18 juli 2025, 22:51:55

Toetie,Cleo en Seti + foto's 7-1-2007

Gestart door chiko, 18 januari 2006, 15:55:53

« vorige - volgende »

Rianne

Wilma1

:o Wie is er zooooooo vreselijk snel met foto's  :o ben ik niet gewend hoor  ;D

Ik stond rond 5 uur al op de stoep ....gewapend met camera  ;D op babybezoek....wetende dat Fol er niet was en niet had gedacht dat ie zooooo snel was....komt dat door het vele trainen, wat we samen doen  ;) dan wordt je snel met alles  :D. Maar er was niemand thuis  :-\

Veel plezier van de voedergeluidjes van Toetie....klinkt schattig!
:) wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

chiko

Avond.
Even een vraagje;we hebben krachtvoer van wilma gekregen maar de onlasting is heel dun en stinkt heel erg.
Heeft iemand een tip voor ander krachtvoer,we hebben nu van Bogena.
Alvast heel erg bedankt.
Folkert en Maja.

Mara

Wilma1

Ik weet wel van XtraVital voer MET alles compleet erin, maar niet voldoende ei en kracht voor voor jongen .....van CEDE is er misschien wel?!!

En ze moeten er kracht- en eivoer bij hebben, nu zeker!!

LIIIIIIIIIINNNNNNN!!!!!!!!!!!! OOOOOOOMMAAAAAAAA!!!!!!
HELP!!!!!  ;)

Zou ze het horen  ;D
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

chiko

Hier weer even een update. Goldie en Chiko waren net beide even van het nest. Maja leidde ze even af, zodat ik even snel een blik kon werpen. Toetie heeft geel dons, dus.......... we zijn benieuwd wat jullie denken wat het gaat worden.

Gr. Maja en Folkert.

chiko

Zonet hoorde we weer de kleine Toetie vragen om eten. Tot onze verbazing hoorde we een tweede ook roepen om eten. We  durven nog niet te kijken in het broedhok, omdat we bang zijn dat ze gestrest raken.

De naam van het tweede ukkie is Cleopatra, roepnaam Cleo. ( ja voor de oplettende weten jullie welke kant we op gaan  :D  :D )

Gr. Maja en Folkert.

Wilma1

Citaat van: chiko op 23 december 2006, 11:33:59

De naam van het tweede ukkie is Cleopatra, roepnaam Cleo. ( ja voor de oplettende weten jullie welke kant we op gaan  :D  :D )

Gr. Maja en Folkert.

Ik hoef niet oplettend te zijn, te weten met welke namen je verder gaat  ;)....de eerst zei mij genoeg, maar het is mooi en past bij je......een favoriet van de mooie verhalen over Egypte.

Leuk als de tweede er ook gezond en wel zou zijn!!
:D Wilma :D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Leuk de kleintjes live gezien te hebben en ei drie is bezig....dus morgen weer een "kipje"erbij misschien  :D

Goldie is ook erg fel zeg   :o  tjee zo erg was Kiki niet, Koko kon het wel, maar zogauw hij mijn hand zag was het snel oke....tis het eerste nestje dus alles vreemd en ze zijn goede ouders zo verdedingen!!!

De dunne ontlasting kwomt volgens de vogelwinkel waarschijnlijk doordat ze zich druk maken , wat stress, omdat ze zo fel zijn naar alles wat dichtbij komt.....ze moeten krachtvoer hebben dus het zal wel beter gaan na een paar dagen. Het is allemaal ff wennen en je moet toch een X kunnen kijken in het nest, wat ze nu absoluut niet toelaten ?!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

chiko

Hoi ben ik weer even. Ik heb net even foto's gemaakt van de 2 ukkies. Pa en moe waren even van het nest af dus ik greep meteen de kans. Ik heb ze van een afstandje genomen en even op de laptop ingezoomd. Zie hier het resultaat.

Gr. Folkert

Wilma1

Aaaaaaach wat lief  :-* .....kleine Chiko van die mooie baby's...ben best trots vorig jaar was ie zelf zo'n ukkie  :D
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

chiko

Middag allemaal.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Seti is als het goed is gistermiddag geboren.
Het was namelijk al bezig om er uit tekomen.
Ik kon alles gedaan krijgen van Chiko en ben aan de gang gegaan met schoon maken.
Chiko kwam helemaal naar me toe op de bodem en Goldie ook.
Ik kon ze aaien en ze aten goed van de trosgirst,in de tussen tijd kon folkert het gat afschermen en de kleintjes bekijken.
Toetie groeit best wel snel en Cleo begint nu al wat te groeien en ja Seti is de kleinste en die wordt warm gehouden door Toetie en Cleo.
We hebben foto,s gemaakt en folkert zal ze wat verkleinen anders kunnen ze niet op het forum.
We zijn erg trots op Chiko en Goldie die alles samen doen om de kleintjes warm tehouden en ze eten tegeven.
Groetjes Folkert en Maja.

Wilma1

Ahhhhh weer een "wolk" van een baby.......GEFELICITEERD!!!!

Ben benieuwd of er uit de andere 2 nog wat gaat komen en anders .... is dit ook genoeg om bij te houden vboor papa en mama......EN Folkert want 5 vingers en 5 valkjes erbij  :-\  ;D ;D ;D

De namen vind ik echt heel leuk!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hele fijne feestdagen en een voorspoedig 2007 vol valkenvreugde!!

Liefs van Ed, Caroline, Sanne, Thomas en Jasper.

PS. nog steeds problemen met mijn laptopje,
zie mijn dagboek, dus voorlopig weinig online.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ROCKS

Hoi Hoi,

Ten eerste wil ik jullie feliciteren met jullie babies! :D
Wat leuk, zeg, nu flink genieten, want ze zijn in no time groot.

Ten tweede: die ontlasting is zo dun en stinkt zo omdat ze het opsparen zolang ze in het blok zitten. Dan komt de hele lading eruit, zodra ze het blok verlaten.
Ik heb dat hier ook altijd met Sammie, je gaat bijna over je nek, zo stinkt het. Jakkie bah!! :-[
Daar kan je denk weinig aan doen.
Ik zou ze wel zoveel mogelijk eten aanbieden, maar geen zonnepitten, dat kunnen de kleintjes moeilijk verteren.
Maar eivoer, en hun gewone zaadjes, is wel een vereiste. Of parkietenzaadjes, trosgierst  dat vinden ze ook meestal wel lekker hier, en is makkelijk te verteren voor de babies, geloof ik.
Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart