8 mei 2025, 08:42:10

Jeuk onder de vleugels

Gestart door Liesbeth, 13 januari 2006, 08:52:42

« vorige - volgende »

Liesbeth

Hallo,

Onze Bowie zit heel veel onder allebei de vleugels te frotten. Eerst dacht ik dat dat wel normaal was, maar de laatste dagen piept hij steeds als hij dat doet. Ik heb hem toch maar eens onderzocht op die plaatsen en heb daar een rode plek ontdekt, een beetje verdikt.

Wat zou dit kunnen zijn?  ???

Hij eet normaal en aan zijn gedrag is verder niets te merken. Hij is de hele dag los en komt gewoon bij ons zitten, laat zich lekker kroelen bij zijn hoofdje.

Groetjes Liesbeth

Mariska

Hoi Liesbeth,

Als ik jou was zou ik Dr Feld in Amersfoort even bellen en vragen hoe of wat. Hij is een goede vogelarts.
Hij geeft telefonisch advies en aan de hand daarvan kun je bepalen of je naar een dierenarts toe moet.
033-2864772 is zijn nummer!
Ik weet niet wat het zou kunnen zijn, maar als iemand het hier weet kan hij er niks aan doen.
Ik zou het niet op ze beloop laten, want als hij er steeds aanzit gaat het straks nog infecteren :-\

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Ineke

15 januari 2006, 16:04:21 #2 Last Edit: 15 januari 2006, 16:06:51 by Ineke
Luizen, mijten, vlooien, teken? De rode mijt is 's nachts actief en kun je overdag niet zien, dan kruipen ze terug in bijv. spleten in huis/ bij de kooi. Wel zie je dan waar ze de vogel 's nachts bloed hebben gezogen. Heb je n loep om te kijken? In elk geval zoals Mariska zegt Feld bellen of naar een da gaan -ivm eitjes, wat voor parasiet het ook moge zijn! Van wat ik heb begrepen kan Feld je, als hij de symptomen herkent, de medicijnen sturen. Wel zo handig!

Ineke

Als het trouwens mijten zouden zijn kun je 's nachts n witte doek over de kooi hangen, waarop 's ochtends dan de mijten te zien zijn. Ook kun je 's avonds laat de veren onder een lamp bekijken, of er beestjes zijn.
Er is ook n verenmijt, schachtmijt, die de geopende schacht van groeiende veren indringt. In elk geval wel goed dat t je is opgevallen en dat je tijdig erbij bent!

Kirsten

Hoi Liesbeth,

Hoe gaat het inmiddels met Bowie?
Kan het misschien zijn dat ie in de rui is?,.en die verdikking, ziet die er ook een beetje geel uit?,. Je zou er even wat uierzalf op kunnen smeren en inderdaad Feld even bellen voor advies.

Groetjes
Kirsten

ps is het mogelijk dat je er een foto van plaatst?

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------