luizen ????blad over valparkieten

Gestart door novy, 3 juni 2003, 16:39:20

« vorige - volgende »

novy

de kweker vertelde mij dat de valk best luizen kon hebben hoe zie ik dat ???? verder op ergens in het forum zit ik te lezen nieuw blad over valkparkieten wat is dat voor een blad ? xxyvon

Remco_Ultee

3 juni 2003, 16:47:33 #1 Last Edit: 3 juni 2003, 16:47:54 by Remco_Ultee
Ze zullen vast wel luizen kunnen hebben, maar daar weet ik eigenlijk niks vanaf...nog nooit gehoord ook dat een vogel luizen had.

Hieronder staat de link over het blad wat gaat over valkparkieten, maar in deze thread hieronder kun je er alles over lezen:

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=news;action=display;num=1053773496

PS:
Hopelijk heeft je valkje geen luizen  :o

Ellen

Nou Yvon,

Als je valkje luizen zou hebben zou je ze kunnen
zien lopen over hun huidje als je de veren uiteen haald.

Maar waarom denk jij dat je valkje luizen heeft?

Ciao en ik hoop dat je het bij het verkeerde eind hebt.
Lijkt me vervelend voor Coco.
Ellen.

Speedy

Ik kreeg toevallig vandaag een mailtje van Paul, (BEDANKT PAUL) over hoe je kan zien hoe je valkparkietje luis heeft.

Dit schreef hij:

Om te kijken of ze luis of mijt hebben kan je als ze gaan slapen een velletje papier op de bodem leggen onder de stok waar ze slapen.
Als er de volgende ochtend zwarte ronde puntjes op het papier liggen zijn dat vaak luizen of mijt.

Misschien heb je er iets aan.

succes,
Trudie

Ellen

Getver, daar ben je dan mooi klaar mee.
Je zal het maar zien liggen........................! en dan?

Gr. Ellen.

Paul

Hoi,
Als je ongedierte hebt kan je de kooi en de valkjes inspuiten met een spray.
Je mag alleen niet de voerbakjes en de waterbakjes raken en ook de valkjes niet in de oogjes spuiten dat prikt :-(
Van Beofar spray 404 is zo'n spray bijvoorbeeld.
Wel zelf ook oppassen want je stikt er zelf zowat van :-(
En alleen gebruiken als je zeker weet dat je luizen hebt.

Groetjes,  paul

Speedy

Goedemorgen Paul,

Is niet niet schadelijk voor de inademing van de valkjes zelf dan??

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Trudie,
Het is speciaal voor vogels gemaakt en ze hadden van het spuiten geen zichtbare last.
Alleen ging de pop met hoor oogjes over haar veren heen en je kon merken dat ze daar wel even last van had maar de dampen deed ze niks terwijl ik bijna gestrekt ging.
En wat is erger, even last van de spray of kaalgevreten worden door de luis ?
Ik kies dan voor even sprayen en het hoeft maar een paar keer met een paar weken er tussen.

Groetjes,  paul

Speedy

Bedankt Paul,

Heb het ff opgeschreven, ja kan nooit weten he.

Groetjes,
Trudie

Pucky

Hallo,

Wat ik doe als ik het hok verschoond heb dan spuit ik de bodem in met een spray tegen ongedierte om te voorkomen dat mijn vogeltje er last van krijgt. Ik weet niet hoe lang die spray blijft zitten afkloppen mijn vogeltje heeft nog nergens last van gehad.

Groetjes,
Hester

Ellen

Oh Hester, dat is een slim idee van je.

Gr. Ellen.