5 mei 2025, 05:54:38

Mag ik hun in bad doen

Gestart door Kikochiko, 21 januari 2006, 13:09:17

« vorige - volgende »

Kikochiko

Hallo allemaal

ik heb pas geleden nieuwe vogel erij gekocht en ik heb hem toen gelijk die anti parasiet voor ontworming enz. gebruikt
maar mag ik hem dan tussen door in bad doen. Of moet ik wachten tot het uitgewerkt is het is 4 weken werkzaam als ik het goed heb.

alvast beadnkt voor jullie reactie

Karin

In bad doen, bedoel je met shampoo ? Dan niet, nooit wassen met shampoo, of hij moet in het vet zijn beland of zo. Je mag hem wel besproeien met de plantenspuit of een schaaltje water neer zetten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

yvesvdn

ergens in een ander topic staat te lezen dat je dit met kamillethee moet doen, aangelengd met water natuurlijk, naar het schijnt zouden ze daar een nog mooiere verenpak van krijgen, ik ga dat eerstdaags eens proberen denk ik.

Karin

Je kunt ook aloë vera gel gebruiken ( potje bij "de tuinen" ), een theelepeltje op een plantenspuit lauwwarm water. Krijgen ze ook een prachtige verenpak van !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

yvesvdn

ik heb het vandaag geprobeerd, met kamillethee, lauw op hem gespoten met platenspuit, na een paar keer vloog hij weg, denk dat hij er dan genoeg van had, ik ga het volgende week nog eens proberen, misschien dat hij het dan al wat liever gaat hebben..