Candida albicans - Avian Triovit -  Mandy ??

Gestart door Karin, 31 mei 2003, 21:12:13

« vorige - volgende »

Karin

Eigelijk hoort deze vraag zowel bij kweken, voeding als ziek  ;D Maar ik moest een keuze maken... Omdat ik eind dit jaar / begin volgend jaar een nestje hoop te krijgen van Kazoo en Breezer lees ik alles wat los en vast zit hier over. Nu las ik in een boek dan veel pas uitgekomen vogels dood gaan aan een Candida albicans besmetting ( een vrij ordinaire schimmel die in de darmen zit ) die ze van hun ouders krijgen. Er stond dat de ouders vanaf het paren veel vitamine A moesten hebben hier tegen. Ik ben eens gaan zoeken op internet en kwam Avian triovit tegen waar o.a. spirulina in zit wat tegen deze schimmel werkt ( volgen jullie het nog  ;D ). Nou dacht ik dat iemand van hier het wel eens er over gehad heeft, en ik dacht dat dat Mandy was. Nu mijn vraag : wie gebruikt dit allemaal en wat zijn jullie ervaringen met opname, merken jullie verschil sinds jullie dit gebruiken enz. Is het ook nog ergens anders te krijgen of alleen via Avian zelf ? Ik vind de bezorgkosten namelijk nogal prijzig ( bijna de helft van wat de pot kost  :o ).

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,
Mandy heeft er inderdaad denk ik als een van de enige ervaring mee.
Lees maar even op http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=food;action=display;num=1039945024
Daar staat ook wat het kost en waar het te bestellen is geloof ik :-)
Voor de resultaten moet je echt bij Mandy zijn  :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Aha dit berichtje had ik ff gemist, maar inderdaad ik heb hier ervaring mee.
Ik had eerst zo'n kleine pot besteld en mengde dat alleen door het gewone zaad omdat ze bij mij geen eivoer eten/aten. Ik had de indruk dat ze het zo ook wel binnen kregen omdat dit poeder niet meteen op de bodem zakt maar op elk zaadje wel blijft liggen en met het pellen van het zaad krijgen ze dit dus toch wel binnen. Alleen eten ze veel zaad en dus had ik toch meer nodig dan ik dacht en berekend had dus had ik ook de grote pot besteld.
Nu met het broedseizoen ben ik gewoon weer eivoer gaan proberen en jawel hoor ineens eten ze het wel. Nu meng ik dit poeder dus door het eivoer.
En als ik een nieuwe zak gewoon valkenzaad van 5 kg (van Puik) in de bak doe dan doe ik hier weer zo'n 100 gr eivoer doorheen wat dus gemengd is met die Triovit en ook doe ik hier nog fruitcocktail en grit doorheen. Nu is die grote pot eigenlijk te groot en moet ik straks de helft weg gaan gooien omdat het dan over de datum is! :o Het is goed tot maart 2004 en het is een pot van 1 kilo ik denk dus dat ik de helft over hou en ik heb er zo'n 40 euro voor betaald dacht ik, dus dan zou ik zo'n 20 euro weg gooien, zou wel zonde zijn. Maar als je interesse hebt mag je wel een halve pot komen halen voor 10 euro dan, want je moet er dan ook nog voor rijden.

Ik ben dit gaan gebruiken omdat er zo ontzettend veel in zit en vooral vele aminozuren. En omdat ik van dat vervelend plukprobleem af wilde en dacht dat dit het probleem was; een voedingstekort, ben ik dit gaan gebruiken, maar ik heb het dus toch weer meegemaakt. Maar goed aan de andere kant speculeren ze ook van alles omdat ze gewoon niet precies weten waarom ze plukken. Ik gebruikte dus eerst vitaminedruppels en nu niet meer omdat hier dus echt alles in zit en ik zeker weet dat ze het binnen krijgen. En alle jonge valkjes krijgen het nu ook via de ouders binnen.

Ik blijf dit wel gebruiken, maar de volgende keer dus de kleinere pot. En je bent inderdaad wel wat aan verzendkosten kwijt, maar dat heb ik er wel voor over. En nu ik toch weer minder nodig heb en mijn eerste berekeningen dus wel kloppen ben ik toch goedkoper uit. Maar om geld maak ik me ook niet druk, ik heb het er voor over en het geld wat ik aan jonkies ontvang gebruik ik dus o.a. hier voor.
Hopelijk ben je iets wijzer geworden van mijn lange verhaal. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Ja hoor, heel duidelijk  ;D Het lijkt me wel wat, maar .... je kunt het natuurlijk ook opsturen, dat is voordeliger dan 3 uur rijden  ;D Dan vergoed ik gewoon de portokosten. Voor Dazzle had ik het wel over hoor, dus als je nou nog een leuk bont valkje voor me had gehad  ;D ;D ;D ;D ;D  Ik hoor het wel.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Dat kan ook ja, was ff vergeten waar je vandaan kwam, nee dat is wel wat duurder om die benzine te verrijden en opsturen via TPG kost vlgs mij 5 euro. Maar ik zal je daar nog wel over mailen oké. ;)
En wil jij ook nog meer valkjes bij joh! Ach wie niet hier! :D We zijn allemaal verslaafd aan het valkenvirus! ;D
Maar wacht je niet eerst af of je jonkies gaat krijgen, want ik voorspel je nou al dat je ze niet zomaar weg kan en zal doen hoor! ;)
Maar je bedoelt een gewone bonte hé, nee ik denk niet dat die er nog tussen gaat zitten, ik zie bijna overal grijze kuifjes tevoorschijn komen en dan hadden het gele kuifjes moeten zijn, helaas, had ik ook wel mooi gevonden. :) En die zou ik dan ook zelf gehouden hebben en dan zou Trudie er vlgs mij ook wel interesse in gehad hebben hé! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Was ook maar een grapje  ;D Ik wil in iedergeval nog graag een bonte en nog een cinnamon geparelde witmasker, maar ik wacht er nog ff mee hoor. Of ik loop er vanzelf tegen aan of ik wacht eerst wat mijn eigen nestjes doen  :D

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves