5 juli 2025, 22:30:14

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Gerda

Arme Yeni,

En zoals mijn voorgangsters al schreven, misschien toch een lamp aanlaten 's nachts. Ik heb tussen de kooien een flinke nachtlamp staan.

Sneu voor Yeni, maar ook voor Yullie.

Liefs, Gerda

*Petra*

Ooh die Yeni..
Sinds ik de nieuwe vogles heb, laat ik echt een schemerlamp branden in die kamer.
En als ik savonds laat kijk, zitten ze smorgens vroeg vaak nog op exact dezelfde plaatsen.
Misschien helpt het..

Groetjes en succes Petra

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Lauwers

Hoi Anja,

Blijkbaar heeft Yeni iets tegengekomen dat ze al meerdere malen heeft tegengekomen, maar wat precies?? Schrikt ze soms makkelijk ofzo?

Hopelijk is het niet te erg en is het snel genezen.

Mijnen Charlie is daarnet van iets geschrokken en het was ook niet alles, maar allegoed niet zo erg. Maar ik was wel in paniek. Nu is ie weer beter...

Groetjes,
Davina

Mara

Hoi Anja

Wat lees ik nu weer? Alweer Yeni. He verdorie, wat vervelend. Hoe is het nu met Yeni? En ook met jullie?

mara

Anja

Hoi allemaal,

Dank je wel voor al jullie knuffels en lieve berichtjes.

Het was nu haar andere vleugel dus ze ziet er niet uit. Het was niet meer donker toen ze zo schrok en er is al een lamp aan 's nachts dus meer kan ik echt niet doen.
Aan de hondjes kan het ook niet liggen want die zijn 's nachts niet beneden.
Ik vind het zo zielig voor haar. Ze lijkt er weinig last van te hebben en Ton heeft haar de hele dag in de gaten gehouden. Ze komt wel gewoon uit de kooi, ze eet en poetst en slaapt gelukkig maar.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Anja,
Gelukkig dat het alweer wat beter gaat met Yeni.
Ik vraag me ook altijd af waar de vogeltjes toch van schrikken... Ik zie nooit iets maar zij wel...
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,wat   :censuur zeg voor Yeni.  :-\
Gelukkig heeft ze er overdags geen last van en gaat ze gewoon haar gangetje.
Maar op die schrik momenten is het waardeloos voor haar en wss ook de andere.
Misschien is er iets wat 's nachts een onverwachts geluid(je) maakt ?
Wekker van de buren ofzo?
Hopelijk gaat het niet nog vaker voorkomen,zou zo zielig zijn voor Yeni.  :-\

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Hoi Anke,

Dat vraag ik me ook af. Ik snap er niks van.

Hoi Yvon,

Het was vanmorgen toen wij al op waren dus niet midden in de nacht.
Ik snap er eerlijk gezegd niks van.
Ik hoop ook dat het nu over is want ze heeft al genoeg te verduren gehad.

Groetjes Anja

Wilma1

7 november 2007, 21:27:26 #4748 Last Edit: 7 november 2007, 21:29:11 by Wilma1
Ik geloof niet dat ze wat zíen, maar juist dat ze íets horen, wat ze dan niet kunnen zíen of herkennen en ze dáárvan schrikken.

Ook al heb je een lampje aan, verder dan dat zien ze niets, want dáár verderop is het donker en elk geluidje, ook van buiten af, kunnen ze van schrikken.

Overdag is het licht, het zicht dus verder en is er meer "lawaai" waar ze aan gewend zijn!

Dat was mijn ervaring... ze schrokken hier van de kat die OP de voliere sprong IN donker, overdag gebeurde dat n.l niet, toen met licht zagen ze haar aankomen en was de schrik er niet meer!!

Ik zat net op je 1e pagina te lezen, met 1 valkje en toen de tweede  ::) ;D Februari 2006  ;D ;D ;D ;D ;D
:P  ;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Manon*

Nou wat lees ik nu...
Echt niet leuk dat zo schrikken hoor en dat terwijl je al een lamp aan hebt.. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je wel beterschap wensen met Yeni!

Groetjes Manon

Lauwers

Het is soms een raadsel als ze van iets schrikken, ik heb het ook al een paar keer meegemaakt...

Veel sterkte voor Yeni!

Groetjes,
Davina

Bello

Hoi Anja,

Goh dus dit was voor ej ging werken vanmorgen.
Nou dan zat de schrik er goed in of niet.
Gelukkig heeft Ton haar in de kooi gelaten zodat ze toch een beetje op krachten kan komen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Caroline

Balen joh!

Beterchap voor Yeni.  :-*

Ook hier is er regelmatig paniek. Hier brand 24 uur per dag in beide ruimtes,waar de valkjes staan, dus de huiskamer en nu tijdelijk tijdens de kweek in de biijkeuken een 7 Watt lampje. En buiten branden 's avonds 6 lampjes voor ons en de hele nacht een 25 Watt lamp voor de vogeltjes in de volièrekooi.

Paniek is misschien iets minder maar niet helemaal over hoor.  :-\

Groetjes en trusten.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Hoi Anja,

Alweer arme Yeni. Haar blijft toch ook niks bespaard. Ik hoop dat de wond snel zal genezen.
Het is denk ik iedere keer weer schrikken.
Beterschap voor Yeni.
En Yeni krijgt natuurlijk veel extra kroeltjes van Zazou.

Groetjes,
Jeanine.

lynette

Hoi hoi

wat zit het toch tegen voor Yeni :S
hier is ook regelmatig zonder aanleiding paniek in de kooi
ik heb ook een lamp aanstaan maar het gebeurt soms nog.

Groetjes Lynette en me valkenbende

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen