3 mei 2025, 01:45:26

Papier

Gestart door Kolkkie, 3 juni 2003, 22:00:52

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Als Coco aan papier loopt te knagen, eet hij het bijna altijd op.
Doen ze dat bij jullie ook, of maken ze het alleen kapot? Het lijkt mij verder ook niet zo gezond wat vinden jullie daarvan?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Die van mij eten het niet op. Zolang er geen inkt op zit lijkt me het niet veel kwaad kunnen. Die van mij versnipperen altijd de randen van mijn paint shop pro lessen die ik uitgeprint heb  ;D Gelukkig zit daar geen inkt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

4 juni 2003, 03:28:59 #2 Last Edit: 8 juni 2003, 00:09:40 by Angelique
Hoi,

Hier eten ze het ook niet op, maar ik pas altijd wel op wat ik geef, zoals een leeg wc rolletje. Dat kan geen kwaad. Maar een krant zou ik niet doen, omdat de inkt giftig is

Paul

4 juni 2003, 05:27:53 #3 Last Edit: 7 juni 2003, 22:09:18 by Paul
Hoi Kolkkie,
Hier knaagt Stan hele kartonnen dozen stuk maar echt opeten doet ie niet als ik zie wat er op de grond ligt :-)
Meestal zoekt ie een plekje op de grond onder de tafel uit als er een doos staat en dan gaat ie er heel geniepig aan slopen :-)
Het lijkt dan een dag later net of er ratten gezeten hebben, de eerste keer schrok ik me rot, al die stukjes zoveel waren het er :-)

Groetjes,  paul

Sonja

Hoi Kolkkie

Ik was een half jaar geleden ofzo een keer bij de dierenarts met Loetje en er hing een wc-rolletje in zijn kooi. ;D
De dierenarts waarschuwde mij toen, omdat (als hij aan het rolletje of papier knaagt) de kans groot is, dat er kleine stukjes karton/papier in zijn maagje komt. Zodra hij daarna water drinkt, dan zwelt het karton/papier op en kan hij last krijgen van verstopping (met de gevolgen van dien). :o
Dus sindsdien krijgen ze van mij geen wc-rolletje of papier meer!

Groetjes
Sonja

Stijn dc

hello

inderdaad, zoals hier voor al werd gezegd, geen krantenpapier of bedrukt  papier, de inkt is ZEER giftig!
gewoon papier, eigenlijk zou ik dat niet geven, dar ze dat in het wild ook neit eten, je kan ze mss beter iets geven om te knabbelen dat gezond is, zoals sepia of trosgierst!!

SDC

Kolkkie

Hoi Stijn,

Dan zou ik constant achter Coco aan moeten. Waar papier is, is Coco ook. Bij kranten houd ik Coco atijd al weg. Bij wc rollen gaat hij er altijd bovenop staan en gaat dan in het rolletje zelf kijken en gaat dan ook nog slopen. Als je strikt de regels wil naleven, heb je zelf geen leven meer denk ik. Moet je elke keer achter je valkje aan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Paul

Hoi,
Net als hier, slopen vinden de meeste erg leuk en volgens mij kan een wc rol geen kwaad want een kennis van me kweekt met papagaaien en geeft ook die rollen en die slopen ze met veel lol.
Hier hebben ze zelfs een los stuk zeil helemaal stukgebeten en de stukjes daarvan zullen zeker slecht zijn maar ze hebben dat niet opgegeten.
In de natuur knagen ze ook aan takken en bladeren en die hebben ze in gevangenschap vaak niet dus daarom nemen ze papier.

Groetjes,  Paul

Kolkkie

Hoi Paul,

Dat heb ik met plastic voorwerpen. Een zak met brood is ook niet veilig. Hij 'eet' zich een weg door het plastic (hij eet het niet op hoor) om zo bij het brood te komen. Toch is het niet altijd fijn, vooral als hij het onderaan de zak doet, waar het brood het laatste wordt weggepakt. Asl hij per se brood wil, pak ik wel een stukje. Scheeld Coco weer knagen, en ik een hoop ellende met hard brood.

Groetjes,

Mariska

Irene

Gijs vindt papier ook l;euk om aan te knagen, maar omdat hij nog zo klein is, doet hij er erg lang over voordat er wat gebeurd ;D. Maar zodra er een chipszakje of een plastic zakje ergens ligt ::) :-/ dan raakt hij daar helemaal bezeten van. Misschien omdat het zo glimt en herrie maakt? :D :D. ALs je dat dan weghaald, is hij "beledigd"! :D :D :D Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Kolkkie

Als Coco een zak met chips ziet, blijft hij er echt bj zitten. Als je het wil pakken, is het met meteen hap. Als de zak open zit, en ik kan m niet meet vinden, dan weet ik al hoever het is. Coco zit dan in de zak :D.

Barbara

Mijn Croky knaagt behalve aan papier ook aan ritsen en knoopjes van kleding, zoals nu aan de openstaande rits van mijn vest. Gelukkig lijkt ze het niet echt kapot te bijten, of het duurt alleen even en dan heb ik zometeen een kapotte rits  :-X Maar ja, het houdt er bezig, weet ik tenminste waar ze is en wat ze doet  :D Jammer genoeg verdedigt ze de rits zelfs met dreigen te bijten, maar daar trappen w eniet in natuurlijk! Mijn vest!  >:( :D

sabrina

Hi,
Yao knaagt over het algemeen niet aan paier, behalve als het net een velletje is waar ik op aan het schrijven ben....Dan beweegt het papier een beetje over de tafel en is het natuurlijk superinteressant.
Een vorige valk knaagde echt altijd aan papier. Toen ik eens mij diploma's moest pakken voor wat kopietjes, bleek dat hij stiekem aan de achterkant aan het papier had zitten knagen en m'n middelbare schooldiploma heeft voorzien van een mooi kartelrandje.... :D (altijd goed voor een gespreksonderwerp tijdens een sollicitatiegesprek)
Sabrina