10 augustus 2025, 03:27:57

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Tja...

Zondag was er nog niets, of toch niet dat wij het merkten.

Maandag viel het op dat Jefke niet in zijn gewone doen was. Hij trippelde en vloog nog goed rond maar hij was toch rustiger dan normaal. Er leken ook minder poepjes uit te komn dan we gewend waren.

Dinsdag was het duidelijk dat er iets niet in orde was en zijn we naar de dierenarts gegaan.

Woensdag was de situatie verergerd. Hij at niet meer en wilde wel drinken. Hij had duidelijk dorst, maar het water dat erin ging kwam er gelijk ook weer uit. Weer naar de dierenarts. Die heeft hem met een kropnaald water gegeven maar dat kwam er meteen weer uit. Ik had toen al het gevoel dat dit slecht ging aflopen en heb dat ook gezegd aan de dierenarts, maar die vond dat we Jefke nog een kans moesten geven. We hebben Jefke toen bij de dierenarts gelaten voor observatie.

Donderdag 2x naar de dierenarts gebeld om te vragen hoe het met Jefke ging. Hij was niet verbeterd maar zat nog steeds op een zitstok en z'n kuifje stond nog recht. De dierenarts wou hem nog steeds een (kleine) kans geven.

Vrijdagavond heeft de dierenarts ons dan opgebeld met de melding dat het nu duidelijk niet goed meer ging met Jefke. We hebben dan de moeilijke beslissing genomen om hem te laten inslapen... :'(

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ivy

Hoi Marc.
Wat een verdrietig nieuws. Ik hoopte zo dat het goed zou komen met Jefke ... nadat Ida dood is gegaan nu ook dit :'(
Veel sterkte ermee.

Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

he verdorie wat jammer zeg! Daar ga je niet vanuit..sterkte

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marc van de Kuifjes

We zij daarstraks Jefke gaan afhalen bij de dierenarts. Het zag er niet fraai uit, z'n staart helemaal besmeurd...

De dierenarts haalde ook de mogelijkheid van papegaaienziekte aan.
Als ik dan lees wat papegaaienziekte is dan slik ik toch wel even... :o :(

Mara

Hoi Marc

Dat is niet echt iets wat je wilt horen....

Mara

Caroline

Is het geen optie om dan sectie te laten verrichten op Jefke??

Papegaaienziekte is namelijk heel erg besmettlijk voor je andere valkjes maar ook voor jullie en zelfs kan zelfs dodelijk zijn voor ongeboren kindjes, dus erg gevaarlijk voor zwangere vrouwen.  :o

Zolang je geen zekerheid erover hebt kunnen de andere valkjes ook drager zijn en kan zelfs Ida eraan overleden zijn en .... kan het valkje, ben even de naam kwijt, wat pas verhuisd is ok drager zijn .....

Dus misschien toch reden genoeg om uit te laten pluizen wat het is geweest.

Sterkte!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Citaat van: Caroline op 23 juni 2007, 15:52:18
Is het geen optie om dan sectie te laten verrichten op Jefke??

Papegaaienziekte is namelijk heel erg besmettlijk voor je andere valkjes maar ook voor jullie en zelfs kan zelfs dodelijk zijn voor ongeboren kindjes, dus erg gevaarlijk voor zwangere vrouwen.  :o

Zolang je geen zekerheid erover hebt kunnen de andere valkjes ook drager zijn en kan zelfs Ida eraan overleden zijn en .... kan het valkje, ben even de naam kwijt, wat pas verhuisd is ok drager zijn .....

Dus misschien toch reden genoeg om uit te laten pluizen wat het is geweest.

Sterkte!!

JA!

Zei de da verder niks over laten testen??
Ik heb zelf PGZ gehad en dat ik echt niet leuk.
Ik ben er drie valkjes door verloren en een verloren nest.

Baytrill heb ik toen gekregen tegen PGZ voor de valkjes, 3weken kuur.

En doordat mijn eigen huisarts mij niet wilde geloven  adhv de symptomen die ik had, heb ik eerst een kuur voor niks gehad en daarna nog een andere kuur. Ik had dikke longontsteking!

Pas alsjeblieft op!
oa Hierom zitten de valkjes buiten zodat mijn gezin er niks van kan krijgen..... anders had alles weg gemoeten. :'(

Sterkte,

gr Esther

Marc van de Kuifjes

23 juni 2007, 16:28:37 #1042 Last Edit: 23 juni 2007, 16:30:27 by Marc van de Kuifjes
De DA leek er nogal gerust in. Hij heeft niets gezegd van testen. Maar na het lezen over de papegaaienziekte was ik wel van plan om hem hierover terug te contacteren, want ik ben nu wel een beetje ongerust.

Ida had in ieder geval niet de symptomen die Jefke had. Die was op tien minuten tijd van "niets aan de hand" tot gestorven.

Overigens zou de papegaaienziekte gemakkelijk te behandelen moeten zijn volgens wat ik hier lees...

Marc van de Kuifjes

24 juni 2007, 13:24:58 #1043 Last Edit: 9 december 2007, 15:32:47 by Marc van de Kuifjes
Het leven gaat verder, al is het dan niet voor iedereen...

Ik heb deze morgen wat foto's gemaakt van Fikske op de glijbaan. Ze vond het weer erg amusant! :D ;) ;D

We beginnen eraan! :D

Hopla! ;D

Rikske kijkt toe... 8)

...en hopla!...

...en nog een keer!... ;D

...en opnieuw :o ;D...

...en nogeens! ;D ;D

Van al dat glijden krijg je wel vuile kleren ::)...

Best maar even poetsen! ;)

Mara

Hoi Marc

Wat leuke foto's. Ja, het leven gaat door en soms is dat heel hard. Maar gelukkig heb je Rikske en Fikske nog, wat zijn het toch schatjes en wat leuk, die glijbaan.

Mara

Anke

Wat een geweldige foto's ;D
Je valkjes staan er ook erg mooi op, wat zijn het toch een knapperds ;D
Grappig dat het andere valkje het nog niet na doet. Komt vast nog wel :)
Geniet lekker van je valkjes, het helpt vast om je weer wat op te vrolijken.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

Haha! Ik denk niet dat Rikske het ooit zal nadoen! ;D Hij is nogal een kluns op dat vlak. ;D

eefje nieuwenburg

Hoi Marc,

wat er dat ie het niet gered heeft :'( ik had zo gehoopt dat ie pop zou knappen,hij was nog zo jong.

je hebt een pb
groetjes eefje

Marc van de Kuifjes

Ik heb deze avond nog eens contact opgenomen met de dierenarts in verband met Jefke. Hij wist me te zeggen dat, als Jefke de papegaaienziekte zou hebben gehad, de andere valkjes nu ook ziek zouden moeten zijn.
Overigens denk ik dat Jefke wel degelijk behandeld is geweest tegen de papegaaienziekte, vermits ik een geneesmiddel voor de nabehandeling heb meegekregen dat doxycycline blijkt te zijn. Ik neem aan dat hij daar dan ook mee ingespoten zal zijn. En dat heeft niets geholpen...

Little Cockatoo

Ow wat naar dat Jefke er niet meer is

Maar wat een prachtige foto's van die andere twee valkjes. Die glijbaan helemaal geweldig. Je brengt me zelfs op een idee, gezien het fijt dat we de zelfde kooi hebben.  ;D ;D

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka