4 mei 2025, 08:22:24

eivoer

Gestart door Barbara, 3 juni 2003, 02:40:31

« vorige - volgende »

Barbara

Hallo allemaal,

ik heb vanmiddag een merkloos zakje eivoer gekocht, maar ben vergeten te vragen of het moet worden aangemaakt, het staat er niet op. Hieronder heb ik een foto van de zak gezet, kent iemand dit en weet diegene ook of ik het moet aanmaken met water en hoeveel dan? En is het wel goed? Ik vind het er smakelijker uit zien dan het doosje eivoer van Beaphar dat ik heb, dat ziet er zo droog uit, maar hoeft niet te worden aangemaakt.

Groetjes van Barbara, Dimi en Croky.

Kolkkie

Zo te zien is het al kant en klaar hoor.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Barbara

Das mooi! Ik hoop dat ze het lekker(der) vinden, want het is een flinke zak voor 2 valkjes!

Paul

Hoi Barbara,
Zo te zien is het inderdaad kant en klaar en zo te gebruiken.
Ik heb meestal een kilopak van Cede en dat moet je wel aanmaken met water zodat het een beetje rul word en dan ziet het er uit alsof het vers is.
Het eivoer wat zo gedroogd is kan soms goed verpakt jaren bewaard worden maar het verse eivoer om dat zo maar te noemen in korter houdbaar.

Groetjes,  Paul

Lique

3 juni 2003, 12:27:35 #4 Last Edit: 3 juni 2003, 12:28:06 by Angelique
Hoi barbara,

Ik heb altijd dezelfde, en je kan het gewoon zo geven.
Het is al iets of wat vochtig.

Het eivoer is trouwens 3 maanden houdbaar.

zotte_thomas

als het eivoer zacht voelt dan moet ge der niks meer bijdoen.ik heb nu ook da van CeDe en das heel goe da moet ge nat maken.eerst had ik ook kant en klaar maar dat begint rap teschimmelen als ik wat gemorst heb ofzo dus da vertrouw ik nie...

Lique

Hoi, ja maar dat is met dit eivoer ook hoor. Zowiezo zou ik het er niet lang in laten. De kans op schimmelen met dit weer is gewoon heel erg groot.

Barbara

Allemaal bedankt voor jullie advies! Ik heb ook nog met dat kilopak van cede in mijn handen gestaan, maar dat leek me wat veel voor 2 valkjes ivm de houdbaarheid inderdaad. Dit voer voelt inderdaad al zacht en ik zal er een sticker op doen met de max. houdbaarheidsdatum, hoewel ik natuurlijk niet weet hoe lang het  al in de winkel ligt....