19 juni 2025, 23:49:10

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

Wilma1

Ik ga meteen weer in de Sint geloven ::) ;D ;D als dat zo is, maar de kerstman is ook welkom hoor ;) tenslotte moet ie helemaal naar Zaandam met zij arreslee in dit Sh..weer en dat valt niet mee  ::) zo hoog in de lucht  :D
;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Hey....

Ik zal even kort vertellen hoe het hier gaat met de babies, en natuurlijk de rest!
Om te beginnnen: ik ben gestopt met pappen, afgelopen donderdag was de eerste paploze dag. Ik vond het erg spannend, en had er minder vrede mee dan de babies.
Ze doen het goed, en wegen toch wel allemaal zo rond de 80-96 gram. En ze eten ook al redelijk zelf hun zaadjes, en sinds vandaag ook een zonnepitje, haha, dat is zo leuk om te zien. Oefening baart kunst..... :D
Verder worden ze nog meerdere malen gevoerd, door paps en mams, en dat gaat ook zo verschrikkelijk goed, het is eigenlijk onvoorstelbaar.

Nouh, dan heb ik nog meer nieuws! Sammie en Ricky gaan voor vier op een rij!   :o  Ze zijn sinds woensdag al weer aardig aan het wippen! AAAAAGH....ik word er gek van, en ik zal nu dus echt de eitjes weg gaan halen. Dit kan gewoon niet, als ik dit door laat gaan zit ik straks al weer een jaar met nestjes, babies, wippende/broedende/voedende vogels! Neeh, dat word me een beetje te gek. :o
Sammie ziet er nog wel heel goed uit hoor, ik woog haar vandaag en madammeke woog maar liefst 100 gram! En dat voor een valkje wat haar derde nestje heeft! En dan ook nog vijf stuks! En ze doen het allemaal hartstikke goed, wonderbaarlijk.

Af en toe pikken Sammie en Ricky het blok van de homootjes even in, ;D tot ze weggejaagd worden, door mij of door Eddie en Coco zelf. En ze zitten boven de deur, naar het kleine kamertje, waar hun  blok altijd in de kast staat. Nouh, mooi niet!! >:( Ik ga hard zijn, ik moet wel.

Oh ja, er is een lief klein babiemeisje hier bij ons thuis, en ik weet niet of het Romy is of Sinty......maarre.....dat is precies haar moeder! ;) Ze heeft al een keer of zes "kippetje" gezeten, tussen haar grijze broertjes in, op de hoogste stok!
Nouh, als ik vertel dat mijn ogen niet groter konden worden, 8) geloven jullie me dan? Ik probeerde het te filmen maar moest dan het grote licht aan doen anders was het te donker, en dan stopte madammeke. Gister heb ik er wel om moeten lachen hoor, ze zat op het broedblok, wat dus nog in de kooi staat. En er lagen parkietenzaadjes op het blok, zodat ze makkelijk wat konden eten. En ja hoor, daar ging ze weer....kippetje....kippetje.... en haar zusje zat net op dat moment zaadjes te eten, dus met haar koppie/kuifje onder het kontje van "kippetje", en die vond dat toch wel erg lekker, dus ging ze nog harder zitten kermen!! Haha, dat was wel een leuk moment! :D

Ik kom zo terug, beloof het!! :P

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Joy4ever

Hey....

Leuk je weer eens op het forum te "zien".
Ben blij dat het goed gaat met de babies, maar hoe is het met jou????

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Olga en Hans

Hey Nellie,

Eens kijken of jij wel zo hard kan zijn om de eitjes weg te halen   ???.
Volgens mij vindt jij die t....t.... geluidjes toch wel erg leuk om te horen  ;) en Ricky en Sammy vinden het ook erg fijn  ;D.
Ik kom gauw, om die baby's nog even te bewonderen, voordat ze uitvliegen  :D.

Liefs Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

;D ;D ;D

En GEEN WIPKIP  :o :o :o naar Zaandam hoor ??? dan is straks mijn buitenvoliere ook nog te klein  ::)
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Hey...

Sorry, maar is niet gelukt om eerder nog effe op het forum te komen, helaas. Morgen kom ik weer en zal ik foto's plaatsen, want die heb ik ondertussen wel verzameld!
Ik ga nu een poging doen om een beetje normaal in me bedje te kunnen liggen, want dat is de laatste tijd een beetje een probleempje, maar goed. Gaat wel weer over, hoop ik.

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hey Nellie,

Goede Morgen............

Heb je een beetje geslapen  ;)

Olga  :-*.[/color]

Yoeri    17-05-1993

• SH0RTY •

7 december 2006, 00:05:16 #742 Last Edit: 7 december 2006, 00:11:37 by • SH0RTY •
[color=0099ff]Lieve, geweldige, aardige, [/color] [/size] Nellie,

[color=9966ff]Zo, das voor jou!  ;)

Liefs,
Roxanne  ;D
[/color]

Wilma1

Citaat van: • SH0RTY • op  7 december 2006, 00:05:16

Liefs,
Roxanne  ;D
[/color]

Heeeeee ??? Waarom krijgt Nellie zo'n dikke knuffel ???  ::)
*heeel,heeeel niewsgierig*
;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

• SH0RTY •

Citaat van: Wilma1 op  7 december 2006, 00:19:16
Citaat van: • SH0RTY • op  7 december 2006, 00:05:16

Liefs,
Roxanne  ;D
[/color]

Heeeeee ??? Waarom krijgt Nellie zo'n dikke knuffel ??? ::)
*heeel,heeeel niewsgierig*
;D Wilma

hiihihi,

Omdat Nellie vol goede daden zit! Zoals jou metéén uit de nood helpen!! :-*

Wilma1

7 december 2006, 00:47:16 #745 Last Edit: 7 december 2006, 20:54:16 by Wilma1
  :D ZEKER WETEN, Nellie staat altijd klaar, daar twijfel ik niet aan :D die knuffel verdiend ze wel van mij heeft ze de deuken in haar wang staan en een heet oor en zere vingers van typen  ;D

Alle valkjes zijn ondergebracht!!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Damesjes toch.....

Ik ga bijna blozen...... :-[
Maar ga vooral verder..... ;)
Dit voelt zo waaaaanzinnig goed..... :)
Pffff, ik ga er bijna zelf nog in geloven.....  :D
Thanks..... :-*

Happy Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ROCKS

Hey....

Alles gaat hier zijn gangetje, de babies doen het goed, en paps en mams wippen zich een slag in de rondte! ;D
Maar goed, ik ben nog steeds van plan om de eitjes weg te halen, dus er komt geen vierde ronde!

Zo af en toe mogen de babies eens even lekker door de kamer fladderen, en dat geeft komische situaties. ;D
Behalve voor mijn kleintje, die was er eergister nog niet aan toe, pats, met haar koppie tegen het plafond, en toen van de schrik viel ze naar beneden. Danny pakte haar gelijk, en zag even later bloed aan zijn vingers!  :o
Van kleintje! Ze had bloed op de rand van haar vleugeltje, maar het was al weer zo goed als gestopt. Zelf had ze er niets van, gelukkig maar. ::)

De babies worden steeds minder vaak gevoerd, en dat is wel logisch. Maar ik weet niet of dat nu komt door de leeftijd, en dat ze steeds meer zelf gaan eten, of doordat de ouders al weer druk een nieuw plekje aan het zoeken zijn. Sammie is actiever met voeren als Ricky, maar dat was met de vorige jonkies ook al zo.

Romy.....
De meesten onder ons zullen wel weten dat zij naar Wilma zou gaan. En die weten dan natuurlijk ook dat er bij Wilma iets heel naars is gebeurd. Maar goed, dat is tot nu toe allemaal netjes opgelost, en ik heb voor Romy al weer een nieuw adresje!! :D
Ze gaat alleen anders heten, en ik laat het maar aan haar nieuwe baasje over om haar naam hier bekend te maken.
Dan weten jullie ook gelijk naar wie ze gaat. ;)

Dit was het weer even voor vandaag.

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hey Nellie,

We kletsen gauw verder, tot dan........... :D.

Slaap lekker vannacht.

Toedeledokie.................. ;D

Yoeri    17-05-1993

Caroline

Ze houden ons wel in spanning, Nellie.

Hallooooh, wil de nieuwe baasje van "Romy" zich aankondigen.  ;D ;D ;D

Ben niet nieuwsgierig hoor.  ;)

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.