7 augustus 2025, 13:18:14

House of birds....

Gestart door ROCKS, 2 januari 2006, 22:38:28

« vorige - volgende »

ROCKS

Hey....

-Wilma, ik ben blij dat het zo goed gaat met het tweetal, dat is heel fijn om te horen, lezen en zien.
Ik kan ze zo lekker blijven volgen, dat is een prettig idee. :D
Ben ook erg happy dat Joke de twee nieuwe babies wil, haha, ze zat hier op de bank helemaal te kwijlen..... :P
En te vertellen dat de kooi die ze nu heeft niet groot genoeg is om er nog een valkje bij te nemen. Dus kon het niet, hoe graag ze ook wilde, en haar man zou het echt niet goed vinden. Neeh neeh, totdat ik dezelfde avond een mailtje kreeg:
DE BABIES GAAN NAAR JOKE!! :o
Nouh, die was gauw om dan, haar man, ik ben errug benieuwd wat ze daarvoor heeft moeten doen? :-X
Nu mag ze lekker namen gaan verzinnen, dan kan ik ze vast zo gaan noemen.

Hier wat foto's van toen Wilma en Joke hier waren, was weer zeer gezellie en we hebben ALLEMAAL heerlijke belegde pistoletjes gegeten die Wilma had meegenomen.
Met allemaal bedoel ik ook allemaal, kijk zelf maar....
Sammie en Ricky zaten gewoon keihard te trekken aan het broodje of de inhoud, ze knepen echt in je vingers.

Wilma, Sammie en Ricky eten om het hardst van een broodje..

Wilma en Sammie, Sammie is vooral gek op de kipfilet die erop zat....

Wilma, Joke en Q EN Q?

Wilma met Q EN Q?

Joke met Q EN Q?

Joke gaat nog ff lekker met vakantie, en als ze terug is dan zullen ze wel zelf kunnen eten, dus dan mogen ze naar Joke en haar andere twee valkjes toe. Zal dan wel weer stil worden, want je hebt er toch een bepaalde drukte van, als je alles binnen hebt zitten. Dat heb ik nu wel gezien nu die twee naar Wilma zijn gegaan, jeetje, wat merk je dat goed zeg.

We zijn nog even met zijn drietjes naar GEON geweest, want we hadden allemaal wel wat nodig, en daar in dat gekke Noord-Holland kan je geen rooie trosgierst kopen, dus.....hebben we dat hier maar gekocht. Oh ja, en eivoer en nog zo'n mooie stok die je regelmatig wel tegenkomt in een voliere, ze hangen ook bij Maris in de voliere. Kortom, we hebben onze tijd goed benut.

Vooral Wilma, die stond op de heenweg al in een lekkere fijne FILE!!! Maakt niet uit of ze vroeg of laat komt, heen of terug moet, ze treft gewoon elke keer een FILE!!
Gniffel gniffel...... ;D

OLGA....DE VOLGENDE KEER BEN JE ER GEWOON WEER BIJ!!! HEB JE DAT BEGREPEN??? >:(

Doeiiiii, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Wilma1

JA OLGA, WANT IK HEB JE WEL GEMIST!!! TIS ALTIJD GEZELLIG ALS JIJ ER OOK BENT!!! EN IK NEEM DAN ZAANSE PISTOLETJES MEE....mmmmmmmmmmmmmmmmm...voor ons en voor de vogels...krijgen ze niet ??? ze pakken gewoon...hahahaha....

De foto's zijn vreselijk leuk Nellie....Joke gaat idd namen bedenken en dan kan ze ze na hun vakenaktie ophalen...met mij  ;D ;)....En FILE ach die heb IK altijd naar of terug...als ik naar haar toe ga...Of het nu 4 uur of 3 uur is "t was nu zelfs pas half 3 duzzzzz.....goed water voor de vogels een ruime kooi mee ....GEEN DOOSJES hoor....daar doe ik niet aan....Gelukkig is het dan niet meer warm tegen die tijd.

Eb Jan van Joke...is een lieverd hoor...hij bedacht dat de ruimte te klein was...maar daar wist IK een oplossing voor en toen MOEST ie "om"... ;D ;D ;D..

Succes met je gordijntjes, TEGEN vogels in je keuken  ;) :D ;D...die het op koelkasten hebben voorzien!!

:-* :-* :-*W

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Olga en Hans

Hallo MEIDEN,

Ik heb het begrepen en ik heb dus heel wat gezelligheid gemist, eigen schuld dikke bult  :'(.

Maar Nellie ik lees nu ook dat je voor je 2 jongste lievertjes weer een nieuw thuis bij Joke hebt gevonden  ;D en Joke ik ben heel benieuwd hoe ze komen te heten  :D ;D :D ;D.

