4 mei 2025, 14:46:16

hoe oud ?

Gestart door Carla Vdb., 5 juni 2003, 23:41:57

« vorige - volgende »

Carla Vdb.

Ik heb twee valkjes maar heb er geeen idee van hoe oud ze ongeveer zijn , is er een manier om dat te zien. Of het mannetjes of popjes zijn weet ik ook niet want ze hebben zowel mannen als vrouwen trekjes  . Hoe kom ik hier ooit uit ::)

Kolkkie

5 juni 2003, 23:55:32 #1 Last Edit: 5 juni 2003, 23:56:02 by kolkkie
Hoi Carla,

De leefijd kan je niet aan een valkje zien.
Wat de geslachtbepaling betreft wel. Alleen weet ik het nu niet, want ik weet niet welke mutaties je hebt.
Mannetjes tikken op voorwerpen, fluiten meer en vertonen meer matchogedrag. Lopen met hun vleugels wijd ed.
Popjes zijn rustiger, kijken meer de kat uit de boom en fluiten minder.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ja

dan denk ik dat ik twee mannetjes heb , ze durven ook nogal eens op elkaar pikken en in de voeten bijten . :D
maar na als ik dan weer naaar de onderkant van de staart kijk heeft  de wildkleurvalk toch een visgraatmotief met geel erin alsook mijn witkop heeft een visgraat motief

Kolkkie

6 juni 2003, 00:17:14 #3 Last Edit: 6 juni 2003, 01:28:05 by Angelique
Hoi Carla,

Heeft je wildkleurvalkje een grijze of een gele kop. Bij een grijze kop is het een popje, bij een gele een man.
Dit is Eistein, mijn wildkleurpop.

Dit is een wildkleurman.

(Phoebe & baloo)

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Carla Vdb.

hier is een foto van mijn wildkleurvalkje

Carla Vdb.

dit is mijn witkopvalkje Pico

Carla Vdb.

Bedankt voor u raad Mariska .T'is toch niet gemakkelijk hé om het verschil te zien soms.Maar goed dat het bij ons niet zo moeilijk is  :D

Groetjes Carla

Paul

Hoi Carla,
Ik denk dat je wildkleur valkje toch een pop is want er zat geel in de staart zei je en hij heeft niet zo'n fel gele kop.
Of ze zouden jonger dan een jaar moeten zijn dan kan dat nog veranderen.
De witmasker die je hebt is die ook al ouder dan een jaar?
Die heeft namelijk geen witte kop dus of het is een popje of hij is nog heel jong.

Groetjes,  Paul

Carla Vdb.

Dat is het net mijn valkjes heb ik een maand geleden gekocht en ik weet niet hoe oud ze zijn , het zou best kunnen dat ze nog geen jaar zijn. IK heb nooit eerder valkjes gehad dus ik weet ook niet hoe rap een jong valkje de normale grootte heeft .

Groetjes Carla

daan

Hoi Carla,

zijn ze niet geringd dan, daaar kan je het ook op lezen????
Je hebt wel leuke valkjes joh.

daan

Paul

Hoi Carla,
Een valke van 3 maanden heeft al de volledige grootte en vaak zie je geen verschil tussen een volwassen vrouwtje of een jong van een aantal maanden wat dan een mannetje is.
Het best kan je het dan inderdaad aan het gedrag zien zoals Mariska al vertelde.  

Groetjes,  Paul.

Carla Vdb.

Mijn valkjes waren niet geringd toen ik ze kocht , ik heb ze thans in een dierenwinkel gekocht maar daar konden ze me niet veel vertellen , als ze maar kunnen verkopen hé.
Och ja , uiteindelijk zullen we er wel achter komen .
Bedankt voor jullie reacties Mariska ,Paul en Daan,
en Daan ook nog bedankt voor het compliment. :-*

Groetjes Carla