18 juli 2025, 15:37:46

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

*Petra*

Ho Anja,

Nou, hopelijk morgenvroeg al resultaat..
Succes ermee,

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Wilma1

Heey Anja,
Wat lees ik nu zeg ??? Yuultje die afvalt ??? Joh, wat een nare bedoening....pappen is wel leuk om te doen, maar als het valkje er niets van wil weten, wordt het een smeerboel  ::) ;D

Gelukkig ben jij  idd niet voor één gat te vangen  ;) en zal ze zich na een paar daagjes pappen mss zélf beter gaan voelen en de pap waarderen  ;)

Als het maar helpt  :D
:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kaatje

Citaat van: Anja op 21 september 2007, 22:40:45
Hoi hoi,

Nou het is gelukt met voeren maar vraag niet hoe. Deze dame is echt niet voor 1 gat te vangen. Yuul wilde echt geen pap maar ze moest :o :o :o :o
Ik heb er met moeite 4 ml ingekregen...........zat zelf ook helemaal onder maar ja dat maakt allemaal niet uit.
Ze zit heerlijk te slapen nu en morgenvroeg ga ik haar weer wegen.
Ze krijgt nu 's avonds een papvoeding.

Groetjes Anja

Hoi Anja,

Ja dat zelf ook helemaal onder zitten herken ik ook wel  ::) Maar vanavond leek ( met de nadruk op leek ) ze het spuitje graag te willen ... ze ging zelfs voor het eerst bedelgeluidjes maken  :o

Toen ik het liet zien maakte ze voor het eerst die klok klok bewegingen die Paco wel had en zelfs aan het spuitje trok ..

Maar op het moment dat de pap in het spuitje zat, ging de snavel stijf op elkaar ... ik vind het niet leuk maar ik moet haar echt een beetje dwingen in het begin ... het duurt ook best wel een tijdje maar ze slikt het nu zelf door en doen we het hapje voor hapje ... ( helaas is een lepeltje helemaal geen oplossing ) en dan maar nog een keer opwarmen ...

Nou meid, ik ben heel erg benieuwd morgen ochtend, zowel naar Yuultje als naar Vicky ....

Je bent een kanjer, .... echt wel !!!

:-* Karin

Anja

Hoi hoi,

Ik heb haar vanmorgen gewogen en ze weegt 82 gram. Heb haar toch maar een papvoeding gegeven. Na de pap was ze 86 gram.
Voeren ging al beter dan gisteravond gelukkig. Nu zit ze in de kooi lekker haar veertjes te poetsen. Yahoo fluit zijn ochtend riedel kortom het is reuze gezellie.
Ik merk wel dat ze een beetje naar Yubel trekt. Zou dat komen omdat hij ook nog zo jong is?

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anja,

Fijn dat je Yuultje zo goed in de gaten houd en ook heel fijn dat het bijvoeren al beter ging. Hoe is het met Yuultje, zit zij ook een beetje onder de pap !?

Ik denk inderdaad dat Yuultje aanvoelt dat Yubeltje ook nog jong is en ze daarom wat meer naar Yubeltje trekt, lief hoor  ;D

Groetjes Karin

Mara

Hoi Anja

Yuultje is inderdaad niet voor een gat te vangen, lees ik. Maar jij gelukkig ook net. Dus dat gaat helemaal goed komen.

Ik denk inderdaad dat Yuultje aanvoelt dat Yubel ook nog vrij jong is. Dat merk ik hier ook, de jongeren trekken veel meer naar elkaar toe. Ook toen ik Krullenbol en Truus kreeg, trokken deze veel meer naar de jongere valkjes toe dan naar de ouderen.

mara

Anke

Hoi Anja,
Gelukkig is het toch gelukt om Yuultje te voeden!
Succes, ik  hoop dat Yuultje nog verder aan gaat komen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi hoi,

Ik hoop ook zo dat ze aan gaat komen. Voorlopig blijf ik dus maar even voeren.
Heb op de bodem van de kooi ook maar vanalles neergezet. Dat is het denk ik.
Ik had gewoon niks op de bodem staan voor dat kleine ding. Oooooooooooo ik kan wel door de grond zakken zeg. Nu zit ze op de bodem vanalles te snoepen en te eten.
Wat stom van me zeg. Wat kan ik er toch boos om worden.

Mara,

Ze vinden de noodles heerlijk. Zelfs Yuultje eet er van.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Anja,

Gekke meid, hahaha ... nou dat kan toch gebeuren !? Ik weet zeker dat ze nu als een speer gaat aankomen en straks lekker wel uit alle andere bakjes zal gaan snoepen !!

Super nieuws dit zeg !!

Groetjes Karin  :-*

Anke

Hoi Anja,
Ik neem toch aan dat je haar gewoon ook hebt zien eten, hoe kan jij dan weten dat ze niet genoeg binnen kreeg?? Gelukkig heb je het optijd ontdekt en kan ze zich nu lekker dik en rond eten. Voordat je het weet moet je op gaan letten dat ze niet te dik wordt ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Hoi Anja,
Wat fijn dat ze lekker aan het snoepen en aan het eten is  :).
Geweldig toch. En je hebt het toch snel ontdekt, dus nu moet je je niet slecht voelen dat je hier niet eerder aan hebt gedacht.
Ook super dat het bijvoeren goed is gegaan, lijkt me inderdaad wel erg lastig als ze het niet wil en je achter aan moet jagen.
Ik hoop dat ze snel zonder pap op een stabiel gewicht komt.

Ik heb even een vraagje... Een valkje kan toch wel vaker wat schommelen in gewicht? Tommie weegt de ene keer namelijk 95 gram en de andere keer weer 90 gram. Maar toen ik TOmmie net had woog hij maar 80 gram, maar ik maakte me hier eigenlijk nooit druk om  :-[  , omdat ik hem ook altijd zag eten en alles goed pelde.  Wanneer kan je een valkje het beste wegen, als ze net gegeten hebben, of juist niet? Izzie weegt trouwens 87 gram dus dat is wel mooi.

Groetjes Danielle

Anja

Hoi Karin,

Dat had niet gemogen en ik neem het mezelf wel kwalijk. Stom hoofd ook van me. >:( >:( >:( :'( :'( :'(

Hoi Anke,

Nu zit ik de hele dag zowat maar naar de kooi te kijken. Wat doet ze waar is ze, eet ze etc.
Over een paar weken kan ze gaan Sonja Bakkeren ;D ;D ;D ;D ;D

Hoi Danielle,

Je kunt je valkje het beste 's morgens wegen. Dan weet je wat ze weegt met een lege krop. Als je ze 's avonds weegt dan hebben ze net gegeten en dan weet je eigenlijk niet het "nettogewicht".

Groetjes Anja

Anke

Hoi Anja,
Hoe zat het ook weer met ons 5 sterren gezondheids resort voor valkjes? ;D ;D ;D ;D
Groetjes Anke

Anja

Hoi Anke,

Dat zijn er inmiddels 10 sterren geworden. ;D ;D ;D ;D ;D

O ja ik heb ook nog een nieuwtje.

Lisa heeft een hamstertje gekocht genaamd Zippy.
Zo gauw Zippy het toe laat zullen we wat foto's maken.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Anja,
Aaaah wat lief een hamstertje :-*
Hmm nu nog een beestje met een X en het eind van het alfabet is compleet ;D
Ik heb zelf ook veel hamsters gehad, ik ben benieuwd naar de foto ;D
Groetjes Anke