21 augustus 2025, 03:11:37

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Karin,

Wat een schatjes zeg, die kleintjes van je.
Je kan al goed zien dat de oudste gepareld wordt.
Zelf krijg ik ook alweer een nestje van Sammy. Ze is werkelijk waar niet te stoppen.

Groetjes Lique

Karin

O geweldig Mandy  ;D Zet me maar op de wachtlijst, alleen... hoevel staan er al op de wachtlijst voor een bonte witmasker  ;D Het had ook een gewone bonte mogen zijn hoor, Het gaat me om het bonte én de split parel, en het is natuurlijk geweldig dat je zeker weet dat het een man is, anders is het weer afwachten. Als ik heb goed begrijp kan ik nu nog niet bij de jongen van Jazzy en Dizzy zien of het gewone geparelde of bont geparelde zijn hè ? Dus dat wordt heel spannend  ;D Overigens hebben Kazoo en Luna nu ook al weer eitjes, maar ik heb er een hard hooft in dat het wat wordt, want Kazoo's manier van wipwappen is terwijl hij zijn popje kroelt en zij de buurt bij elkaar kakelt het  "doen" met de zitstok ! ::) Wat een sukkel hè ? :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O wta leuk Lique ! En Sammy is degene die al pas een nest heeft gehad ? Ik ben benieuwd of Jazzy en Dizzy hierna ook meteen weer beginnen. Ze mogen nog één keer van me en dan krijgen ze een verplicht rustpauze  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi Karin,

Ja, ze heeft in september haar tweede nestje gehad. En daarvoor in juli.
Van mij mag ze nog wel een nestje hebben.
Ze voeden de kleintjes met z'n 3en op ;) Sammy, Phoebe en Baloo.
Die 3 doen alles met zn 3en. Samenwonen, eten, slapen, poetsen, wipwappen, en voor de jongen zorgen.
De 2 broertjes vinden het geweldig met hun beide. Ze zijn zo close. Sammy is daar toen bijgekomen en nu is het echt een trio.
Maar het lijkt haar totaal geen energie te kosten, en ze wil het zo graag.
Daarom mag ze van mij dit jaar nog een keer eitjes leggen.
Volgend jaar kijken we wel verder.

Groetjes Lique

Mandy

Dat is goed hoor, je zou dan de 3e zijn.
Een jongen uit Antwerpen krijgt de 1e en de 2e is Kelly, tenzij jij haar eerder een bonte witmasker aan kan bieden. ;)

Tja, vlgs die tabel zouden dus de gewone bonte witmaskers mannen zijn en die met parels erbij de poppen, dus daar ga ik dan maar van uit. ::)

Andere bonte jongen die ik verwacht zijn verwant aan Dazzle, nl de vader; Pino, maar volgend jaar met een andere pop;

Pino = Bonte man, split voor {X1: gepareld}
& Pipo = Bonte cinnamon geparelde pop

Zonen:
50% Bont gepareld, split voor {X2: cinnamon}
50% Bont, split voor {X2: cinnamon gepareld}

Dochters:
50% Bont gepareld
50% Bont

En dan heb ik een halfzus van Dazzle, nl een jong van Pino en Truus (Dazzle was van Pino en Marrie). Uit haar kan ik deze jongen krijgen;

Pico (jong Jut&Jil) = Geparelde witmasker man '03, split voor bont {X2: cinnamon}
& Bello (jong Pino&Truus) = Geparelde pop '03, split voor bont

Zonen:
13% Bont gepareld, split voor witmasker
13% Bont gepareld, split voor witmasker {X1: cinnamon}
13% Gepareld, split voor witmasker
13% Gepareld, split voor witmasker {X1: cinnamon}
25% Gepareld, split voor bont en witmasker
25% Gepareld, split voor bont en witmasker {X1: cinnamon}

Dochters:
13% Bont gepareld, split voor witmasker
13% Bont cinnamon gepareld, split voor witmasker
13% Gepareld, split voor witmasker
13% Cinnamon gepareld, split voor witmasker
25% Gepareld, split voor bont en witmasker
25% Cinnamon gepareld, split voor bont en witmasker

En dan heb ik nog een gewoon bont koppel;

Rembo = Bonte man '03
& Rembo = Bonte pop '03

Zonen:
100% Bont

Dochters:
100% Bont

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Haha Mandy, je hebt ook al echt handigheid met de colorpallet hè ?  ;D Kelly kun je al bijna schappen, want als alles goed gaat met de jongen koopt ze een pareltje bij mij. Ze zijn toch als een blok gevallen voor de pareltjes  :D Wil die jongen een man of een pop ? Want dan ben je er ook snel uit als hij een pop wil :D Nou, ik wacht wel af. Ik kijk wel inmiddels rond natuurlijk, maar dat begrijp je wel hè ? Dazzletje heeft gewoon zo snel mogelijk een lief maatje nodig. Ik hoop dat je paartje flink hun best gaat doen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ja tuurlijk, dat snap ik. ;)
Die jongen wilde graag een man, dus dan zou je de 2e worden, afwachten dus maar. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Sinds gisteren beginnen de oranje wangetjes van de twee oudste door te komen ! Ook zag ik vandaag bij de grootste dat naast de pennen nu ook de veertjes door gaan komen ! Vanaf vandaag ( ze zijn nu 2 weken ) ga ik ze dagelijks een tijdje in de hand houden om ze helemaal tam te maken. De drie kleinste laat ik nog even in he broedblok zitten tot ze een slagje groter zijn. Die twee zaten echt te genieten in mijn handen, zo lief ! Het zal moeilijk worden om ze over een aantal weken te verkopen, maar ja... ik heb maar één zolder  ;D

Ik heb vandaag de oude kooi van Jazzy en Dizzy verkocht dus ik heb weer wat ruimte. De 6hoekige volière die we pas gekocht hebben op marktplaats hebben we even achter het luik op zolder gezet. Eind februari / begin maart halen we die tevoorschijn om Breezer en Mystic in te doen in de hoop dat het nu wel lukt met een nestje.

Deze foto is gisteren genomen. Als je goed kijkt zie je de wangvlekjes.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

De piepkuikens zijn "verhuisd" ;D Ze zaten eerst steeds linksachter in het broedblok vanuit de opening gezien, maar nu gaan ze steeds rechtsvoor zitten. Precies onder de opening. Zo kunnen Jazzy en Dizzy ze makkelijker voeren. Deze foto heb ik gisteren gemaakt. Ze staan er op deze manier op omdat Jazzy net met een lekker hapje via de opening naar binnen komt :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En deze foto's heb ik vandaag gemaakt. Zijn het geen plááááátjes ?  :-* Dit jong is 15 dagen oud.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ook dit jong is 15 dagen oud, maar een slagje kleiner :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dit jong is 14 dagen oud :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dit jong is 12 dagen oud :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En dit jong is 10 dagen oud. Nou, dan hebben we ze allemaal gehad !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Wat een schatjes he, net stekelvarkens als je ze zo met die stekels ziet :-)
Maar als de hulsjes eenmaal open gaan komen de veren pas goed door en gaat het er heel anders uitzien.
Ze worden dan ook echt aaibaar want nu is alles nog een beetje te hard om te aaien en vinden ze het vaak ook nog niet prettig.
Veel succes met de kleintjes maar dat zal zeker lukken.

Groetjes, Paul