3 augustus 2025, 23:42:09

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

ROCKS

Hey...

Kijk maar eens bij Angelina, de VIJF vliegeniertjes, dan is je nieuwsgierigheid vast wel weg? ;)

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Citaat van: Caroline op  7 december 2006, 20:14:28
Ze houden ons wel in spanning, Nellie.

Hallooooh, wil de nieuwe baasje van "Romy" zich aankondigen.  ;D ;D ;D

Ben niet nieuwsgierig hoor.  ;)

Doei doei!!

IK WEET HET IK WEET HET  ;D

Hoi Nellie,
vandaag was hecktisch, een gerace van hier naar daar, maar alles is . Rianne haar moeder is een geweldig energiek mens en OOK bij Christa heb ik mijn vogels met een gerust hart achtergelaten.

Gisterochtend is er nog niets aan de hand en vandaag ligt alles overhoop e lost zich toch ook weer op, dubbel gevoel....maar wel goed.

Hopelijk heb je wat kunnen slapen, want ik weet hoe jij in elkaar zit  ;) ik heb wel gedraaid en nagedacht maar heb weinig keuze wil ik er zelf bovenop komen! De vogels zullen er minder last van hebben dan ikke, al was er wel de nodige stress en aangezien  IK ook niet de rustiste was voelen ze dat aan. met moeite ging ik de voliere in ze te vangen.

Kiki was de eerste en ging supersnel, ze zat te wachten op haar fruitbakje ze gaat er n.l dan bovenop zitten, dus mijn hand erin gaf geen argwaan en hopla ik had haar....een stevige knuffel en een traan op haar velletje en in haar andere kooi, gelukkig niet onbekend, want dit was de kraamkooi van ze. Koko was meteen van slag, want zijn Kiki was weg....hij liep tegen de tralies aan, met Melody in zijn kielzog.

Ook Koko had ik snel en hij kroop meteen tegen zijn popje aan, waarop Kiki haar kopje schuin tegen hem aan legde....zo lief en  ;) je graag....niet dat iedereen denkt...."ze schrijft haar boekje vol met eigen verhaal ???  :-\" ..... da zit wel goed  ;)

:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Joy4ever

Leuk om te lezen dat ook Romy/Nena een nieuw plekje heeft gevonden en dat de babies het goed doen.
Dat stuntelige vliegen is ook erg grappig, Gipsy is ook nog erg stuntelig, maar ja hij is sinds kort tam genoeg om los te mogen en dat gaat hier ook weleens een beetje mis.
Wel sneu voor je kleintje dat haar gestuntel niet zo leuk eindigde, maar vertel ons nu eens hoe die kleine heet.... We kunnen haar niet eeuwig de kleine noemen.... :P

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

ROCKS

Hey...

Joyce, wat leuk dat Gipsy los kan, echt goed nieuws.
En wat lees ik nou? Tam genoeg? Haha, dat is helemaal geweldig! :D
Zo zie je maar, dat je moeite wordt beloond.
Ik zal je binnekort weer wat foto's mailen, oké?
Naam blijft nog even geheim :P

Morgen komt Ollie B. Bollie, en gaan we lekker leuke dingen doen!!! :D
En als het lukt, wat ik nu nog betwijfel, ga ik 's avonds met Danny uit eten.
Dat zouden we dinsdag doen in plaats van Sinterklaas vieren, maar toen kon het niet, vanwege me arm. :-\ En Danny had ook hoofdpijn, dus, tja, dan hoef je het niet te doen. Ik kan amper me vork/lepel naar me mond krijgen. Is eigenlijk wel goed voor de lijn! :P
Vanavond heb ik met pijn en moeite me aardappels geschild en de witlof gesneden. Ik wilde toch dat Danny normaal zou eten, dus dan moest het maar.
Heeft ie zijn eten op, zegt ie: ik had helemaal geen honger!!
Ik kon hem wel wat doen! >:(
Morgen dus makkelijk of niets.....
Ik ga in ieder geval proberen zonder pijn te zijn, nu maar hopen dat dat lukt.
Jullie horen van me, oké? :)

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Wilma1

Poehpoeh, die armen van jou willen maar niet beter he?!!!! Dat is erg lastig want je bent letterlijk bgebonden aan niets doen en zelfs lekker liggen in je bedje is er dan niet bij, want HOE moet je liggen ??? Kan me voorstellen dat je Dan wel "iets" kon doen  ::) na het maken van deze SPECIALE maaltijd  :P met zoveel liefde en pijn  :-\.....wees maar blj dat ie iets heeft gegeten, want anders  >:( >:( >:(

Leuke naam he Nena, zie je wel alles komt goed met je lieverds  ;)
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Olga en Hans

Hoi hoi,

Wat is het leuk om 5 jonkies te zien vliegen  :D, nou ik vind dat ze het al heel goed doen, hoor  :D.
Natuurlijk heb ik ook even kunnen kroelen  ;).
Hun paps en mams zijn al weer druk in de weer om een plekje te vinden, het domein wat Coco en Eddy ingebruik hadden, wilden zij nu  :o.
Nou dat was lachen geblazen, het was een complete vliegshow met wilde achtervolgingen  :o :D ::).
Ben heel benieuwd wie dit gaan winnen, maar dat zullen we wel van Nellie horen.

Hey Nellie, nog uit eten vanavond of toch een andere X, maar wat wij hadden vanmiddag was erg lekker, vooral het halen ervan, je kijkt je ogen uit hoe ze daar parkeren  ::), ik zou m'n kind daar niet graag naar school doen  ???.

:-*Olga of was het Olli B. Bommel  ;D

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

ROCKS

Hey....

Was weer gezellie vandaag, met OLLIE. B. BOLLIE!! ;D
We zijn niet gaan eten, oorzaak hoef ik niet te melden denk ik? :-\

We hebben lekker tussen de middag kibbelingetjes gegeten, van de markt. Heerlijk, ik weet niet wie er meer at, Ricky en Sammie of wij? Hihi, als je dat zag, hoe ie op mijn hand zat en in dat stukje vis zat te wroeten...heerlijk! :D
En toen natuurlijk voeren, dus.....de babies hebben ook vis gegeten. Mwah, die eten ondertussen toch al met de pot mee, dus die zijn al wel wat gewend hier. Alles wat wij eten, eten mijn valkjes ook, dus ze krijgen al vanaf het begin: eten wat de pot schaft! Nouh, voorlopig is dit het derde nestje wat het zo goed doet, dus ik heb zoiets van: zal wel goed zijn.

Na het eten hebben we er drie gewogen, en ze zaten alledrie wel boven de 80 gram, dus ik denk dat dat wel een redelijk gewicht is. Ze gaan ook steeds meer zelf eten, en krijgen elke dag vier of vijf stengels trosgierst, bruin brood, parkietenzaadjes, en al zonnepitten. Ze eten alles al.
Ze mochten ook lekker los, en we hebben zitten genieten, tenminste, ikke wel! :P

Eddie en Coco hebben een blok ingepikt wat op tafel staat, en daar was Ricky op uit. Zodra de mannen weg waren bij het blok, vloog Ricky eropaf. Tja, tot Coco het doorhad, en hem daar weg ging jagen. Dat gebeurde denk wel een keer of tien, als het niet meer was? Je zat dan helemaal in elkaar gedoken op de bank, want ze scheerden vlak over je hoofd. :o
Op een bepaald moment was ik het zat, en vond ik het welletjes, er zaten twee mannen met hun bekkie open, van het achter elkaar aan zitten. Dat is genoeg. Dus heb ik ingegrepen, en er een eind aan gemaakt. Het was toen al weer snel over, en de rust keerde terug. Onder andere doordat OLLIE naar huis ging :-X
Toen was het aangenaam rustig.... heerlijk..... ;)

Wordt vervolgd.....kweenie wanneer....

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hey Nellie,

Heerlijk he die rust, vooral als die kwebbeltante weer de deur uit is  ;D ;D ;D, kan je tenminste even een tukkie doen  ;).
Ik vond het ook weer heel gezellig  :D.
De terugreis ging ook heel voorspoedig, zelfs geen file  :P.
Ik/wij duiken ook strakjes ons bedje in, want een beetje moe ben ik wel.
Weet zelf niet eens meer wat ik moet tikken  ;D.
Slaap lekker, truste en tot.......................

.............de pruimentijd  :-*.

Yoeri    17-05-1993

Wilma1

9 december 2006, 00:18:05 #759 Last Edit: 9 december 2006, 20:59:23 by Wilma1
Kwebbeltante, kibbeling, gezellig, wel/niet uit eten  :o wordt tijd dat ik ook weer langs kom  ;D en wat die wipkippen betreft, ik geef versterking....Rocky en Lucky komen je helpen Nellie, ik heb ze al ingefluistert  ;D en ze komen orde op zaken stellen  ;)

Mijn voliere lijkt steeds groter te worden, kale boel hoor ik moet valkjes zoeken tussen de takken  ::)
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

10 december 2006, 10:52:12 #760 Last Edit: 10 december 2006, 10:54:39 by Wilma1
Wat stil hier  ::) ......WAKKER WORDEN  ;D !!!!!!!

Hoe is het met de baby's ???

Rocky en Lucky zitten saampies in de logeerkooi, zo met zijn tweetjes, lijken ze leuk te vinden ;D nu zie je zeker dat ze erg gesteld zijn op elkaar   :D

Alleen tijdens de verhuis heeft JOUW Rocky me flink in mijn pink (heee rijmt  ;D)  :o gebeten  :-\ en het bloedde best, terwijl ie gewoon vast hield  :-\ :-\ :-\ DRACULA  ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ROCKS

Hey....

Ik wil effe wat kwijt. Ik heb na een tijdje wikken en wegen besloten om de kleine, waar ik vanaf het begin zo weg van was, toch niet zelf te gaan houden. :-\
Het ligt niet aan haar, maar aan mij. Ik merk dat ik toch me twijfels heb, en ik moet verder kijken dan mijn neus lang is.
Nu is Danny nog thuis, en die helpt me aan alle kanten met de valkjes, qua kooien schoonmaken en alles.
Maar die is nu ook al 20, en er komt een tijd dat ie de deur uit gaat. En dan sta ik er wel alleen voor.
Ik heb ook al de tijd het hardst geroepen dat ik er echt niets meer bij wil, zelfs niet toen Roosje me haar valkjes Diara en Chipo aanbood, en daar had ik toch echt wel iets mee. Dat waren de enige jongen van Rocky!  :-\ Toen ik voor die keus stond had ik het ook al zo moeilijk. Maar heb toch gekozen om het niet te doen.
Oh, dit is wel moeilijk hoor. :(
Mijn kleintje was in eerste instantie een achterblijvertje, ze had extra aandacht nodig.
Daardoor werd ze me oogappeltje, en wilde ik haar heel graag zelf houden.
Na een week was die achterstand al lang weer ingelopen, en ging het allemaal zo goed, met alle valkjes.....
Ik begon een week of twee terug te twijfelen, zo van: moet ik dit nu wel of niet doen. Heb het er echt wel moeilijk mee gehad hoor, ik ben al zo'n muts. Kan al moeilijk beslissingen nemen....

Lichamelijk heb ik  nogal wat klachten, en die zullen nooit over gaan. Ik ben in veel dingen afhankelijk van Danny, hoe rot dat ook is. Ik kan moeilijk van hem verlangen dat ie als ie de deur uit is effe elke dag langs komt om mij te helpen met datgene wat ik niet kan. Waardeloos!!
Mijn arm/schouder zit me nu ook al bijna drie weken dwars!
En daar word ik ook niet vrolijker van.
Slapen is een crime, ik ga heel laat, en lig dan negen van de tien keer wakker tot minimaal 3 uur. Dan ga ik zo liggen dat ik mijn arm ontzie. Maar dat is dan weer zo'n onnatuurlijke houding dat ik overal last krijg, spierpijn, kramp, en het lijkt net of ik last heb van "verzuren".
Of ik word wakker van de pijn, van het op mijn arm liggen.
Pijn heb ik altijd, maar daar leer je mee te leven, en soms is het wat erger, en dan weer wat minder, maar nu....pffff, neeh, dit is niet leuk meer.

Ik krijg er ook nog twee logeetjes bij, en ik weet al niet eens waar ik die moet laten. Ik dacht in het hoekje van mijn kamer, maar daar moet mijn kerstboom komen, bedacht ik me van de week. Of ik moet geen kerstboom zetten?
De kooi waar de babies inzitten was ook nog een optie, maar met het oog op Sammie en Ricky, die nu al in die kooi het blok induiken? Dan heb ik die kooi toch nodig voor hun! Ook al ga ik geen vierde ronde laten komen. Ze moeten toch op de nepeitjes, en ik wil ze echt niet in de kast, ik wil rust in huis en in me hoofd en als ik ze weer met blok en al in de kast laat staan, heb ik voorlopig nog die rust niet. Dus is de enige optie dat ze gewoon in de babiekooi gaan, en dan als de broedperiode over is, kunnen ze weer gewoon in de kooi. De babies gaan binnen nu en niet al te lange tijd toch weg, dus dan is die kooi weer beschikbaar.
Ik kan die twee van Wilma ook niet zomaar bij Eddie en Coco in de kooi doen, dat wordt oorlog en bloed aan de muur!
Help....wat moet ik nu doen, ik word er een beetje moedeloos van, en ik kan er even niet meer goed tegen, sorry.... :-\
Volgende keer misschien weer wat vrolijker nieuws hier.....

Nellie

P.S. ik heb er ook weer een probleem bij: een baasje voor mijn kleintje....

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

ROCKS

Hey...

Er is al een eitje.....

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Sanna

Zo... ze zetten er vaart achter ;D ;D
Heb je al een plekkie voor je 'baby' weten te vinden??

Groetjes, Sanna

Olga en Hans

Hoi Nellie,

We hebben het er donderdag al over gehad, maar je was er zelf nog niet uit.
Ik vind het moedig van je dat je toch voor je jongste een ander baasje wil zoeken, zij en haar anderen zusjes en broertjes doen het ontzettend goed  :D, dat kan ook niet anders. Bij jou hebben ze een toppie paradijs  ;), daar zorg jij helemaal voor  :D.
Jammer dat het met je arm/schouder niet wil en dat je zoveel pijn hebt  :-\, hopelijk wordt je pijn toch eens minder.
Voor Romy/Nena had je gauw een ander adresje en dat zal je voor T...T... vast ook gauw hebben.
Helaas kan ik je niet helpen, maar dat wist je al.

Weer een eitje voor Sammie en Ricky  :), die 2 hebben er echt zin in, ben heel benieud hoe lang dat zo door gaat  ;D.
Ligt het eitje in hun eigen blok of in die van Coco en Eddy  :o ::), dat was me toen een heel spektakel  ;D.

We bellen gauw weer, ok.

Liefs Olga.

Yoeri    17-05-1993