6 mei 2025, 03:52:15

Ontlasting

Gestart door Anja, 28 december 2005, 19:13:38

« vorige - volgende »

Anja

Hallo,
Ik heb sinds 1 week een 2de valkje erbij. Het is een Lutino en ik moest hem/haar nog 1 keer per dag bijvoeren met pap. Heb dit nog 3 dagen gedaan en ben er mee gestopt omdat hij/zij goed zelfstandig kan eten. Wel geef ik hem/haar nog droog eivoer extra.Hij/zij heeft echter donkergroen/zwarte ontlasting en nu las ik dus dat dit NIET goed is. Kan dit komen omdat ik gestopt ben met bijvoeren van de pap? Hij/zij is wel levendig en eet en drinkt goed en zit ook niet dik te kijken. Hij/zij slaapt wel veel maar dat komt denk ik omdat hij/zij nog zo klein is.
Weten jullie misschien wat ik kan doen?

groetjes elfelfje

Rianne

Ik zou toch weer beginnen met een beetje papvoeding. Zwarte ontlasting betekend dat het valkje te kort voedingsstoffen binnenkrijgt.
Het kan lijken dat hij geheel zelfstandig eet maar ze kunnen ook alleen met de zaadjes spelen.
Kijk eens of de ontlasting weer goed van kleur is na een papvoeding.

marilyn

hoikes elfelfje

ik weet niet hoe oud je valkje is maar ik vind het slordig van de kweker dat hij je valkje niet heeft gehouden tot het zelfstandig was  >:( elke kweker weet hoe snel het met handvoeding slecht kan aflopen en het enige waar die kweker kennelijk aan denkt is om zo snel mogelijk zijn geld in handen te krijgen en van de last af te zijn. maar nu is het zaak om jouw valkje weer gezond te krijgen en ik denk ook dat het het beste is om terug een voeding pap te geven en probeer ook eens om je valkje te wegen  ;) zo kun je beter weten als ze echt alleen eten of niet want vele vogels beginnen met hun zaad te spelen voor ze er echt van eten en dat is soms verwarrend voor ons de enige die zekerheid kan geven is de weegschaal

groetjes marilyn

Riny

Citaat van: Rianne op 28 december 2005, 19:34:59
Zwarte ontlasting betekend dat het valkje te kort voedingsstoffen binnenkrijgt.

Hoy Rianne
Misschien heb ik het wel mis maar ik heb altijd gedacht dat als ze zwarte onlasting hadden dat ze zich zelf aan het verteren waren.
Groetjes Riny :D

Rianne

Zichzelf verteren is toch het gevolg van te kort voeding? Je hebt verder wel gelijk hoor Riny.

Lin

Ze heeft al een ander topic geopend waar ze al antwoord op haar vragen heeft gehad.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)