erg raar hahaha.

Ik blijf Fikske een beauty vinden hoor  :-*

Wat een mooie tekening weer Leentje.
Heb je nu vakantie?

Leentje van de kuifjes

Citaat van: Monky op 26 juni 2006, 11:37:30

Wat een mooie tekening weer Leentje.
Heb je nu vakantie?

nee,ik heb nog geen vakantie.
vrijdag krijg ik mijn rapport(jullie mogen weten hoeveel ik heb ;))en dan is de school ook gedaan. :) ;) :D ;D 8)!
Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

Klik op mij! ;)

Ineke

Dan alvast n leuke vakantie 8)

Marc van de Kuifjes

26 juni 2006, 20:06:32 #395 Last Edit: 27 juni 2006, 08:02:16 by Marc - Vier Kuifjes
Hey nu je het zegt... nog een maandje en ik kan ook met vakantie! 5 weken aan een stuk! :o ;D ;D 8)

Ik vind trouwens dat je een heel leuke handtekening hebt Ineke :D!

Ik heb zojuist nog enkele foto's van Fikske genomen maar die moet ik nog bewerken. Dat doe ik straks wel ;).

Marc van de Kuifjes

26 juni 2006, 20:50:47 #396 Last Edit: 10 december 2007, 08:22:31 by Marc van de Kuifjes
Zoals beloofd enkele foto's van Fikske:...
Nog niet helemaal door de rui heen. De kuif belooft mooi groot en geel te worden. Als die ene pluim nu nog wil bijtrekken... ;D

...en nog eentje van Rikske:
met zij typische zachtaardige blik :D

Marc van de Kuifjes

28 juni 2006, 20:55:54 #397 Last Edit: 10 december 2007, 08:24:19 by Marc van de Kuifjes
Jefke en Rikske zitten gezellig samen op de luchter in de woonkamer...

...maar als Jefke mij in de gaten krijgt dan wil hij natuurlijk op mijn hoofd komen zitten...

Rikske is intussen al zijn supergele parels kwijt geraakt, die zijn nu veranderd in wolkjes. Zijn kopje is nu héél geel geworden, maar dat zie je niet zo op de foto...

Allemaal goed gezien? 8)

Wie herinnert er zich dit Rikske nog? Deze foto dateert van toen we hem pas opgehaald hadden bij Karin, begin februari :D.

Mara

Hey Marc

Mooie foto's joh! En die kuif met dat ene scheve veertje vind ik scheetig! Echt, kan er niets aan doen, is gewoon zo lief...

Wat een mooie valkjes heb jij!!

GRoetjes

Mara

ps. bedankt voor je reactie op mijn rosella's.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Mara op 28 juni 2006, 20:57:50
ps. bedankt voor je reactie op mijn rosella's.

Rosella's vind ik ook prachtige vogels, maar ze zijn direkt een stuk groter dan valkjes. Mocht ik er de ruimte voor hebben dan zou ik er zeker ook een paar houden!

Ineke

Rikske kijkt inderdaad heel lief. Jefke vind ik mooi getekend, zo van de zijkant!

Monky

Weet je, MArc,
Ik vind dat gewolkte eigenlijk heel erg mooi...
Het koppie van Rikske is heel zacht geel geworden. Ik vind dat erg mooi.

Ja, je hebt een mooi stel valkjes bij elkaar...Krijg je binnenkort nog gezinsuitbreiding? Is wel leuk  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 30 juni 2006, 12:00:19
Ja, je hebt een mooi stel valkjes bij elkaar...Krijg je binnenkort nog gezinsuitbreiding? Is wel leuk  ;D ;D ;D

;D

Nog *meer* valkjes! Zou wel leuk zijn natuurlijk, maar we hebben er de ruimte niet voor...

Leentje zou maar wat graag hebben dat Rikske en Fikske een gezinnetje zouden stichten ;)...

Ineke

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 26 juni 2006, 20:06:32
Ik vind trouwens dat je een heel leuke handtekening hebt Ineke :D!

Dank je wel! Ik vind juist al die meesterwerkjes bij anderen :o
Zijn jouw vogels trouwens gekortwiekt?

Marc van de Kuifjes

Gekortwiekt? Nee hoor, zou ik niet aan willen beginnen.
En de vogels vinden het waarschijnlijk leuker zo!