Grasje heeft een vreemd snaveltje gekregen!! ** Wie weet raad?? **

Gestart door Caroline, 27 december 2005, 23:52:24

« vorige - volgende »

Ineke

Caroline

Hoi hoi,

Allereerst dank je wel voor de lieve reacties.

En Karin, dank je wel voor het gerust stellen. Ik vond het echt een heel erg vies karweitje en toen ik ook nog te lezen kreeg dat het besmettelijk was voor andere dieren en de mens had ik even zoiets van,  :-X :-X :-X ik wil dit helemaal niet doen. Ik zag mijn valkjes en de koppetjes van mijn kindertjes al helemaal vol zitten. Nu ik weet dat dit niet kan heb ik er gelijk een heel ander gevoel bij. Ik weet niet of jullie deze foto hadden gezien.

Dat beeld had ik dus steeds voor me als ik aan het smeren was.  :o :o

Ook Caroline, heel erg bedankt voor het geruststellen en het opzoeken van de 2 sites. Ik blijf niet echt blij om het in te moeten smeren maar wat gebeuren moet, moet gebeuren!!

En Inger,  ::) zijn cloaca heb ik nog niet bekeken!!  :-\ Het wordt steeds meer. Eerst zijn snaveltje, toen die foto van de hele kop, toen dat ook de pootjes vol kunnen komen te zitten en dan nu ook de geslachtsdelen.  :censuur
Heb ik weer, is er eigenlijk iemand die me kan vertellen of het vaak terug gaat/kan komen??
Ik heb gisteren al de stokken en speelgoed ontsmet met Dettol en zal van de weekend als de beestjes een beetje aan het uitsterven zijn de hele kooi nog eens helemaal doen met Dettol en dit de komende tijd regelmatig herhalen.

Het vasthouden en bijten.

Ik weet hoe ik een vogel moet vasthouden zodat hij me niet kan bijten en dit doe ik ook met Zilver zo. Mááááár het is mijn andere vinger waar hij in bijt, op het moment dat ik zijn snaveltje bovenop, aan de zijkanten en aan de onderkant aan het insmeren ben, hapt hij dus steeds in die insmeervinger, niet door maar wel pijnlijk.  :( En dit weet ik dus niet te voorkomen als ik achter zijn hoofdje vasthoud,ik kan niet zijn snavel vasthouden, die moet ik juist insmeren.
Bij Noa kan ik dit wel doen met knippen en vijlen maar die snavel is natuurlijk iets groter, dit is een valkje. En zij bijt me trouwens nooit, daar kan ik alles bij doen.  :D

Nou ik ga hem dus op advies van hier 2 x daags insmeren met vaseline en als ik na een week nog geen vooruit gang boek ga ik andere stappen ondernemen. Ook laat ik hem bij Sneeuwwitje zitten, zij knabbelt bij wijze van spreken al weken de korstjes eraf dus als zij er gevoelig voor was had ze het al lang gehad. Ik doe dit ook voor Zilver, die sinds hij gisteren 2 x is ingesmeerd met Vaseline niet meer zo goed in zijn velletje zit. Hij zit er een beetje triest en verdrietig bij op 2 pootjes. Dus ik hoop dat hij aan zijn vrouw nog een beetje aanspraak heeft. En zijn verhaal kwijt kan bij haar.
Als er iets veranderd in de situatie, laat ik jullie dit weten.

Nogmaals, allemaal bedankt voor het meedenken, advies en opzoeken van informatie.

Groetjes van Caroline en Zilver  :)[/size][/i][/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Even nog snel tussendoor!!

Zijn geslachtdelen zijn "schoon". Ik heb hem net weer helemaal ingesmeerd en het ziet er al iets beter uit als gisteren. Niet meer zo droog.

Maar nog even een vraagje, als ik straks klaar ben met smeren, hoe krijg ik hem dan weer mooi?? Want hij ziet er niet echt uit met die vette veren. Niet echt het beeld wat ik voor ogen had toen ik hem kocht.  :-\ :( Krijg je dat vet er nog wel uit??

Groetjes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Citaat van: Caroline

img]http://www.valkparkiet.org/forumupload/HerschaaldekopievanScalyFaceS.jpg[/img][/center]

Dat beeld had ik dus steeds voor me als ik aan het smeren was.  :o :o

Groetjes van Caroline en Zilver  :)

Citaat

Ach gadver wat een  :censuur foto.Nee je moet dat beeld niet voor je zien dat begrijp ik maar al te goed.
En doe jij geen handschoenen aan dan met smeren?
Zal niet gemakkelijk gaan misschien maar bespaart beten in je vinger.
En dat vet:ik weet het niet, ik heb Charlie eens ingesmeerd met uierzalf en dat ging vanzelf weg.
Misschien weet Mariska het die is ook met uierzalf aan de gang geweest.
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Inger m

Hoi Caroline,
Die foto is wel heel ernstig Zo erg heb ik het (gelukkig) nog nooit gezien.

Wat je kunt proberen te doen tegen het bijten is de vogel een alternatief geven om in te bijten. Bv een wattenstaafje. Dit houdt de vogel dan vast terwijl je aan het smeren bent. In sommige gevallen kan het goed helpen.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Caroline

Even voor het slapen gaan een up-date!!

Ik moest vanmiddag naar een hele grote vogelspeciaalzaak/zaadgroothandel hier een dorpje verderop, dus heb ik even geïnformeerd naar medicijnen voor Scaly-faces oftewel schurftmijt ook wel parkietenschurft genoemd, allemaal verschillende namen voor dezelfde besmetting. Ik heb nu een medisch zalfje, genaamd, Epithol - en wondzalf, je kunt het dus voor wonden gebruiken en voor schurftmijt. Dus altijd makkelijk om in huis te hebben. Het was maar € 4,50. En ik moet Zilver er elke dag 1 x mee insmeren, 6 dagen achter elkaar. Dit is dus al een stuk minder dan met Vaseline.  :D Ik hoop dat het aanslaat.

Is er trouwens iemand die mij kan vertellen of Zilver het nu elke keer terug gaat krijgen?? Ik wil dit niet, brrh, ik moet er  niet aan denken. Ik heb best een hoop voor mijn beestjes over, Noa haar snaveltje, knip en vijl ik ook elke week 2 x met heel veel liefde maar dit,  :-X ........ ik vind het zo vies. Als ik hem heb ingesmeerd, was ik eerst 2 x mijn handen met Dettol dan nog 2 x met Uni cura en dan nog 1 x  met gewone handzeep om de chemische geur van die andere 2 weer een beetje weg te krijgen.  ::)

En Caroline, handschoenen gaat niet, het is allemaal zo klein bij een grasje, dan heb je helemaal geen grip, Ankie had het al over ziekenhuishandschoenen maar die heb ik niet en die moet ik dan ook weer ergens regelen en dan zijn die 6 dagen alweer voorbij. En volgens mij bijt hij ze binnen een minuut kapot.
Ik zal Maris eens vragen over de uierzalf, hoe die valkjes er weer een beetje fatsoenlijk uitzagen na dagen invetten.

En Inger, bedankt voor de tip over het bijten en het wattenstokje van te voren geven. Ik zal het morgen proberen.

En die foto, ik snap ook niet dat mensen het zover kunnen laten komen. Maar die foto bezorgd me wel nachtmerries.  8)

Ik zal morgen eens proberen om wat nieuwe foto's van Zilvie te maken, kijken of er al verschil te zien is.

Weltrusten!!

PS. Als de  mijt straks weg is wordt het snaveltje, wat nu een beetje anders is dan normaal, welweer normaal!! Of blijft het altijd een beetje vervormt??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hi Caroline,

Ik geloof dat ik dit ook al in je dagboek had geschreven.
Witty, mijn grasje, die had er dus ook last van. Ik ben met hem naar de dierenarts geweest en heb een vloeibaar medicijn meegekregen die ik met een wattenstaafje op de snavel moest aanbrengen. Ik geloof dat ik dat een week moest doen elke dag 2 x. Het was toen over en is daarna nooit meer terug gekomen. Hij was toen 5 toen hij het kreeg en is uiteindelijk 8 geworden. Dus het is niet dat hij vlak daarna dood ging of zo, waardoor hij het niet weer heeft gekregen  :-\

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Monky

Inger m

Hoi,
Er zijn idd diverse middelen tegen schurftmijt. Epitholzalf heb ik zelf ook gehad. Mijn ervaring is dat dit ongeveer net zo goed werkt als vaseline. Ik denk dat 1-2 keer per dag smeren met vaseline voldoende is. Belangrijk is dat de korstjes ook zoveel mogelijk worden weggehaald, om de onderliggende holtes te bereiken.

Staan erop de epitholzalf wat erin zit? Ik heb de tubetjes inmiddels niet meer.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mariska

Hoi Caroline,

Dopey zag er wel lief uit met die uierzalf ;D maar vroeg me toen ook af of dat vanzelf weer goed kwam.
Het antwoord is JA :D ;)
Bij Dopey lijkt het wel gewoon te zijn ingetrokken en elke dag zag het er een beetje beter uit.
Nu zie je er niks meer van.
Ik hoop dat het gauw beter gaat met Zilver ;)

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Goeiemorgen!!

Even snel een kort berichtje over Zilvertje!!

Hij is niet happy.

Zijn vrouw bekijkt hem niet, sinds hij vol gesmeerd is met zalf. Heel erg zielig zit hij ergens alleen op een stokje. Het gaat er steeds een beetje beter uit zien. Alleen baggervet.

Kijk maar.

Het insmeren gaat nu ook beter, hij bjit me niet meer zo veel, misschien raakt hij er een beetje aan gewend.

Ik blijf doorgaan met smeren, nu nog 3 dagen.

Wordt vervolgd!!

Voor iedereen een fijne jaarwisseling!!

[/size][/i][/b][/color]

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Hoy Caroline
Ik heb Paul gevraagd om raad over je grasje ,en dit zei hij.

anti parasiet van beaphar of bogena
en anders via de dierenarts dat middel halen voor in het water of in de bek

hok reinigen en ontsmetten, abnormale woekeringen enkele dagen behandelen met insekticide. Met parafine liquidum en olijfolie worden ook goede resultaten behaald, enkele malen per dag gedurende 1 week de aangetaste lichaamsdelen invetten, daarna 1 maal per week gedurende enkele weken.
en feld even bellen die heeft een middeltje door het water dat kan ie gewoon opsturen
maar vast behandelen met olijfolie of vaseline is al een goed begin.

Groetjes Riny :D

Caroline

Hoi Riny,

Bedankt voor de tip!!

Ik heb nu via een vogelspeciaalzaak, Epitholzalf, dit zou ook speciaal te zijn voor schurftmijt, 6 dagen 1 x per dag mee insmeren. Ik kijk het daar even mee aan, werkt het daarmee niet ga ik zeer zeker Dr. Feld bellen.

Nogmaals bedankt, bedank ook Paul namens mij.

Liefs Caroline  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoi

Ik vind zilvertjes snavel er al een stuk beter uitzien hoor.
Ik zal gewoon volhouden.
Ik zag trouwens het krantje van Dirx III (Hebben jullie die) dat die ook dettoldoekjes hebben. Lijkt me wel handig omdat dit ook zou helpen en voor andere dingen misschien.
Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!

mend0w

ik hoop maar voor je dat het snel over is!
Want die foto van het parkietje zag er niet lekker uit..dus snap zeker dat je zulke beelde er bij had!!
Sterkte nog!
En een gezond en fijn 2006!