Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

sim

hoi iedereen,
lin heeft voor mij de lutino getest en het is een pop.
Ik heb geen geluk dit nest.
Ik hoop in het volgende nest meer massel te hebben.
gr simone

Lin

De fotos van gisteren!

dit keer wel scherp  ;D

Yani dag 47 zondag wordt yani opgehaald door Roxanne gerda komt mee.

Yoeppie dag 46 wordt ook zondag opgehaald door Marvin

De lutino is helaas een pop dus deze gaat niet naar simone helaas. Hij gaat naar iemand die hier heel vlakbij woont met een voliere. Dag 46

Piedie dag 45 die gaat naar Carolien en Frank zaterdag

Witmasker dag 44. fred gaat naar Ria aankomende zaterdag

De albino dag 43

Lilo van Randy dag 42

De allerlaatste fotos van de oudste 5! Samen met mij dus schrik niet :-)

Yani

Yoeppie

Lutino

Piedie

Fred

Albino

Lilo

Dit zijn de laatste fotos die ik ga branden op cd

Groeten,Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Hoi Lin,

Nou dat gaat weer een paar dagen slikken en snikken worden!! Maar het is toch een mooi en groot nestje geweest!!

Jammer van de kleine albino, maar de andere zeven hebben het toch goed gedaan!!

Zondag zijn Piedie en Fred dus al weg!! Maar dan kan ik er nog vijf zien!!
Yani is natuurlijk echt mijn trots!! En de jouwe ook. Want hoewel je geen wildkleur-fan bent, was je toch weg van de pareltjes van Yani!!
Ik ben benieuwd of het een popje of een ventje is!! Maar dat merken we in de loop van het jaar wel!!
Ik hoop een popje  :D

Maar in Yani zie ik echt Nezumi (wildkleur) en Grisha (gepareld) terug. En dat vind ik heel bijzonder!!!

Nog hartelijk bedankt voor het pleeg(groot)ouderschap van Ayla en Tiamo!! Anders waren de eitjes alleen eitjes gebleven en nu zijn er twee mooie valkjes uitgekomen!!!

Je moet nu zeker alleen nog een plaatsje vinden voor de albino (Tinco-look-a-like)!! Of heb je al iemand op het oog!!

Ik neem de cd met foto's mee  :D

Groetjes, Gerda

• SH0RTY •

Ojee ik schrok me bijna helemaal dood! (niet) ::)

Ik dacht dat we zondag weer naar de rotonde gingen, maar jij woont daar niet meer ineens!

Anywayzzz ::)
Erg leuke foto's en ik vind FRED zo'n leuke naam!
Het past ook wel een beetje.
Ze hebben allemaal zulke lieve koppies, jammer dat we Piedie en Fred niet meer in levende lijve kunnen bekijken, maar zoals Gerda zegt; ER ZIJN ER TOCH NOG 432843 OVER! (bijna)

Let je wel goed op de albino, want die past volgens mij wel in mijn jaszak.

En bereid je Yani alvast voor op een heeeeeeeeeel apart vrouwtje?
Maar hij/zij mag best wel in mijn nek zitten hoor. Ook saai op de knie, en dan zal ik em niet lastigvallen, als hij daar zo zit :)

Liefs,
Roxanne die heeeeel erg veel zin heeft in zondag!

Rianne

bobbie

Hoi Lin,

Mooi afscheid zo, alle valkjes met jou op de foto.

Veel sterkte de komende dagen, het blijft slikken denk ik, of het de 5e of de 90e is.

Je hebt mooi werk verricht, wees daar maar trots op.

Groetjes, Nel :)

Lin

ik kan nog niet lang op internet dus jullie moeten nog even wachten.. ;D

Lin

Citaat van: Gerda op  4 mei 2006, 23:39:17
Hoi Lin,

Nou dat gaat weer een paar dagen slikken en snikken worden!! Maar het is toch een mooi en groot nestje geweest!!

Jammer van de kleine albino, maar de andere zeven hebben het toch goed gedaan!!

Zondag zijn Piedie en Fred dus al weg!! Maar dan kan ik er nog vijf zien!!
Yani is natuurlijk echt mijn trots!! En de jouwe ook. Want hoewel je geen wildkleur-fan bent, was je toch weg van de pareltjes van Yani!!
Ik ben benieuwd of het een popje of een ventje is!! Maar dat merken we in de loop van het jaar wel!!
Ik hoop een popje  :D

Maar in Yani zie ik echt Nezumi (wildkleur) en Grisha (gepareld) terug. En dat vind ik heel bijzonder!!!

Nog hartelijk bedankt voor het pleeg(groot)ouderschap van Ayla en Tiamo!! Anders waren de eitjes alleen eitjes gebleven en nu zijn er twee mooie valkjes uitgekomen!!!

Je moet nu zeker alleen nog een plaatsje vinden voor de albino (Tinco-look-a-like)!! Of heb je al iemand op het oog!!

Ik neem de cd met foto's mee  :D

Groetjes, Gerda

Zo wat een lang verhaal :-)

Ja het einde is in zicht.. Nou ja er waren dieptepunten maar ook hoogtepunten. Van elk probleem kan je weer leren dus mocht ik nog een keer een handopfok hebebn dan heb ik misschien van de albino wat geleerd. en ja Piedie en Fred zijn vandaag opgehaald. Daar zal ik zo even wat over schrijven.

Ik ben blij dat ik de twee kleinkinderen hier zien heb opgroeien. Toch een beetje het gevoel van het gemis van Grisha destijds verzwakt. En ja Yani is mooi. Ik houd wel van parels! Maar zoals ik jou en roxanne al gemaild heb. Hij was gisteren andere gelduijes aan het maken. dus ik denk dat het een man is wat ik natuurlijk niet hoop. jammer van de parels.

en nee De albino gaat naar iemand van hier. ik denk dat ze straks wel even wat gaat schrijven. Want het is al bekend.

tot morgen Gerda ik heb de cd voor je gebrand.

Citaat van: • SH0RTY • op  5 mei 2006, 00:03:13
Ojee ik schrok me bijna helemaal dood! (niet) ::)

Ik dacht dat we zondag weer naar de rotonde gingen, maar jij woont daar niet meer ineens!

Anywayzzz ::)
Erg leuke foto's en ik vind FRED zo'n leuke naam!
Het past ook wel een beetje.
Ze hebben allemaal zulke lieve koppies, jammer dat we Piedie en Fred niet meer in levende lijve kunnen bekijken, maar zoals Gerda zegt; ER ZIJN ER TOCH NOG 432843 OVER! (bijna)

Let je wel goed op de albino, want die past volgens mij wel in mijn jaszak.

En bereid je Yani alvast voor op een heeeeeeeeeel apart vrouwtje?
Maar hij/zij mag best wel in mijn nek zitten hoor. Ook saai op de knie, en dan zal ik em niet lastigvallen, als hij daar zo zit :)

Liefs,
Roxanne die heeeeel erg veel zin heeft in zondag!

Ja jij schrikt niet.. jij kent me wel nog wel.. Nee klopt ik ben verhuisd sinds een half jaar! Niet destijds filmpjes in mijn andere dagboek gezien?

en ja jij mist ook Piedie en Fred (nieuwe naam voor je eigen donsje?). ik kan ze natuurlijk niet allemaal op een dag doen. Dat wordt te druk. Daarom verspreid over het weekend. Kan ik voor elk bezoek tijd nemen.

En ja ik heb ook veel zin in morgen is alweer dik een jaar geleden dat je hier was. Ik heb trouwens Yani gewaarschuwd hoor! Tot morgen!

Citaat van: bobbie op  5 mei 2006, 12:29:07
Hoi Lin,

Mooi afscheid zo, alle valkjes met jou op de foto.

Veel sterkte de komende dagen, het blijft slikken denk ik, of het de 5e of de 90e is.

Je hebt mooi werk verricht, wees daar maar trots op.

Groetjes, Nel :)

Ja een laatse aandenken. dat blijf ik maar in ere houden. Ja  inderdaad eevn slikken vooral omdat de allerkleinste het niet heeft gered. Het eierdopje ligt hier nog steeds. En als ej dan kijkt dan baal ik wel weer. Dank je voor je compliment. ik las dat alles goed is met Chila heel fijn! Met de rest ook?

nog even 2 fotos van gisteren.
Albino (heb je al een naam?) dag 45

En Lilo dag 44. Geen heledere foto. maar was zo blij om te zien dat hij nu bovenin op de stok zit. Je ziet echt dat het goed gaat.

ik zal nu even schrijven over vandaag.

Groeten, Lin

Lin

Vandaag is als allereerste Fred opgehaald. simone kwam ook mee die helaas geen valkje kon meenemen en haar dochter, moeder ria en de vaders naam weet ik niet meer (sorry).

in het begin natuurlijk paniek. Dat is nou eenmaal zo. Na vele rondjes vliegen was hij gewend aan de mensen. hij heeft gezellig bij de vader van simone gezeten en bleef daar ook lekker rustig. De dochter van simone die een groot liefhebber is van dieren wilde natuurlijk de gehele tijd aaien. Gelukkig ging dat wel goed. Een enkele keer een vlucht maar voor de rest bleef hij rusitg. Daarna nog even de ouders en de rest laten zien en gepraat over mutaties en hun eigen valkjes. Beneden aangekomen ging Fred in het doosjes op weg naar huis. ik vond het erg gezellig om te zien bij wie Fred komt. hij krijgt een super huisje. er is al een pop aanwezig dus ik hoop dat dat gaat klikken. ria en haar man hebben nog een extra kooi gekocht zodat ze eerst apart van elkaar kunnen wennen. simone staat nu op de lijst als reservering bij Rianne. ik hoop dat de derde keer scheepsrecht is!

ik wil jullie hartelijk bedanken voor het bieden van een goed huisje. als jullie wat willen schrijven hier is dat altijd welkom natuurlijk.

vlak daarna kwamen Carolien en Frank om Piedie op te halen
Ik wil als eerste zeggen dat ik een grote mooie oranje (past goed bij het de inrichting van het huis) bos bloemen heb gehad. Hartstikke leuk!

Eerst natuurlijk gepraat over valkjes. Frank heeft vroeger al eens een valkje gehad maar doordat zijn moeder allergisch was is deze weggegaan. Gelukkig kan nu Piedie er zijn. We hebben het over veel dingen gehad ook omdat het een eerste valkje is. De tweede gaan ze na verloop van tijd ook nemen en dat geloof ik ook wel. Frank had zelfs een vragenlijst gemaakt dus die hebben we ook besproken. Van de hele tijd praten kreeg ik helemaal een zere keel en mijn adem raakte op (of kwam dat door het hete weer en de spanning?)

Na het praten ook weer naarde vogelkamer gegaan en de rest laten zien. Daarna Piedie opgehaald en die vloog uiteraard een paar rondjes. Daarna was het weer rustig. Bij Frank en Carolien was duidelijk te zien dat hun eerste valkje goed beviel. Na alle vragen door besproken te hebben en gezien te heben hoe goed ze met Piedie omgaan is dit ook weer een goede thuis!

Voor jullie geldt ook:ik wil jullie hartelijk bedanken voor het bieden van een goed huisje. als jullie wat willen schrijven hier is dat altijd welkom natuurlijk.

Alle nieuwe eigenaren kregen nog een certificaat en Fred nog en geslachts certificaat en natuurlijk het eierdopje en de cd met foto's. en was dat bijna vergeten aan Carolien en frank mee te geven!

Laatste foto

Vandaag was een mooie dag en beide hadden wel een uur ong. gereden. Morgen komt Marvin helemaal uit Spijkenisse voor Yoeppie en Roxanne reist denk ik wel 2 uur met Ov en haalt Gerda in a'dam op. dus morgen vertrekken er weer twee!

Fotos van vandaag.
Dag 47 voor de albino van Caro

dag 46 voor Lilo

Het gaat goed mdet de twee. Ze gedragen zich echt als valkjes :-) ze klimmen en schreeuwen en zitten op de stok. Zitten nu op 2 voedingen. ik wilde gisteren overgaan op 1 maar Lilo was iets afgevallen dus wacht even. Wat ik niet zo leuk vind is dat ik nu al 9 dagen wacht op mijn nutribird..

Dat was hem voor vandaag (pfoe wat een verhaal.. )

Groeten Lin

• SH0RTY •

Lieve Lin,

Fijn dat Fred en Piedie zulke goede thuisjes hebben gekregen.
Wel gek zeker..? Ik ben benieuwd hoe het met ze gaat nu ze thuis zijn.

Ik weet niet precies, maar volgens mij is het voor mij bijna 3 uur reizen naar jullie!! Maar gelukkig een pitstop in Amsterdam waar Gerda staat te wachten.. én om tatjes te eten :D

IK HOOP DAT JULLIE APPELKRUIMELVLAAI LUSTEN!

Liefs,
Roxanne

sim

hoi lin en de rest,
even een berichtje over fred.
Hij vermaakt zich opperbest.
Thuis aan gekomen heeft mijn moeder hem in zijn kooi gezet.
Daar heeft hij wat rond gekeken en ging toen zitten dutten.
Naar ongeveer 10 min dook hij in de voer bak en is er tot ik wegging niet meer uit van daan geweest.Ook heeft hij van dichtbij de ander valk beketen en de nodige formaliteiten met haar uitgewisseld. :-*

Over Fred gaan we geen dagboek bijhouden simpelweg omdat er te veel tijd in gaat zitten.
gr simone

caro

Hoi Lin en alle andere,

Sorry dat het eventjes geduurd heb voor ik mezelf bekend maak. Ik was gisteren en vandaag weg en had nu pas tijd om in het dagboek te schrijven.

Ik ben dus degene waar de albino naar toegaat. Voor sommige geen verrrassing. ;)

Het is eigenlijk voor mezelf ook een verrassing ik had er niet meer op gerekend dat de albino naar mij zou gaan.

Voor degene die het nog niet weten ik hou al een dagboekje bij.

De naam weet ik nog niet, wie heeft er een idee, ik kan wel wat hulp gebruiken.

Als de naam bekend is zal ik het hier en in mijn eigen dagboekje bekend maken.

Jammer dat ze nog niet weg mag, want anders had Marvin haar wel mee kunnen nemen. Spijkenisse is hier vlakbij, ik woon in Poortugaal, dat is best dicht bij elkaar.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

margreet

hallo Lin,

Fijn dat ze naar een goed huisje gaan, zelf ben ik daar ook erg selectief in, als het me niet aanstaat verkoop ik ze niet.
Had een keer iemand aan de telefoon die wel geinteresseerd was, maar had nog geen ervaring. Toen ik vroeg waar hij woonde bleek dat een aardig eind uit de buurt. Toen ik dat zei reageerde hij met "je kunt ze dan toch wel met de post opsturen", deze koop ging dus niet door.
Veel succes verder.

groetjes Margreet

Frank en Carolien

Hallo allemaal,

Dit is voor ons het eerste bericht op het forum, we lezen al wel een tijdje met jullie mee, over het opgroeien van de valkjes.

Wij zijn de nieuwe huisgenoten van Piedie, we hebben hem gistermiddag opgehaald en meegenomen naar zijn nieuwe huis in Volendam.
De rit verliep zonder problemen (dat viel mee want ik dacht dat dit best wel wat stress zou kunnen meebrengen voor zo'n klein knaapje in een donkere doos).
En Piedie is 's avonds heel rustig in zijn kooi de boel gaan verkennen. Nadat we hem nog wat gierst hadden gevoerd met de hand in de kooi om te kijken of hij echt tot rust was gekomen hebben we hem zelfs nog even uit de kooi gelaten.
Hij heeft direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle hooggelegen plaatsen in huis te verkennen (lampen, schilderijen, kasten etc).

Vanmorgen leek hij eerste nog wat bang toen we hem vers voer en water kwamen brengen en hem daarna uit de kooi lieten. Dit keerde gelukkig al snel weer bij en hij was daarna erg lief en nieuwsgierig.

Vanmorgen is hij ook voor het eerst echt gaan eten.
Hij speelt nog niet echt met de attributen die we voor hem hebben opgehangen maar ik begreep van Lin dat dit normaal is voor een jong valkje.

Ik probeer straks nog wel een foto te uploaden van Piedie in de nieuwe woning.

Vriendelijke groet,

Piedie, Frank en Carolien

caro

Hoi Lin,

Ik zou je nog even laten wat de naam wordt. Het wordt Luna.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/