6 augustus 2025, 22:51:59

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Diaantje

Nou het gaat ineens beter....  ;D
Tjippy probeert denk ik Simba de baas te zijn..  8)
Vanmorgen zag ik ze zoenen.... :-*
en later vandaag nog een paar keer.. komt dus wel goed...
Leuke foto's van de hooikorf.. :D

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Gelukkig maar dat het goed komt tussen Tjippy en Simba! :D

De hooibal is heel leuk, ook als hij leeg is. Ik laat het deurtje ervan dan los, kunnen ze daar lekker aan frullen! ;D

Het is nu veel rustiger in de kooi. De drukte rond Skippy is weg, maar ook zijn vrolijke gekwetter moeten we nu missen...
Maar Rikske heeft Fikske nu weer helemaal voor zichzelf. Scheelt ook weer wat aan stress.

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

3 juni 2007, 15:12:06 #962 Last Edit: 9 december 2007, 15:20:03 by Marc van de Kuifjes
Jefke wilde even mams dag zeggen! ;D

Marc van de Kuifjes

Wat dom van mij... Dizzy is de mams van Rikske natuurlijk! ::) :-[

Marc van de Kuifjes

3 juni 2007, 19:07:26 #964 Last Edit: 9 december 2007, 15:21:06 by Marc van de Kuifjes
Nog enkele foto's van de valkjes! Het kan niet op ;D...

Samen op het dak van de kooi :)...

Jefke op de bovenste rij! ;D

Mara

Diaantje

Hoi leuk!
Mooie foto van Jefke..
Toevallig heb ik vanmorgen ook even op de site van Karin gesnuffeld.. Ze had nieuwe foto's geplaatst dus ik was wel benieuwd..
Wel fijn dat het nu beter gaat zonder Skippy :-\ , maar toch ook jammer, maar ja als het met Skippy ook maar beter gaat.. ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Diaantje op  3 juni 2007, 20:34:10
Hoi leuk!
Mooie foto van Jefke..
Toevallig heb ik vanmorgen ook even op de site van Karin gesnuffeld.. Ze had nieuwe foto's geplaatst dus ik was wel benieuwd..
Wel fijn dat het nu beter gaat zonder Skippy :-\ , maar toch ook jammer, maar ja als het met Skippy ook maar beter gaat.. ;D

Tja... ik had toch wel een beetje een schuldgevoel toen ik Skippy daar bij die mevrouw achter liet... :-\
Hopelijk gaat het hem goed. Ik heb er tot nu toe nog niets van gehoord. Hopen maar dat geen nieuws goed nieuws is :).

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Ahh... ze zijn dan toch nog familie van elkaar! ;D

Anke

Hoi Marc,
Leuke foto's weer :)
Die Jefke op de monitor wat ziet dat er eigenwijs uit ;D
Leuk ook de valkjes op het dak, slim gedaan zo met die stokken :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

Nu het hier wat rustiger is met de valkjes probeer ik wat meer tijd te steken in Fikske.

Fikske was vanaf het begin een "moeilijk" valkje. Bij ons wou ze maar niet tam worden. In het begin ging ze er altijd als een hazewind vandoor als je met de hand in de buurt kwam.
Stilaan is dat wat gebeterd. Ze eet nu zonder problemen zaadjes van tussen de vingers en eet ook ander lekkers uit de hand... zolang ze maar niet met die hand in aanraking hoeft te komen.
Door dat gedrag dierven we ze vroeger ook nauwelijks uit de kooi laten uit angst dat ze er niet meer in zou gaan. Kwam ze er dan toch eens uit dan liep dat meestal slecht af omdat ze niet gewend was om te vliegen. We moesten haar dan met de hulp van een theedoek pakken om ze zo weer in de kooi te steken.
Op een dag liet ik haar uit zichzelf uit het doek kruipen. Als bij wonder kroop ze toen gewoon omhoog tot op mijn schouder en bleef daar heel rustig zitten!
Toen de vliegoefeningen van Skippy begonnen, bleek dat we Skippy zonder probleem met een zitstok konden pakken en verplaatsen. Skippy wou immers ook niet op de hand komen zitten. Dus dacht ik... laten we dat ook eens met Fikske proberen en ja hoor, dat lukte! Ze was wel erg bang van die stok, maar ging er toch op zitten.
Momenteel is ze nog steeds een beetje bang van die stok maar het gaat toch al véél gemakkelijker.
Sindsdien komt Fikske elke dag mee uit de kooi en ze vliegt nu net zo goed als de anderen.

Vandaag heb ik geprobeerd om haar naar mij toe te laten komen met trosgierst. Geef toe, als er twee valkjes aan trosgierst zitten te knabbelen dan moet je toch een sterk karakter hebben om er zelf niet aan te willen komen! ;D Fikske is verschillende keren rond mij komen vliegen maar uiteindelijk is ze toch niet komen zitten. Vroeg of laat zal het echter wel lukken denk ik!

Monky

Hi Marc,
Wat grappig  :D Whooshy is de tante van Fikske dan dus  :D Maar dan is ze ook de tante van Garath... of heb ik dat nu verkeerd  ???

Ik vind de foto in je handtekening geweldig  :D Je hebt weer heerlijke foto's geplaatst.

En wat super dat Fikske nu wel op de stok de kooi in wil.

Ik gebruik bij de meeste van mijn vogels een stok voor ze om op te stappen. Werk best goed, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik anders niet bij ze kan komen omdat ze helemaal achterop de voliere gaan zitten en daar kan ik met mijn hand niet bij  :P

Fijn in elk geval dat het zo goed gaat met Fikske  :D

groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Dat met die stok lukt ook alleen maar bij Fikske hoor, en dan nog enkel als ze geen kant meer op kan. Ze is eigenlijk bang van die stok, ze blaast en pikt ernaar en zet haar vleugels wijd open. Maar tóch vliegt ze niet weg en gaat ze er spontaan op zitten! ;D
Jefke en Rikske zijn ook wel bang van die stok. Zij vliegen gewoon weg. Maar voor hen heb ik die stok ook niet nodig...

Gisterenavond zijn de drie overblijvende kuifjes voor een wat langere tijd uit de kooi geweest. Ik heb ze lekker hun zin laten doen terwijl we naar TV keken.
Fikske heeft ook vrij veel rondgevlogen deze keer. Jefke en Rikske kwamen regelmatig bij me zitten, en het leuke is dat Fikske dat ook leek te willen doen! :D Ze kwam telkens in scheervluchten rond mij vliegen ;D. Jammer genoeg deed ze dat alleen als de andere valkjes bij mij zaten, en dan was er natuurlijk geen plaats voor haar om te gaan zitten ::)...
Maar ik heb toch het gevoel dat er vooruitgang is! ;)

Marc van de Kuifjes

Citaat van: til op  4 juni 2007, 17:33:02
Hoi Marc,
Leuke foto's weer :)
Die Jefke op de monitor wat ziet dat er eigenwijs uit ;D
Leuk ook de valkjes op het dak, slim gedaan zo met die stokken :)
Groetjes Anke

Soms is het wel leuk om te zien... Fikske probeert regelmatig tussen de stokken heen en weer te lopen. Dat valt niet mee op dat gladde dak! :o ;) ;D