10 augustus 2025, 06:38:01

De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Gerda

Ach Marc,

Wat een verdrietig nieuws!
We hadden allen gehoopt op een andere afloop! Wat erg voor jullie!

Toch wil ik nog even zeggen dat ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen door hem naar de dierenarts te brengen en hem daar te laten. Daar had hij de meeste kans.
Achteraf kun je altijd zeggen: was hij maar hier bij ons doodgegaan, maar op dat moment was het echt de beste keuze!

Veel sterkte!

Liefs, Gerda

Mara

Citaat van: Gerda op 22 juni 2007, 20:28:26
Ach Marc,

Wat een verdrietig nieuws!
We hadden allen gehoopt op een andere afloop! Wat erg voor jullie!

Toch wil ik nog even zeggen dat ik vind dat je een goede beslissing hebt genomen door hem naar de dierenarts te brengen en hem daar te laten. Daar had hij de meeste kans.
Achteraf kun je altijd zeggen: was hij maar hier bij ons doodgegaan, maar op dat moment was het echt de beste keuze!

Veel sterkte!

Liefs, Gerda

Hoi Gerda

Hier ben ik het mee eens. Het was de beste beslissing op dat moment.

Mara

Caroline

22 juni 2007, 20:30:59 #1022 Last Edit: 22 juni 2007, 21:59:36 by Caroline

Och jeetje.  :'(

Niet ook nog jullie Jefke.

Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Rust zacht, lieve Jefke.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Beste Marc,

Wat is dit erg  :'(
Ik zit hier met tranen in mijn ogen  :'(

Sterkte Marc.
Rust zacht lieve Jefke...

Liefs,
Monique

Mandy

Ooo wat een vreselijk nieuws! :o :( :'(
Citaat van: Marc van de Kuifjes op 22 juni 2007, 20:21:38
We waren er niet bij, ik moest vandaag langer werken ::).
Ik vind het ook zo jammer dat Jefke zijn laatste dagen en uren niet gewoon in zijn vertrouwde omgeving heeft kunnen doorbrengen...

Ik weet heel goed hoe dat voelt, zo ben ik ook mijn 2 roodstaarten verloren. We hadden ze bij de dierenarts achtergelaten in de hoop dat... Maar ook hun zijn alleen gestorven. Ook al weet je dat dat het beste was, het doet toch zeer. :-\
Ontzettend veel sterkte.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marc van de Kuifjes

Het is zo erg, maar ik voel mij nu beter nu Jefke uit zijn lijden verlost is. Toen hij zo ziek was heb ik dikwijls met tranen in mijn ogen gezeten. Weten dat je je vriendje gaat verliezen, dat het slechts een kwestie van uren of dagen is... :'(
Jefke was ook erg op mijn aanwezigheid gesteld...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Hoi Marc,
We hadden allemaal zo gehoopt dat het goed zou komen.
Ik vind het echt heel naar voor je, dat je je vriendje heb moeten verliezen.
Ik denk ook dat het de beste keus is geweest om hem bij de dierenarts te laten, je hebt echt alles gedaan om hem te redden.
Ik wens jou en je famile heel veel sterkte!!!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Ach, arme Jefke  :'( Het was zo'n bijzonder valkje, het eerste witmaskertje wat bij mij uit het ei kroop  :-[ Jammer dat jullie niet nog wat jaartjes van hem hebben kunnen genieten. Bij de dierenarts had hij de meeste kans, maar helaas heeft het niet zo moeten zijn. Heel veel sterkte ermee. Had de dierenarts enig idee wat hij had  ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Aan de hand van de kleur van de urine zei de dierenarts dat het een leverontsteking zou zijn. Normaal moet dat wit zijn en het had een geel-groene kleur bij Jefke. De oorzaak kon bacterieel, viraal of van iets verkeerds te eten zijn. Wie zal het zeggen...

