3 augustus 2025, 19:24:44

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

ROCKS

Heej Wilma,

Thanks voor je reactie!
Ik heb inderdaad bij divers een topic geopend waarin ik voor een kleine donatie een tweede kaartje voor de sauna aanbied.
Het gaat me niet om een groot bedrag, maar gewoon een kleintje, iets van €2 of €3 ofzo. Ik heb geen flauw idee wat een kaartje kost voor de sauna, maar dan is dit toch stukken voordeliger en je spekt er gelijk valkparkiet.com mee.
Ik hoop dat er nog wel mensen zijn die graag naar een sauna gaan en dan een kaartje willen? Verzendkosten zijn voor mij!

Er is één baby, er waren meerdere eitjes, maar die waren niet goed, één ervan was al heel snel zwart aan het worden, en de andere twee waren ook niet goed.
Er is wel iets vreemds gebeurd, want er lagen wel duidelijk 2 eierschaaltjes in het blok, alleen hebben we nooit een tweede baby gevonden? Misschien vind ik die nog tussen het zaagsel als ik het blok verschoon. Raar hé?

Het babietje wat er nu is is een gepareld lutinootje, een popje.
Ze is van 19 december, en ik ga een fijn adresje voor haar zoeken. Ik hoop dat ik weer een geschikt baasje voor haar vind. 'k Ga me best doen om er een lief tam meisje van te maken.

Mocht ik haar niet kwijt raken via het forum, dan heb ik een deal met een dierenwinkel gemaakt vorig jaar.
Als ik jonkies heb, en Willem (de eigenaar van de winkel) heeft iemand op de lijst staan voor een jonge valk, dan belt hij mij. Ik heb gezegd dat ik dan zelf het valkje wegbreng naar de mensen die het willen, want ik wil absoluut NIET dat mijn jonge valkjes in een winkel of whatever terecht komen. En nu heb ik er zelf toch een beetje de hand in, want ik bel van te voren met degene die het valkje wil, en dan hoor je vaak wel gauw genoeg of het goed zit of niet. Zo heb ik het vorig jaar 2 keer gedaan en ik vond het een fijne manier om het zo te doen.

Het gaat mij niet om het geld, ik vind een heel goed baasje veel belangrijker dan geld. Voorheen gaf ik mijn babies altijd zo weg, mits ik er van overtuigd was dat ze goed terecht komen. Nu vraag ik wel iets, maar niet veel, vind ik.Ik zal binnenkort eens een fotootje plaatsen van onze kleine nieuweling.

Er is nog een nieuwe in the house of birds, Kirby.
Dat is een heel lief, makkelijk popje, bont. Ik schat een jaar of 8, de echte leeftijd is niet bekend. Ik heb haar van mensen waarvan de vrouw(al wat ouder, achter in de 70) de laatste tijd alsmaar liep te hoesten en snotteren. Toen kwam er iemand op het idee dat het wel eens door Kirby kon komen en toen wilden die mensen haar toch wel weg doen.
Ik zocht een popje, voor mijn kleine Boef, die op het moment alles versiert waar veertjes aan en op zitten, dus ik dacht: da's misschien wel wat voor ons. Heb haar opgehaald, en ze zit nu ruim 3 weken hier. Helaas is ze totaal niet gewend aan andere valkjes, en doet ze zelfs lelijk tegen ze als ze heel lief dicht bij haar in de buurt proberen te komen.

Kirby is duidelijk een valkje wat je gewoon lekker in haar eentje moet houden, of misschien met één ander valkje erbij. Mijn groep is duidelijk te groot voor haar, ze moet er helemaal niets van hebben.
Zo jammer, want Kirby is dus echt een valkje waar je van te voren voor tekent.
Ze is heel rustig, schreeuwt absoluut niet! Bijt niet. Je kan haar makkelijk de hele dag los laten, ze gaat haar eigen gangetje en de kooi weer in. Is een heerlijk valkje voor mensen die er maar 1 willen, of op een flat wonen waar het nogal luidruchtig is. Want je hoort haar niet, nooit. Ze stapt ook lekker makkelijk op, als je haar wilt pakken, echt een schatje.
Bij haar vorige baasje heeft ze wel minstens 50 eitjes gelegd, dus ik dacht: nouh, dan kan ik haar misschien wel koppelen aan Boefje, maar nee hoor. Madam kijkt niet naar mijn knappe mannen, inclusief Boefje om!

Ik zit nu dus echt in een situatie waarvan ik denk: tja, moet ik haar dan weg doen? Er moet sowieso een popje bij komen in the house of birds, want anders krijgt Sammie het slecht, met Boefje die haar wel ziet zitten, en Beebs begint ook al, die zat vorige week gewoon doodheerlijk op mijn hand te fieselefooselen, whaaaaaaaaaagh.....ik wist niet wat ik zag, en voelde.....die kleine snotneus van nog maar net 6 maandjes, heerlijk wippie doen op mama's hand!!

Kirby past zich naar de anderen toe niet aan, ze doet haar eigen ding alsof ze nog gewoon in haar eentje zit. En ik vind mijn groep wel groot genoeg, straks heb ik er weer tien. Ik moet wel verder kijken dan mijn kleine neusje lang is, Danny en Vonne gaan straks de deur wel uit en nemen dan Siepie en Dimi mee, maar dan blijf ik evengoed wel achter met weer een grote groep. Ik heb ook mijn beperkingen en kan niet alles alleen, heb altijd hulp nodig van Danny, met de kooien verschonen enzo. Wat moet ik nou doen? Hellup....goede raad/advies is welkom!

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Wilma1

Citaat van: ROCKS op  6 januari 2008, 14:38:59
Het gaat me niet om een groot bedrag, maar gewoon een kleintje, iets van €2 of €3 ofzo. Ik heb geen flauw idee wat een kaartje kost voor de sauna, maar dan is dit toch stukken voordeliger en je spekt er gelijk valkparkiet.com mee.

Een sauna entree is toch gauw vanaf 16 euro hoor, en de 2e persoon gratis, kom je nog op 8 euro p.p. als je de kosten deelt.... en samen voor 3 euro een dagje relaxen  ::)...dan moet je wel, wat je nuttigt betalen, maar dan snap je wel denk ik  ::) ;D

In ieder geval een leuke "aktie" van jou, ipv je kaarten doelloos weg te gooien...wie weet ???  :)

Wat Kirby betreft, denk ik dat je haar kunt vergelijken met Kuif, die je hebt gehad.....een lieverd maar óók niet voor in een groep.

Wij als mensen vinden het vaak zielig als zo'n dier alleen is, maar de vogels zelf kan daar héél anders over denken, als die al 8 jaar alleen is gewend ???  :-\

Wie weet is er hier iemand die graag 1 valkje wil ??? Of iemand weet ??? Ik denk dat  ze met een ander valkjes, dus met zijn 2en, ook nog wel zou gaan, maar niet met meer  :) dan wordt ze wat nerveus van die heleboel  ::)

Ik hoop dat je en oplossing krijgt "aangedragen"  :) en ze níet naar de mensen terug hoeft, wat voor haar bekend is, en dan wéér verkassen...dan beter bij jou vandaan ergens anders heen  :-\
:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Nellie

Ik vind het een goede actie van je maar ik zelf geef niets om de sauna  :-[. Maar ik vind het een heel goed idee!

Tja, wat betreft Kirby. Het doet me heel erg denken aan Punky het valkje wat ik binnen heb zitten, ook hij past zich niet aan, hij kan nu met Pipo mijn grasje omgaan. Maar hij moet niets van vogels en van mensen hebben, jammer maar waar. Ik kan je geen advies geven, als alleen dat je zelf goed moet denken wat je wilt. Een valkje wat al zoveel jaar alleen heeft gezeten is misschien niet anders gewend en is misschien helemaal niet eenzaam, als je snapt wat ik bedoel.

Ik ben benieuwd welke beslissing je zal nemen.

mara

Wilma1

Heey Olga, ik zie je mee kijken  :D hoe is ie ??? Nog de beste wensen!!!

Hoi Nelliepellie,

Zie je iets in mijn handtekening terug wat van jou wás en van míj is geweest ???  ;)
:P Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Emely

Waar woon je? Ik ben namelijk opzoek naar een babyvalkje als gezelschapspartner voor Paco....

Misschien valt er wat te regelen :D  :o ::)

ROCKS

Heey....

Emely, ik woon in de buurt van Leiden, ik denk dat dat een beetje uit je buurt is?

Vanmiddag ga ik Kirby terug brengen, gister belde haar vorige baasje, en ze vroeg hoe het ging de afgelopen week.
Met Kirby gaat het goed, maar zodra er een ander valkje in de buurt komt doet ze haar bekkie al open en valt nog net niet aan.
Verder gaat het met haar goed.
Nu is het zo dat haar baasjes op vakantie gingen toen ik haar op heb gehaald. Die mevrouw was aan het snotteren en hoesten proesten de laatste tijd. Dus wilden ze het proberen zonder Kirby, en het kwam goed uit dat ik haar dan al had.
Twee vliegen in één klap.
Nu is het bij die dame helemaal niet veranderd, dus komt het niet door de vogel.
Ze missen haar best wel, en ze willen niet dat er met Kirby geleurd gaat worden mocht ik toch besluiten haar weg te doen. Dus Kirby gaat vandaag weer terug!
Om 2 uur stap ik in de auto, en ga ik haar zelf weer terug brengen. Ik ben eraan begonnen en ik maak het ook weer zelf af, dan heb ik er een goed gevoel bij, en kan ik het afsluiten op de beste manier die je je maar kan bedenken.
Fijn voor Kirby, haar baasje en voor mij.

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Emely

Tja ik ben af en toe wel in die buurt maar lijkt me niet bevordelijk voor het beestje om 2 uur in de auto te moeten zitten.... :(

Jammer.....

Liefs, Emely

Wilma1

Hoi Nellie,

Wat fijn dat je kon zien hoé Kirby reageerde naar haar baasjes....weer hélemaal thuis, zoals je vertelde.....poetsend en wel op haar kooi en blij vooral haar baas weer te zien  :D

Voor jullie een ervaring en voor Kirby een gewone logeerpartij, tijdens de vakantie van haar baasjes. Jammer dat het niet lukte, dat ze het fijn vond met soortgenoten om haar heen. Ze is in haar leven echt meer aan de mens gaan hechten.

Wel fijn dat ze haar toch gaan houden, hopelijk de goede keuze dat Kirby niet voor een tweede X weg moet!

Je wordt in ieder geval erg gewaardeerd door ze, dat blijkt wel uit hun dank en dat ze jou een geweldig mens vinden hoe je met de dieren omgaat....ach dat wist ik allang!!!!  ;)

lieve Melanie  :-* :D helemaal weer naar Zaandam gereden haar "werk" zelf af te ronden!!! Jammer dat ik weg moest  :-\

:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Nééééééélieeee waar bénnnn je ???  ;D

Wat is de precieze geboorte datum van Rocky en Corky ??? Agnes vind dit leuk om in haar boek te zetten, bij de andere valkjes  :D

Rocky is rond Mei 2005 of was het 2006, die heb ik in Sept. toen opgehaald en was rond de 3mnd. toch, maar de exacte datum ???  En Corky van September 2006 ??? ??? Ik ben het hélemaal kwijt joh  ::) ::) ::)  leeftijd  ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Agnes

Jaaahhhh, vertel, vertel ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

:-\ :-\ :-\ waar ben je  ??? ??? ??? het is zóóó stil  :-\
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Rocksepocks..... :-*

Lief meisje van me, ik mis je, nog steeds, zelfs nu na 2 jaar.
Wat ik voel als ik aan je denk kan ik nog steeds niet uitleggen/beschrijven. Zit nog steeds met die schuldvraag: WAAROM?
Had ik maar.....

Alles mis ik, je enorme lieve koppie, je aparte geluidjes, je troostende koppie dicht bij mij, als ik er even doorheen zat.
Gewoon ALLES! :(
Bah, ik moet zelfs nog soms om je huilen, vooral als ik aan iemand vertel hoe speciaal je voor me bent/was.
Meisje, meisje, ik zal je nooit, maar dan ook echt nooit vergeten!
Maar ooit.....er komt een dag, dat ik je weer ga zien.....en dan ga ik je kroelen, tot je er helemaal krankjorum van wordt, reken maar!!
Dag mama's meisje..... :'(

Ik weet dat er ergere dingen gebeuren dan het verlies van een huisdier, maar ik ben ontzettend gevoelig wat dit soort dingen betreft, en ik kan het maar moeilijk loslaten.
Er zullen genoeg mensen denken: nou ja zeg, het is "maar" een vogel......die mensen weten niet hoe/wat het is, en wat zo'n "vogel" voor iemand heeft betekend. Helaas hoor je dat maar al te vaak....

Ik kan het ook wel relativeren hoor, er gebeuren zoveel nare dingen, ook hier bij mensen op het forum. Kijk maar naar  Coby, die zo ziek is, Ton, de man van Anja, Mandy, en dan zijn er misschien nog wel meer, waarvan we het niet weten.
Het zijn spannende tijden voor die mensen, en ik denk regelmatig aan ze. Ik hoop ook met heel mijn hart dat het met iedereen goed komt.....de tijd zal het leren....
Ik wil die mensen dan ook heel veel sterkte wensen!

Liefs voor iedereen....Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Saar

Ooow Nellie wat heb jij dit mooi verwoord...
Ik kon t net nog droog houden... :-X
En ach het is maar een vogel dat hoor ik zo vaak... Veels te vaak :( In ieder geval heel erg veel sterkte vandaag :-* :-*
Liefs Saar :-*

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.