Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: • SH0RTY • op  6 mei 2006, 20:36:02
Lieve Lin,

Fijn dat Fred en Piedie zulke goede thuisjes hebben gekregen.
Wel gek zeker..? Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat nu ze thuis zijn.

Ik weet niet precies, maar volgens mij is het voor mij bijna 3 uur reizen naar jullie!! Maar gelukkig een pitstop in Amsterdam waar Gerda staat te wachten.. én om tatjes te eten :D

IK HOOP DAT JULLIE APPELKRUIMELVLAAI LUSTEN!

Liefs,
Roxanne

Hey roxanne je hebt gelezen hoe het met Fred en Piedie gaat. Maar wat een rit zeg 3 uur. maar wel erg leuk dat je hier weer een valkje komt halen. voor wie het niet weten Lemon is een dochter van ayla en Tiamo. En ze heeft een ei gelegd vandaag, haar eerste! misschien word ik wel weer overgrootoma! En de vlaai was heerlijk vandaag!

Citaat van: sim op  6 mei 2006, 21:52:47
hoi lin en de rest,
even een berichtje over fred.
Hij vermaakt zich opperbest.
Thuis aan gekomen heeft mijn moeder hem in zijn kooi gezet.
Daar heeft hij wat rond gekeken en ging toen zitten dutten.
Naar ongeveer 10 min dook hij in de voer bak en is er tot ik wegging niet meer uit van daan geweest.Ook heeft hij van dichtbij de ander valk beketen en de nodige formaliteiten met haar uitgewisseld. :-*

Over Fred gaan we geen dagboek bijhouden simpelweg omdat er te veel tijd in gaat zitten.
gr simone

Wat leuk dat je even wat schrijft. dat waardeer ik zeker. Gelukkig eet hij goed en is hij niet te gespannen. Ik ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat klikken straks. een dagboek bijhouden hoeft niet hoor. af en toe een berichtje in dit dgaboek zou leuk zijn als je daar de tijd voor hebt.

Hey Caro,

ik zag net al de naam Luna in je dagboek staan. Mooie naam vind ik dat. ik had hem al eerder gehoord maar nog niet zo vaak. en een pop die eindigt op een a. Dan hou je wel een beetje de traditie in ere.

Luna en Lilo zitten vanaf nu op 1 voeding per dag. ik heb ze nu bij de lutino geplaatst. Dan zit deze ook niet alleen. ik zie ze nu lekker scharrelen opde grond. Het gaat goed met beiden. ik denk nog twee weken als alles goed gaat.

Hey Frank en Carolien,

ik ben blij dat ook Pieide geen stress heeft. ik vind het leuk dat jullie ook even wat geschreven hebben. en lekker goed voeren hoor. Want Piedie is meer een mienie. Maar zo te lezen gaat ie straks lekker groot worden. Als het foto uploaden niet lukt dan im (persoonlijk bericht) je maar even of je mailt de foto.

Hey Caro,

ik heb het gezien.

dag allemaal ik ga zo even vertellen over vandaag.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Vandag kwam rianne al om 11 uur. even lekker inde zon gezeten en om 13:15 kwam Gerda en roxannne. Allebei bewapend met camera's natuurlijk  ;D Vooral Gerda lijkt wel iemand van een roddelblad met haar telelens. eerst even buiten gezeten en toen het kouder werd naar binnen. binnen wat gedronken en een stukje van de hele vlaai gegeten(vergeten om aan de andere gasten aan te bieden, sorry..).

Na ontzettend veel melig gelach... gingen we naar de ouders en de andere valkjes. Natuurlijk hebben we toen Yani meegenomen en die heeft bij iedereen in het gezelschap gezeten. Yani is gek van hoofden en van andere dingen waar hij aan kan plukken en dat was ook wel duidelijk.

Hoe laat de andere visite kwam weet ik niet meer maar toen hebben we natuurlijk Yoeppie er bij gehaald. ik was wel even bang dat ze zouden gaan roepen en dan vliegen maar dat ging allemaal goed. Yoeppie die is wat minder ondernemend dan Yani. wel leuk om even de twee naast elkaar te zien. de valkjes hadden zich netjes gedragen in tegen stelling tot sommige gasten die rare onderwerpen aansneden  ;D (gerda en Rianne!).

Ik vond het echt ontzettend gezellig ik heb veel gelachen veels te bezorgd gedaan en te chaotisch. Geen vlaai aanbieden en de cd's van Yani en Yoeppie kwijt raken bijv. Maar goed die van roxanne wordt gebrand door Gerda en de andere van Yoeppie wordt met de post gestuurd. De rest had ik gelukkig wel allemaal.!

Iedereen bedankt voor de leuke en warme middag. Bedankt voor de vlaai de extra fooi van Yoeppie, cd's van fotos van Gerda en rianne voor het wegbrengen. fijn dat er twee een fijn huisje hebben gekregen.

De lutino gaat waarschijnlijk dinsdag weg. de andere twee denk ik over twee weken als het goed gaat.

De foto van vandaag van Luna! De look-alike van tinco.

en van Lilo die niet stil wilde zitten.. :-)

ik hoop dat ik morgen red om fotos te plaatsen ena nders komen die dinsdag.

Greten, Lin

Gerda

Hoi Lin,

Het was erg gezellig vandaag!!!
Yani heeft vandaag nog heerlijk twee uurtjes bij Ronald gezeten. En heeft bij mij op mijn schouder met mijn haar zitten spelen.
Zelfs dus in een nieuwe, vreemde omgeving, bleef hij/zij heel rustig!!
Morgen hopelijk wat foto's, ik moet nog even uitzoeken!!

Roxanne heeft foto's mee op CD, samen met de foto's van mijn bezoek en de foto's van vandaag!!!

Liefs, Gerda

En ... Ajax rules!!!!!

Randy

echt goed om te horen dat al een paar valkjes een goed en leuk thuis hebben ::)
en echt beter dat het goed gaat met luna en lilo ;D
is lilo altijd soo lkkr bewegenlijk of alleen met fotos?? :D

en is het al over twee weken dat luna en lilo weg mogen? ik dacht dat het nog langer zou duren, maar ik vind het alleen maar beter nu ;)
en wees maar blij met yani vind het echt een mooi beestje ::)
groetjes randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Gerda

Citaat van: Randy op  8 mei 2006, 02:22:12

en wees maar blij met yani vind het echt een mooi beestje ::)
groetjes randy

Lin is blij dat hij/zij weg is.  ;) Of kwam het nou door mij dat hij aan de plant wilde gaan eten!!
Maar er moest een foto van genomen worden door Roxanne!!

Hier het slopertje aan het werk! Gelukkig pakte hij maar twee keer raak!!

Sorry Lin  :-[ :-\ :P

Liefs, Gerda

Rianne

Laat Gerda nooit op je valkjes passen want van opvoeden heeft ze nog nooit gehoord ;D Dat wordt wat als ze zelf jonge valkjes heeft! ;)

Frank en Carolien

Het was even stoeien maar volgens mij moeten zo de foto's van Piedie erop komen in het juiste formaat.

Dit is een van zijn favoriete plekken

Hij is vandaag erg vrolijk en begint ook meer geluid te maken.
Gr,

Piedie, Frank en Carolien

marvin

hoi lin,

Wat hoor ik nou toch allemaal, de cd met foto's weg, geen vlaai.........nou nou nou....,  ;D
Wel leuk gisteren met die twee kleintjes ff bij elkaar, alleen de terugreis heeft iets langer geduurt als gepland, maar yoeppie heeft het goed doorstaan.
Het kennismaken met ons andere valkje ging een beetje schrikkerig maar dat komt wel goed.

Hou je op de hoogte!!!

gr marvin

Rianne

Wat leuk, een eigen speeltuintje! En ik zie een bakje met groente/fruit, eet hij daar ook al van? :)

Hoi Marvin,

ik had lekker wel taart ;D :P

Lin

Hey Gerda,

Ja erg he.. van die cd toen je weg was vond ik die van roxanne. Ik was een beetje in de war dat ze weggingen denk ik. elke keer ging er wat mis. Wat leuk dat hij ook bij jullie rustig was. Zal wel apart zijn om hem met de ouders te zien.

Leuke foto heeft rox gemaakt. en ja het kwam door jou!  ;D

Hey Randy,

ik hoop dat het allemaal goed gaat. Ze zitten sinds gister op 1 voeding per dag. Maar het akn ook wel een week langer worden hoor. vanaf nu krijgen ze de volledige aandacht. en ze blijven niet stil zitten omdat ze gevoerd willen worden. Ze zitten nu bij de lutino en ze scharrelen lekker op de bodem.

Misschien kan je later ook een geparelde pop erbij nemen als die zo mooi vindt.

Hey Frank en Carolien,

Ach wat een koppie he? Ze zijn goed gelukt. super leuk! Ik ben benieuwd in hoeverre Piedie woordje en geluidjes gaat over nemen.

Hey Marvin,

Ja erg he? bij fred 2,50 te weinig gerekend, maar dta is niet erg. bij Franke n carolien 5 euro teveel. Bij yani cd van Rox kwijt en bij jullie twee fouten. Erg van me. Ik was toch wel een beetje nerveus. En ja zal wel even gek zijn om de ander te zien. Luistert hij wel een beetje?

Leuk als je me op de hoogte houdt. Dat stellen wel meer mensen hier in dit dagboek op prijs.

Groeten Lin

Citaat van: Rianne op  8 mei 2006, 13:23:52
Wat leuk, een eigen speeltuintje! En ik zie een bakje met groente/fruit, eet hij daar ook al van? :)

Hoi Marvin,

Ja inderdaad allemaal positieve dingen. en ja jij had wel taart.. jij krijgt de volgende keer niet. voor de lutino heb ik nu wel alles gereed.. oh nee heb nog geen eierdoosje!

Groeten, Lin

Frank en Carolien

Hoi Rianne,
Hij kijkt er wel naar maar eet er nog niet van. Voorlopig is hij gek op de trosgierst, en eet hij zijn gewone voer.
We proberen wel van alles bij hem neer te zetten, van peer tot aardbeien, salade, wortel, komkommer, taugee, maar hij besteed er nog niet veel aandacht aan.
Wellicht komt dat nog........

marvin

Hey Marvin,

Ja erg he? bij fred 2,50 te weinig gerekend, maar dta is niet erg. bij Franke n carolien 5 euro teveel. Bij yani cd van Rox kwijt en bij jullie twee fouten. Erg van me. Ik was toch wel een beetje nerveus. En ja zal wel even gek zijn om de ander te zien. Luistert hij wel een beetje?

*** sinds we thuis zijn gekomen heeft ie de hele avond bij ons gezeten, het liefst kroop hij in je, en natuurlijk heeft ie ff door de kamer gefladderd. voor de rest kijkt hij nog een beetje de kat uit de boom die grote kijkers en is ie zo nieuwsgierig als ik weet niet wat....***

Rianne

marvin

Citaat

Hoi Marvin,

ja ja ja, maar ik heb gehoord dat jij niet meer krijgt!!!

Rianne

ik heb het gelezen... :'(

Ach ja, dat scheelt weer voor de slanke lijn. ;D