7 mei 2025, 16:56:25

Verliefd op mij?

Gestart door Kikochiko, 4 februari 2006, 09:56:48

« vorige - volgende »

Kikochiko

Hoi allemaal

ik heb hier 2 valkparkietjes 1tje van 4 maanden oud chiko man
en 1 van 2 jaar kiko het jonge valkje chiko die zoekt heel de tijd aandacht bij kiko pop maar als hij dan te dicht bij komt dat pikt hij klein beetje naar hem. En kiko die zoekt alleen maar aandacht bij mij heel de dag. Kan het zijn dat kiko verliefd op mij is en dat hij dan geen aandacht van hem wil.
Ik heb chiko nu bijna 1 maand. hij is nog beetje bang
Of wil kiko gewoon de baas zijn over chiko.

alvast bedankt voor reactie

juflotje

Ik heb precies hetzelfde met mijn 2 valkjes...
Mijn pop moet ook niks hebben van het mannetje en zit het liefst de hele dag bij mij of bij mijn vriend!
Nou ben ik van de week met haar naar dr. Feld geweest en meteen gevraagd hoe dit nou zit!
Hij vertelde mij dat vogels na ongeveer een half jaar een partner kiezen. Vogels zijn heel trouw en blijven (zover mogelijk) bij hun keuze.
Jouw vogel heeft waarschijnlijk zijn keus op jou laten vallen!
en ziet jou dus als haar partner!

Ik vond dit erg schattig om te horen, maar aan de andere kant ook zo sneu voor onze man!

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed verwoord heb!

succes,
groetjes Lot

Kikochiko

Dat is nou jammer ik denk dan ook echt dat zij verliefd is op mij kiko wilt niks anders doen als heel de dag bij mij zitten. Ik kan hem terug bij ze kooi doen maar zij blijft maar terug komen. Maarja niks aan te doen dus.
Nog bedankt voor de info

groetjes

Inger m

Hoi,
Lees hier meer over partnergedrag: http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidziekevogel.htm

Je hebt zelf invloed op het gedrag van je vogel door je eigen gedrag. Probeer dit eventueel te veranderen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.