20 augustus 2025, 11:29:47

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Speedy

Zucht)))) wat een onwijs lieve koppies hebben ze....om op te vreten...nee maar niet doen ....

Groetjes,
    Trudie

Lique

oo Karin, wat een heerlijke kleintjes zeg.
Ze zien er ontzettend goed uit hoor.
Vooral die oudste, dat lijkt me een moppie...

groetjes lique

Mandy

28 december 2003, 04:14:13 #872 Last Edit: 28 december 2003, 04:19:49 by Mandy
Wat gaat dat toch hard hé, nog even en dan gaan ze al vliegen. Je ziet misschien al dat ze al wat vliegoefeningen doen? Ik vind het ook altijd zo mooi om te zien hoe ze zich al zo goed poetsen als ze zo klein zijn. En dat zal straks wel erger worden als die hulseltjes los gaan laten. Ik kan het dan ook nooit laten om een beetje mee te helpen en er wat aan te pulken, ken ik niets aan doen, dat moet ik gewoon doen, als ik dat zie gaan m'n handen jeuken! :D
Heb je eigenlijk voor allemaal al een adresje? En hou je er zelf eigenlijk eentje?

Zeg, is dat toestel van jou digitaal of niet? Zal wel denk, anders zou je ze er hier nooit zo snel op kunnen zetten lijkt me. ;)
Maar wij zijn ook goed geslaagd voor een nieuw toestel, een Sony DSC-P72, hier zit een macro functie op, vond ik heel belangrijk natuurlijk, zie hier alvast een mooi resultaat van mijn ratje Nozem;

En wat ik zelf ook heel leuk vind is dat je stukjes kan filmen met geluid, vind ik heel leuk om Chico mee te filmen als ze aan het babbelen is, is wel leuk voor op mijn toekomstige site straks. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Natanella

Hoi Karin!

Jeetje, wat is er veel bij jou gebeurd zeg!!! VAN HARTE GEFELICITEERD HOOR!!!
Wat een schattige foto`s van je vijftal. En wat ontzettend leuk dat het uiteindelijk toch gelukt is met je love-koppel!
Worden ze nu allemaal gepareld? Ik vindt dat reuze moeilijk om te zien hoor!
Maar ik zal de komende tijd weer je dagboek regelmatig lezen, momenteel wil ik er niets van missen ;D
Veel succes en groetjes, Anita

Stijn dc

hello

ik ben even eenweek afwezig geweest, doordat de pc weer stuk was en er is weer veel gebeurd bij jou he.
die oudste wordt zeker een geparelde, nog veel succes ermee.

SDC:D

Karin

Dank je Paul ! Ja, inderdaad net stekelvarkentjes  ;D Gelukkig vinden ze het aaien niet erg.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hahaha Trudie, nee hoor ik zal ze niet opeten. Er zit amper vlees aan  ;D Ik kus ze wel heel wat af.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Lique ! Ik vind de oudste ook geweldig. Nou ja, ik vind ze allemaal te gek ! Ik denk dat ik ze maar allemaal hou  :D :D :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het gaat zeker hard Mandy ! Ze groeien als kool. Tot nu toe blijf ik netjes van de hulsjes af  ;D Misschien als ik ze wat langer op schoot ga nemen ( ik bouw het nu op, en alleen nog de 3 oudste ). Ik weet nog niet of ik er één hou, maar mezelf kennende zal het wel  ;D Zo'n eerste nestje is toch heel speciaal. Ik heb er voor een 2 of 3 ( nog ff afwachten wat voor mutatie ze hebben ) al een adresje, maar ik wil nog even wachten met advertenties zetten tot ze wat ouder zijn en ik zeker weet welke al bezet zijn en welke niet. En het is nog even afwachten of alles goed gaat natuurlijk. En ik zou het erg vervelend vinden als een jong wat besproken is het niet haalt. Ze blijven bij mij tot ze een week of 8 zijn, dus ik heb nog genoeg tijd. Kan ik nog lekker lang van ze genieten  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vergeet ik te zeggen Mandy... Ja, ik heb ook een digitale camera. Ik zou niet meer zonder kunnen  ;D Leuke foto van Nozem !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ja Anita, je hebt heel wat gemist  :D Ben je op vakantie geweest ? Je mailbox bij Yahoo is namelijk vol, want de mailtjes van de valkparkietenmailinglijst bouncen bij je.  Ja, waarschijnlijk zijn ze allemaal  gepareld, maar misschien zit er nog wel een bont geparelde bij, maar dat duurt nog even voor ik dat zie  ;D Ene... ze zijn nog niet allemaal besproken dus...  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je  Stijn, dat kan snel gaan hè ? ;D Ze zijn waarschijnlijk alle vijf gepareld.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik maak me een beetje zorgen om jong nummer 2, op de foto links voor. Hij / zij rochelt sinds gisteren een klein beetje bij opwinding ( als het gevoert wordt of als je het oppakt ). Omdat ik niet de dosering van de antibiotica voor zo'n kleintje weet en ik niet durfde te wachten tot morgen heb ik gisteren antibiotica via het drinkwater gegeven. Nu krijgt het jong via het voeren antibiotica binnen. Morgen vraag ik aan mijn baas of dit de beste methode is. Ik vind het eng om een valkje van 2 weken direct medicijnen in de bek te geven. Het nadeel is dat ze nu allemaal antibiotica krijgen, maar goed, zo'n ramp is dat niet. Ik moet er niet aan denken dat het kleintje een luchtweginfectie heeft wat afzakt naar de longen en uiteindelijk een longontsteking veroorzaakt.

Ik zag trouwens net op de foto dat het wel lijkt of het een cinnamon geparelde is. Morgen even kijken bij daglicht, want op de foto kan het nog wel eens vertekenen  ;D

En dan nog nieuws van Kazoo en Luna. Ze hebben nu 3 eitjes, maar helaas wordt er niet op gebroed. Ik vind het wel raar, want op het vorige ( onbevruchte ) nest zaten ze zeer trouw. Ik denk niet dat deze eieren bevrucht zijn hoor. Wipwappen lukt Kazoo nog steeds niet. Hij denkt dat kriebelen al genoeg is  :D Eerste kerstdag was het laatste ei gelegt. Ik wacht nog een paar dagen en als ze dan nog niet erop gaan zitten haal ik ze weg. In de hoop dat driemaal scheepsrecht is.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Je jongen zien er echt geweldig mooi uit :-)
Hopenlijk gaat het verder goed met het rochelende jong maar soms komt dat ook omdat ze erg gulzig eten en dan gaan ze ook een beetje raar doen.
Hopenlijk gaan de ouders bij jou niet plukken ik werd er in elk geval gek van dit jaar in bijna alle nesten deden ze dat :-(
Ik ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien als ze alle veertjes hebben :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Dank je Karin. ;) Nadeel is alleen wel dat als het onderwerp beweegt het snel onscherp wordt, dus hopelijk krijg ik rustige jonge valkjes in 2004! ;D

Nou, voor ik je tekst las en eerst naar je laatste foto keek dacht ik ook dat ik cinnamon in dat valkje zag! ::)

Hopelijk valt dat gerochel mee, hij/zij ziet er in ieder geval wel goed uit hoor. ;) Allemaal trouwens. ;D

Tja, ik zal voor je duimen dat 3 keer scheeps recht zal zijn... ::)

En ik zou zeker een valkje zelf houden, want zo'n eerste nestje is zeker heel bijzonder. Dat had ik toen ook bij Japie-jo... Ook al was zij niet tam, ze betekende wel veel voor me...
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl