6 augustus 2025, 19:39:03

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

ROCKS

Hey....

We hebben weer twee babies!
En ook nog twee grote babies, die nu tien weken zijn.
Ze gaan naar Wilma, maar die is nog op de camping.
Bovendien heeft zij haar knieband (of zo iets) doormidden, dus is ze niet erg mobiel en afhankelijk van de mensen om haar heen. Maar zodra ze kan komt ze om haar grote babies.

De nieuwe aanwinstjes zijn geboren op 8 en 10 augustus, en er liggen nog twee eitjes te wachten die dus morgen en woensdag uit kunnen komen. Eigenlijk hadden Sam en Ricky 5 eitjes, maar ik heb er eentje kapot laten vallen, helaas. Die had dan gister uit moeten komen.

De oudte is weer een wildkleurtje en de tweede een gepareld lutinootje, net als met het vorige nestje. Ben benieuwd wat nummer 3 en 4 worden.

Wel raar hoor, twee van die grote die al het huis in de rondte fladderen en vliegen, en dan in het blol weer twee van die kleine ukkepukkies. Ricky voert nog steeds Sunny!! Ze vraagt om eten, en dan probeert ie haar te negeren, maar ze gaat hem overal achterna, net zo lang tot ie toch maar weer voert.
Het is geeeeen gezicht!! Ze is groter dan hij!!
Bovendien moet ie zijn krachten sparen voor de kleintjes, dus ik hoop maar dat ze snel naar Wilma kunnen.
Ze eten overal van hoor, maar Sunny vind het gewoon wel lekker makkelijk, eten krijgen van papaatje! Haar grote broer vraagt al lang niet meer om eten. En van Sammie krijgen ze al een dag of 10, 12 helemaal niet meer, die doet het slimmer, haha.

Als de andere twee eitjes uitkomen heb ik eventjes 6 "babies" in huis, een zesling met een week of tien ertussen, wie heeft dat ooit meegemaakt?
Ikke!!!

Foto's moeten nog gemaakt worden, ik laat ze zoveel mogelijk met rust. Maar die komen er nog wel en dan zal ik ze hier plaatsen.

Doeiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Gefeliciteerd met je babies, groot en klein!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

jippie

Hoi Nellie!

Leuk weer een stel kleintjes erbij! Je derde grote 'baby', Lilo, is geen haar beter dan haar zusje hoor. Telkens als Jip iets wilde eten dan drong mevrouwtje zich ertussen. En dan maakte ze van die geluidjes...Ik kreeg echt sterk de indruk dat ze wilde dat Jip haar voerde!   Maar Jip snapte daar natuurlijk niets van en ze is nogal een doetje zoals je weet  ::) dus die ging gewoon weg en dan ging Lilo toch maar zelf eten. Dus nu heb ik twee voerbakjes ophangen, kunnen de dames gezellig samen eten.
Nou, succes met de volgende babies! Dat het maar weer verwende nestjes mogen worden!  ;D

Veel groetjes van Anne

ROCKS

14 augustus 2006, 13:43:36 #528 Last Edit: 14 augustus 2006, 13:52:38 by ROCKS
Hey....

Een tijdje geleden heb ik beloofd om een filmpje te laten zien.
Moest alleen even uitvinden hoe het werkt, enzo, nouh, daar ben ik nu dus achter. ;)
Gaat over een valkparkiet, die net als zijn bazinnetje helemaal gek is van teddyberen. :D
Leuk he, ze delen dezelfde hobby!
Nouh, dat is toch niet helemaal juist, maar je moet zelf maar even kijken..... :-X

Je moet er wel tegen kunnen, want er wordt bruut geweld toegepast, zeker niet geschikt voor jeugdige kijkers onder ons. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=q1H2n9O2PAw

Jippie....speciaal voor jullie en dan Emma in het bijzonder!
Even lachen.....

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Caroline

Helaas kunnen we het niet zien, het is een privévideo!!  ??? ???
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Bij mij gebeurt ook niets!  ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ROCKS

Hey....

Shame....ik heb iets gewijzigd bij de instellingen, tja, dat komt er nou van als je iets op eigen houtje probeert, zonder hulp van een ander. Maar volgens mij moet ie nu goed zijn?
Ik hoop het, en anders merk ik het wel weer hier?

Doeii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hoi Nellie,

:D ;D :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D We hebben nu wel het filmpje van Coco kunnen bekijken, Guido had van af de bank wat gebeurd daar nou   :o, maar moest wel  ;D ;D ;D.
Wel zielig hoor voor die beer, hij kukelde bijna om  ;).

Leuk joh, weer 2 van die kleine jonkies, straks samen met hun grote broer en zus  ::).

Liefs van Olga.

p.s. ik kom ze gauw bekijken, als het van Sammie mag  :o.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Agnes

Hihihi,

Arme beer!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

jippie

Hoi Nellie!!

Hoe is het met de grote en de kleine bebies? Heb je het er lekker druk mee? Je 'uitgevlogen' bebie doet het hier intussen prima hoor!
Sinds een paar dagen eet ze uit haar pootje, dat is echt een heel grappig gezicht. Ik had geloof ik al verteld dat ze dingen probeerde te pakken met haar pootje, maar vorige week zag ik haar dus ineens een boontje eten. Ze zijn hier allemaal dol op boontjes, die snij ik dan in stukjes van ongeveer 1 cm. dus dat was makkelijk vasthouden voor haar. Nu houdt ze van alles en nog wat vast, gisteren zelfs een groot stuk cracker! Het was jammer dat ik geen fototoestel bij de hand had. Ik had wel eens gehoord dat er valkjes waren die het deden, maar ik had het nog nooit gezien.

Met het tam maken van haar maken we ook stukje bij beetje vorderingen. Ze durft nu in de kooi uit mijn hand te eten en ik kan mijn hand bewegen zonder dat ze alle kanten uitvliegt. Vanmorgen heeft ze zelfs even op mijn hand gezeten. Ze zat wel te kijken van 'o help, o help' maar ze bleef rustig een poosje zitten.

Zo, nu ben je een beetje op de hoogte van hoe het staat met je 'kind'. Heb je al een huisje gevonden voor je nieuwe kleintjes? Hoeveel zijn het er inmiddels?

Liefs,
Anne

ROCKS

Hey....

Ik heb eindelijk foto's op de pc gezet en verkleind, kijk maar...

Ricky met zijn kroost......

Sammie met haar kroost.....

Het gaat zo ongelooflijk hard! Ze wegen al 72 en 76 gram, erg hé?
Als er iemand is die er eentje wil? Dan hoor ik dat graag!

Doeiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Olga en Hans

Hehe Nellie, eindelijk  :D ;D :D ;D :D

Maar het zijn hele mooie foto's van Ricky, Sammie en hun kroost  :D en ik weet ook wel dat je het er erg druk mee hebt, maar als het goed is komt Wilma donderdag haar 2 lievertjes halen  ;).

Ik zit net te bedenken dat je nu nog weer centjes van mij krijgt, omdat ik wat beloofd hebt en het niet nakomt   :-\.
Ik kom dus wel wat bij jou halen en breng wat jij graag wilt, niet naar je toe   :o.
Kan ik het de volgende X goed maken of ist nou over  ;D.

Liefs Olga.

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Wilma1

Hoiiiiiiiiiii Nellie,

Wat lief, Sammy met jongen en Ricky met jongen....ik kom je snel verlossen hoor van de bijna pubers  ;D ;D ;D ik heb ze eerst ff lekker laten uitrazen bij jou ....hahahaha.....en nu netjes opgevoed kom ik ze halen  :P

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag tot Donderdag en ik heb zin om ff naar de groothandel te gaan!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

31 augustus 2006, 21:58:56 #538 Last Edit: 31 augustus 2006, 22:03:51 by Wilma1
Sjeee, wat sta jij ver zeg...zoek me suf...... ;D...ik heb de foto's ook geplaatst in mijn boekje...OOK die van het boerengolf!!!

En heb je je mail al gelezen, van Joke?!!!!!! Staat inmiddels OOK in mijn verhaal.... ;D ;D ;D...ik zeg nog niets hier  :-X

:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

2 september 2006, 18:06:44 #539 Last Edit: 2 september 2006, 18:15:50 by Wilma1
Zeg ben je nog in het land ??? Het is hier zo stilletjes ??? ???

Rocky en Sunny gaan goed saampies  :-* bij de anderen in de voliere.....ze maken niet de indruk eruit te willen en dat is wel prettig  :D, anders zou het zielig zijn als ze echt moeite doen uit de voliere te willen.

Ze hebben best veel te doen, alle nieuwe spulletjes hebben ze al bekeken en mee gespeeld....her en der hang ik wat trosgierst en ze eten ervan OOK hebben ze al in de voerbak beneden gegeten, met de anderen. Zien eten doet eten  moet je maar denken  :P. Rocky jaagt en kijkt  de anderen zelfs weg als ie aan het trosgierst zit  te eten;D...mijn mijn mijn :P :P

Sunny gaat regelmatig bij Melody zitten en zachtjes aan zijn kuifje plukken, waarop hij haar aankijkt en de vleugeltjes "bolt" en gaat fluiten...soms is ie het ook ff zat en zegt ie HAP  ;D.

Als ze gaan slapen kruipen Sunny en Rocky lekker bij elkaar ....maar ze doen veel dingen apart...het is zo lief om te zien.

Rocky eet uit mijn hand en komt hel dichtbij zitten, maar gaat weg, zogauw ie aanstalten ziet vaan een vinger naar zijn koppie of zo  ::)  niet echt  bang, maar voorzichtig.

Lucky, de andere Lutino, zit steeds naar Sunny te kijken, alsof ze herkening ziet en Sunny gaat ook wel naar haar toen, ze zaten net samen aan een strengel trosgierst te knabbelen.

Wanneer ga je de foto's plaatsen...ben wel nieuwsgierig hoe ze zijn in het "groot"!!!  :P
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3