5 mei 2025, 01:24:18

Wat kan samen?

Gestart door yvesvdn, 25 januari 2006, 13:09:53

« vorige - volgende »

yvesvdn

Hallo,

Wat kan ik eventueel samen zetten met mijn valkje?
een aga is geen goed idee las ik al..

groeten

Riny

Hallo Yves
Het allerbeste is een ander valkje.
Ze spreken nl dezelfde taal.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi,

Het valkje dat je nu hebt zal het gelukkigste worden met een ander valkje erbij.
Ik zou niet voor een ander vogelsoort gaan als ik jou was ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Harpy Eagle

Hangt er vanaf waar je ze wilt houden  in een voliere kunnen ze samen met vinken en kleinere duiven  gehouden 

in een standaard  kooi  gaat dit niet  hoewel ik een verhalen ken over een tortelduif vrouw en valkparkiet man  en grasparkieten en woestijnratten die vreedzaam zij aan zij gehouden werden  en zelfs best friends werden
maar dat zijn weer de uitzonderingen

een grasparkiet zou opzich een kooi vreedzaam kunnen delen met een valkparkiet mits ze elkaar van jongs af aan kennen
maargoed  ook dit kan fout gaan  de kans dat het goed  gaat is wel vele male groter dan met een agaponis maargoed
der zijn nog wel andere parkietachtige die goed samen kunnen ken 123 niet op de namen komen

maar hoezo wil je  twee andere soorten hebben?????????????
het veel leukere om een mannetjes en vrouwtjes valk bezig tezien dan twee soorten die elkaar niet of nauwlijks begrijpen

Tjow
JK

yvesvdn

ja dat is waar, en ik ben intussen van mening veranderd
ik wil wel een tweede valkje, enerzijds een popje (heb nu een mannetje) maar anderzijds heb ik niet de bedoeling om kleintjes te hebben, dus ga ik maar 2 mannetjes bij elkaar zetten denk ik..

groetjes

Harpy Eagle

26 januari 2006, 12:22:09 #5 Last Edit: 26 januari 2006, 12:28:34 by Harpy Eagle
Citaat van: yvesvdn op 26 januari 2006, 10:57:35
ja dat is waar, en ik ben intussen van mening veranderd
ik wil wel een tweede valkje, enerzijds een popje (heb nu een mannetje) maar anderzijds heb ik niet de bedoeling om kleintjes te hebben, dus ga ik maar 2 mannetjes bij elkaar zetten denk ik..

groetjes

Hallo

als je geen kleintjes wilt moet je ze gewoon gewoon geen broedkasten geven
probleem is daarmee gelijk mee opgelost   het vrouwtje zal af en toe wel een eii dropen op de bodem ofzo maar instictief zal ze weten dat ze niet kan broeden en der verder geen aandacht aan besteden
...............

....................
denk je ff in hun in  wat zou liever hebben...............je hele leven samen met een andere man of vrouw opgesloten zitten
????????

Tjow
JK

yvesvdn

ja die vraag heb ik mij ook gesteld, ik zou het ook wel weten  ;)
maak je ze dan niet triestig als je dat eitje gewoon wegneemt??

Riny

Hoy Yves
Dan geef je ze toch nepeitjes.
Dan hebben ze niet zo het idee dat jij iets weg genomen hebt.
En anders blijven ze ook doorleggen.
Met nepeitjes kunnen ze de cyclus gewoon afmaken.

yvesvdn

hallo,
stoppen ze dan normaal na 1 eitje?
hoe bedoel je dan kunnen ze de cyclus gewoon afmaken??
groetjes

Riny

Hoy Yves
Daar bedoel ik mee dat een valkje als het eitjes gelegd heeft ook wil gaan broeden.
Dat noemen ze een cyclus af laten maken.
Als jij het eitje weg neemt en je geeft hem geen nepeitje ,dan breek je het abrupt af.
Meestal leggen valkjes 4-6 eitjes .
Iedere keer zit er een dag tijd tussen.

yvesvdn

dan moet ik elke keer het eitje vervangen door het nepeitje ofzo? gaat het dan niet verwarrend zijn voor het valkje als die ziet dat er maar niets uit da eitje wil komen??

groetjes
yves

Riny

Hallo Yves
Na 21 dagen broeden ongeveer gaat het valkje vanzelf zijn nestje verlaten en steeds minder op de eitjes zitten.
Als ze niet de kans krijgen om te broeden blijven ze steeds eitjes leggen.
Dat is slopend voor hun lichaam,daarom kun je ze beter nepeitjes geven.
Als ze niet meer op de eitjes blijft zitten kun je alles weg nemen.