Hoe oud zijn ze nu eigenlijk Nellie? Gaan ze al gauw weg bij je of Joke maak jij er ook zo'n lange vakantie van als dat Wilmaatje dat gedaan hebt  ;) :D ::) :o ;D.

Hopelijk tot gauw en dan zou ik er graag bij willen zijn.

Olga  :-*

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Joke houdt het netjes  ;D :D ;)

Maar wel gezellig als je er de volgende X weer bij bent...ik kan nog wel extra pistoletjes missen hoor!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

6 september 2006, 11:55:09 #545 Last Edit: 6 september 2006, 11:56:45 by Wilma1
Hoi Nellie hier een berichtje van Joke..

Hallo Nelly,

Ik heb namen voor de baby's....Macy (popje) en Corky ( de wildkleur)......ik vind dat  heel erg leuk voor ze en kun jij ze alvast zo noemen.

Zaterdag gaan wij met vakantie en daarna nemen we wel weer contact op!

Ik ben heel erg blij, dat ik de vogels erbij mag hebben en in de grotere voliere kan dat wel!

Wilma gaat de vogels vogende week omwisselen, want Quincy en Fleur gaan daar logeren...tijdens onze afwezigheid.

Groetjes Joke

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jippie

Hoi Nellie,

Wat goed dat je voor je nieuwe babys ook een goed thuis hebt gevonden. Dat zal een hele opluchting zijn! Dan zal het straks wel stil zijn bij je thuis.  ;) Zet je nu de broedhokken achter slot en grendel of wat?

Ik heb je ook nog heel wat te vertellen. Net toen ik tevreden achterover wilde gaan leunen omdat het zo goed ging met Lilo ging Jip ineens vreemd gedrag vertonen. Paul zei nog, volgens mij is die vogel vreselijk ongesteld, en hij zat er niet eens heel ver naast want het zijn inderdaad opspelende hormoontjes; ze is broeds! Ik heb er ook een stukje over geschreven bij 'gedrag' om te weten of het echt zo was, maar het schijnt dus zo te zijn!
Helaas bracht het met zich mee dat ze in de kooi erg agressief deed tegen Lilo. Vanochtend pakte ze haar zo hard dat ze bloed aan haar vleugeltje had! Ik schrok me rot! En dat terwijl ik er zowat met mijn neus bovenop zat!
Nu moest ik weg vanochtend maar ik vond het niet verantwoord om ze zo samen te laten zitten dus maar gauw de oude kooi van Kuif van boven gehaal, gelukkig stond die hier nog. ( Vind je het niet erg als ik hem nog wat langer leen?)
Lilo liet zich gelukkig heel makkelijk over zetten en ze ging bijna meteen eten, wat ik altijd een goed teken vind. Ik heb de kooi naast die van Jip gezet zodat ze niet meteen zo alleen zat, maar Jip vliegt zelfs tegen de tralies op als ze haar ziet zitten. Jip, mijn doetje! Gelukkig trekt Lilo zich daar helemaal niets van aan.

Momenteel zijn ze los, gelukkig lijkt Lilo geen last te hebben van haar vleugel, ze vliegt als de beste. Buiten de kooi merkt je trouwens niets aan Jip, vreemd genoeg.

Ben benieuwd hoelang dit allemaal gaat duren en of ik ze daarna weer even makkelijk bij elkaar in één kooi kan zetten. We wilden graag een maatje voor Jip maar dat ik uiteindelijk met drie vogels in drie verschillende kooien zou zitten had ik toch niet kunnen denken...

Ik hou je wel op de hoogte hoe het verder gaat!

Veel groetjes,
Anne

Wilma1

Ach...arme Lilo NU AL "last" van de hormonen  :o....VAN EEN ANDER  ;D......dan maar beter even "logeren" naast Jip  ;) tot die wat bedaard is.

Ben benieuwd hoe het met Kuif is, is ie al weg of nog bij jou ??? Ik weet dat Öziem hem HEEL graag wil hebben, maar heb haar en haar vriend Sjoerd niet meer gesproken....het laatste wat ik weet, is dat jullie na de vakantie een sfaspraak zouden maken.

En Hoi Nellie, al wakker ???  ;D

Ik heb je een e-mail gesturrd hoop dat ie aankomt, heb gevogeld  ;D om het naar JOUW ZIN te doen  ;)

Sunny en Rocky gaan nog steeds heel goed, ze vermaken zich prima saampies en onafhankelijk van elkaar....Sunny hipt de hele voliere nu door....maar ze hebben vaste ZITstok gecreeërd  :D die nieuwe bij jou vandaan  ;D een Katwijkse stok zit beter he?11
XXXW

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jippie

Hoi Wilma,

Leuk te horen dat het zo goed gaat met de broer en zus van Lilo. Lilo is echt het evenbeeld van Sunny. Toen ze hier pas was,  was ze best wild, alles was natuurlijk nieuw en onbekend voor haar en ze was opeens alleen. Maar nu is ze supertam en knuffelig, ze kruipt gewoon onder je hand als ze wil knuffelen!  :D Kan je zien dat ze bij Nellie een goede basis heeft gehad!  :D :D

Kuif is nog steeds bij ons. Ik heb het idee dat het onderhand allemaal   van misverstanden aan elkaar hangt. Wij hebben inderdaad Sjoerd gesproken en die kwam erg serieus en enthousiast over. We hadden afgesproken dat ze ons zouden bellen na de vakantie maar...We hebben niets meer gehoord.  ???
Samen met de bevindingen van Nellie twijfelde ik eerlijk gezegd of ik zelf kontakt zou opnemen. Dan krijg je zoiets van leuren met Kuif. (Willen jullie hem nou nog of niet?)
Het is niet zo dat hij persé op stel en sprong bij ons weg moet, maar als de gelegenheid zich zo voordoet, iemand die maar één vogel wil en hem een goed huis kan bieden, dan is het natuurlijk een prima oplossing voor iedereen.
Kuif is een hartstikke lieve en leuke vogel en hij verdient een goed huis waar hij ook moet kunnen blijven, want het wordt al zijn derde verhuizing. Als die mensen dat allemaal goed hebben overdacht (En Nellie kreeg niet helemaal die indruk, wij uit het gesprek met Sjoerd toch weer wel) dan mogen ze gerust bellen. Dan kunnen we alles nog eens rustig doorspreken.

Hoi Nellie!

Sorry dat ik jouw verhaal even misbruik voor correspondentie met 'derden'. Voordeel: Je bent meteen helemaal op de hoogte!

Groetjes,
Anne

jippie

Hoi Nellie,

Voor de derde keer vandaag, driemaal is scheepsrecht, maar ik moest het even kwijt:

Jip heeft een ei gelegd!

Voorlopig doet ze er nog niets mee, ze tikt er een beetje tegenaan en kijkt me dan aan van; 'mooi ei hé?' Verder zit ze boven op haar stok. Ik weet er eigenlijk zo weinig van, dit is allemaal weer helemaal nieuw voor mij. Maar ontroerend is het wel!

Groetjes,
Anne

Wilma1

Hoi Anne...(ook misbruik maken van Nllie  ;D)

Ik heb jouw stukje doorgestuurd naar mijn collega, kan die haar zoon op de hoogte brengen.

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Hallllooooooo....hoe is het hierrrrrrrrrrrrr.... ;D

De takken hangen in de voliere en de kooi van Quincy en Fleur, dus ook voor Corcky en en Macy in de toekomst :P...Met Sunny en Rocky gaat het uitstekend....ze passen geheel bij de groep ........ ze zijn zo leuk om te zien.....jammer :-\  dat je het nooit irl kunt zien vanwege mijn katten   :-\.....Rocky eet een broodje uit de hand....
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Olga en Hans

Hoi Nellie,

Fijn he, dat het met Sunny en Rocky goed gaat bij Wilma  :D en natuurlijk ook met Lilootje bij Anne  :D.

Hoe is het met Macy en Corky, beginnen ze al aan hun nieuwe naam te wennen of worden ze liever door paps en mams gevoerd   :o. Ik hoop dat ze nog niet te snel weggaan bij jullie, als jij dat nou even goed wil plannen  ;), dan kan ik gelijk jou bestelde  reutemeteut meenemen   ;D :D ;D.

Liefs van..................... :-* :-*

Tjico    01-01-2004       Coco en Kaya
Spykie  06-07-2004       zijn verhuisd    
Coco    17-07-2004       en wonen sinds
Rocky   07-08-2004       07-10-2007
Kaya     04-04-2005      bij Cobie.
Yoeri    17-05-1993

Mariska

Hoi Nellie,

Het eitje dat bij Ricky ligt is inmiddels uitgekomen.
Ze doen het beiden erg goed.
Ik ben niet gewenst ::)
Maar heb toch even gespiekt ;D
Ik ben heel trots op ze!

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Wilma1

Hallo...knock knock...is hier nog iemand ??? ??? Ol hej je ook al 2x gesmst....maar ehhhhh.....STIL vanuit Katwijk   :-X ???

Als je Donderdag tijd hebt willen we (Joke en iikus) even wat pistoletjes brengen  ;D ;D ;D....miscchien kan Olga dan ook ???

Rocky "is op" Lucky...de andere luntino en Sunny zit ook veel  bij haar....alhoewel Maxime Sunny's  hartje ook "gestolen" lijkt te hebben.... een mengeling van vogelliefdes in mijn voliere ;D ;).

Laat je het ff weten ???
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3