De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Monky

Ze werden hier helemaal gek...

Rossa roepen en Jocko antwoorden.... Yaro zingt met mijn camera piepje erdoor heen hahaha.

De grasjes willen er bovenuit komen hahaha. Wat een herrie  :P ;D

Wel een leuk filmpje trouwens  :D

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Marc

Ik heb net je filmpje bekeken en Punky (mijn bonte valkparkiet) beantwoordde elke keer dat Jefke riep. Was zo leuk om te zien. Hij zat in zijn kooi te kijken waar dat geluid vandaag kwam. Zo lief....

Mara

Marc van de Kuifjes

Ida is deze middag mee onder de douche geweest. Dat vond ze geweldig! Ze kon er geen genoeg van krijgen, ze zat er zelfs bij te piepen. :D
Daarna lekker droogblazen met de haardroger. Dat vond ze eerst niet zo leuk maar dat veranderde vlug ;D.
Alleen was het niet zo leuk wanneer ze terug de kooi in moest; de andere valkjes merkten ook dat "er iets was" met Ida en wilden haar niet met rust laten... ::)
...en ik heb geen foto's van de douchescene... Diane zou dat niet leuk vinden! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

27 januari 2007, 14:54:01 #633 Last Edit: 10 december 2007, 09:41:31 by Marc van de Kuifjes
Ik heb een verrassing voor jullie! Rikske en Fikske hebben 5 jongen! :o

Euhh... nee, dat is het niet geloof ik... ;) ;D

Vanmiddag hebben we de kooi een grondige beurt gegeven. De vier kuifjes hebben dan lekker de tijd om los te zitten als ze dat wensen.

Lekker uit de kooi! ;D

Ida op haar vertrouwde plekje, de dampkap/afzuigkap (vl/nl ;D). Als ze niet op de schouder zit dan zit ze meestal daar...

Rikske en Fikske op hun vertrouwde plekje. Als Fikske uit de kooi is zit ze altijd in de hoogte. Rikske gaat haar daar altijd vergezellen. Hij is er dan niet weg te krijgen! ;)

Beetje poetsen...

Rikske schrikt weer eens van de flits...

Fikske...

En dan nu de verrassing...
Plots was het even schrikken en alle valkjes vlogen door de lucht. Fikske kwam op de grond terecht. Vermits Fikske niet tam is dacht ik dat het nu het juiste moment was om ze weer in de kooi te zetten met behulp van een theedoek ::). Dat ging zonder probleem, maar toen ik haar vast had dacht ik... ik laat ze uit het doek kruipen en zie dan wel wat er gebeurt. En wat deed ze? Ze klauterde rustig omhoog naar mijn schouder en bleef daar rustig zitten! :D :D
Ik heb haar dan een tijdje laten zitten en haar vervolgens rustig langs mijn arm in de kooi laten lopen! :D

Riny

Hoy Marc
Leuk dat Fikske zo op je hoofd bleef zitten.
Zie je wel met geduld en vertrouwen komt alles op zijn pootjes terecht.
Maar je moet ons niet voor de mal houden, anders geloven we je niet als jullie echte valkjesgezinsuitbreiding krijgen.
En over douchescene's gesproken!!
klik hier
Groetjes Riny

Marc van de Kuifjes

Karin

Hahahahaha, grappenmaker  ;D Weet je dat Fikskes vader niet op de vinger gaat maar wel op hoofd, arm, hand en schouder ?  ;) Toen ik hem kreeg met 9 maanden ( nou ja, kreeg, kocht  ;D ) was hij helemaal bang voor vingers. Maar gelukkig niet voor de rest.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Ik was in ieder geval blij verrast dat ze zo rustig bleef zitten. Ik moet dit zeker meer doen! :D

Karin

;D ;D ;D En laat haar eruit voor je eten gaat geven. Ik heb een paar jodokussen die dan op de voerbak gaan zitten als ik hun voerbakken vul en dan kan ik ze zo terug zetten  ;D Vooral nu ik ze over aan het zetten ben op pellets. Ze krijgen nog maar 50 % zaad en de rest pellets en als het zaad dan net bijgevuld is weten ze niet hoe snel ze terug moeten  ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Marc,

Wat een leuke foto's!!

En die Fikske toch!!!! YESSSS!!! BRAVO!!!

Wat is het toch een beauty  :-*

Dus Ida is mee onder de douche geweest  ;D
Ik moet dat ook misschien eens proberen  :) Ik hoor zulke leuke verhalen...  :-\ :)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

1 februari 2007, 17:49:10 #640 Last Edit: 10 december 2007, 09:44:06 by Marc van de Kuifjes
Het voorbije weekeinde hebben we de gewone voerbakjes in de kooi vervangen door bakjes met reservoir...

...dit met de bedoeling om ze eens enkele dagen alleen te kunnen laten zonder voer te moeten bijgeven. Op die manier kunnen we deze zomer er ook eens op uit trekken zonder dat er noodzakelijk iemand alle dagen moet komen kijken of er nog voldoende voer voorhanden is. Ook voor het drinkwater hebben we gelijkaardige bakjes gehangen.

Er is maar een probleem met die voerbakjes: de mannen, en vooral Jefke heeft de gewoonte om flink tekeer te gaan in het voer op zoek naar de lekkerste zaadjes ::). Hij weet al heel goed waar het zaad uitkomt...
Momenteel hangen er 4 van die zaadbakjes in de kooi, samen goed voor zo'n kilo Prestige Premium. Op iets meer dan een halve week is de voorraad in de bakjes bijna gehalveerd :o...

Het kan natuurlijk zijn dat dit het normale eettempo is van valkjes. Ik weet eigenlijk niet hoeveel gram zaadjes een valkje gemiddeld eet per dag. Maar ik heb toch de indruk dat er hier flink verspild wordt.

Ik zou de bakjes ook met pellets kunnen vullen, maar dan moeten ze die ook willen eten als hoofdvoer. Momenteel hangt er een klein bakje pellets (nutribird B14) in de kooi. Daar wordt af en toe van gegeten maar zeker geen grote hoeveelheden. Komt daar nog bij dat pellets hier niet op elke straathoek te verkrijgen zijn...

Als er iemand suggesties heeft om verspilling tegen te gaan, laat maar weten!

Caroline

Hele handige flessen inderdaad ...... voor water.  ::)

Het voer heb ik ook al lang niet meer in die voorraadflessen zitten, als ik pech had, gooide ze binnen anderhalve dag de hele fles leeg. Ook ik dacht makkelijk, hoe ik ze niet elke dag voer te geven.

Ik gebruik zelf alleen de water flessen nog.

Groetjes!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Hoi Marc,

Het probleem is dat je een klein vloer oppervlak hebt in de kooi. Valkjes houden van op de grond scharrelen, alleen daar  ligt daar natuurlijk ook even zoveel ontlasting bij.
Ik geef zelf pas voer als er echt alleen nog maar vlies in de bakjes zit.
En ligt er nog veel op de grond wat ze inderdaad uit gegooid hebben. Dus zodra ze met zijn allen erg veel scharrelen, geef ik ze nieuw voer.
Ik geef teurlings eurotop, en daar houd ik weinig van over.

Wat je misschien kunt maken? Is een voerbak met een groter oppervlak, waar veel in kan. En wat ze er niet zomaar uit kunnen gooien. Dus misschin ook iets dieper?

Of voor die keren dat je weggaat en geen oppas hebt, op de koop toe nemen dat je dan even meer voer kwijt bent dan gemiddeld en ze flink van de grond laten eten??

Ik weet het verder ook niet  :-\ Ik geef er ook maar een slinger aan... ::)

gr Esther

Marc van de Kuifjes

Ik heb dan maar opnieuw de oude bakjes in de kooi gehangen nadat Jefke weer eens met het voer aan het smijten was ::)...
Ik heb nu nog één van de bakjes met reservoir in de kooi hangen en heb daar wat nutribird pellets in gedaan. Jefke ging prompt pellets eten, (voorlopig) zonder ermee te smijten ;D.
We houden de reservoirbakjes dan maar voor als we eens weggaan...

Monky

Hey Marc!
Hoe gaat het met de vier kuifjes?

En? Gooit Jefke de pellets uit het bakje?
Bij mij doen ze dat met verse groente... Om ze vervolgens van de grond te kunnen eten  :P Gekke beesten  ::) :)

Groetjes,
Monky