Diaantje

Hoi Marc,

Jeetje ik ben een paar dagen niet online geweest en nu lees ik dit..
Ik heb er geen woorden voor...
Wat verschikkelijk... :'(
Ik voel helemaal met je mee, het is zo verschikkelijk om je vogel zo te zien lijden.. :-\
Helemaal ook omdat je niets voor hem kunt doen..
Ik heb dit in november vorige jaar ook mee gemaakt.
Mijn grasje werd ziek, ben toen ook naar de dierenarts geweest, en ook met vocht ingespoten en antibiotica maar bij mijn grasje mocht het niet baten... hij is uiteindelijk thuis
1 dag later overleden... :'(
Als ik dit lees voel ik nog steeds het verdriet... :'( :'( :'(
Ik heb ook nog altijd een foto van mijn grasje op het dressoir staan..
Heel veel sterkte...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

carco

Wat erg zeg van Jefke :'(
Ik voel en leef met je mee.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Marc van de Kuifjes

23 juni 2007, 07:22:11 #1031 Last Edit: 23 juni 2007, 07:48:00 by Marc van de Kuifjes
Even opgevist uit het dagboekje van de Bonte Parel van Karin :)...
De geboorte van Jefke...

Citaat van: Karin op 22 april 2005, 20:57:45
Er zijn weer piepkuikens geboren ! Vannacht / vanmorgen vroeg de laatste dus het is hoog tijd voor een update.

Dimple en Magic hebben voor het eerst een nestje. Ze hadden 4 eitjes en alle 4 waren bevrucht. De eerste 3 waren gele donsjes en toen ik vanmorgen keek was nummer 4 geboren : een wit donsje ! Voor het eerst dat ik een witmaskertje heb ! Jippie !  ;D Het zijn hele zorgzame ouders, zitten een groot deel van de dag met zijn tweetjes in het broedblok. Ik kon dus ook pas heel laat zien of alle bevrucht was. Dimple is zo lief, ze is echt heel zachtaardig in de kooi nu ze jongen heeft. Ik kan haar zo optillen. Ze is erg rustig, daarom maakte ik me eerst zorgen, maar als ze eenmaal uit de kooi is is ze weer de fury als eerst  ;D Dus volgens mij is het gewoon een beetje broeds gedrag wat ze nog heeft. Gisteren heb ik deze lieve foto gemaakt :

Dimple doet heel voorzichtig haar bekje open en laat zo het voer in de bekjes glijden. En deze foto heb ik vanmorgen gemaakt :

Links dus het witmaskertje, nog geen halve dag oud. De andere jongen zijn 5 dagen ( een tweeling  ;D ) en 3 dagen oud, maar ik heb geen idee wie wie is, want het derde jong is dus even zwaar als de eerste 2 jongen. Toen nummer 3 geboren was zag ik al geen verschil. Zo vreemd. Maar ik weeg ze nu iedere dag en ze komen gewoon aan, maar lopen alle 3 gelijk. Wordt lastig ringen, want wie is nu wie ?  ;D Ik hoop dat ik het kan zien aan de oogjes, wie het eerste open gaat.

Groetjes, Karin.

Citaat van: Karin op 11 mei 2005, 01:27:42
...
En dan de laatste, die is Jefke genoemd door de nieuwe eigenaar. Deze gaat naar België toe :

Groetjes, Karin.

Diaantje

Ik zie dat Jefke maar 2 jaar is geworden, klopt dat?
Mooie foto's en leuk dat je dit er bij hebt gezocht.
Maar het blijft moeilijk...nogmaals veel sterkte. :'(

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

Jefke was inderdaad nauwelijk meer dan twee jaar oud. Veel te jong dus om te sterven...

Diaantje

Jeetje, ik zou er niet aan moeten denken om al zo snel afscheid van ze te moeten nemen.. :-\
Maar soms gebeurd dat wel eens... :'(
Vogels zijn ook altjd erg goed in het verbergen van dingen... pas je het merkt dan zijn ze eigenlijk al heel erg ziek..

Dagboek Tjippy en Yuki