18 augustus 2025, 10:06:42

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi karin

ik denk dat mandy gelijk heeft.
die linkse op de foto zie ik cinnamon gepareld worden.
ik had er dit jaar ook eentje, maar ide is jammer genoeg om een onbekende reden gestorven :-[
maar ik hoop dat dat bij jouw niet gebeurd en geef het tweede jonkie maar een dikke  :-*

Stijn dc

ow ja, kan je nog even je site geven, dan kan ik mss ook lid worden  ;D

Karin

Tuurlijk Stijn : http://groups.yahoo.com/group/valkparkieten/
Het is momenteel errug rustig, ze zitten allemaal nog uit te buiken van het kersteten denk ik, dus hoe meer zielen hoe meer vreugd !! Ene... ik weet het nu zeker hoor. bij daglicth gekeken : een cinnamon geparelde !  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Mandy,

Ik blijf bijleren qua erfelijkhied  ;D Jazzy's  vader moet split zijn geweest voor cinnamon en dan kan hij ook de splitten doorgeven aan Jazzy ( net als bij bont en gepareld ). Ik had gehoopt nu te kunnen zien wat voor geslacht het is, maar helaas, beide 50 % kan op cinnamon gepareld. Dus wie weet zitten er nog meer cinnamon pareltjes bij ! Ik geef ze nu baytril via het drinkwater. Dan krijgen ze het via de ouders binnen. Ik heb via mijn werk vandaag Dr. Feld opgebeld voor de eventuele dosering van Doxoral, maar de assistente gaf uiteindelijk een tienvoudige dosering op  :o Ik heb het later na kunnen kijken in de bijsluiter en en het was dus 10 maal te veel. Toevallig had ik dit weekend al een adnere vogeldierenarts gemaild en die zei dat ik het beste gewoon door kon gaan met baytril, omdat doxy vooral bij papegaaienziekte werkt. Baytril heeft een breder spectrum. Nu weet ik van honden en katten dat je beter geen baytril aan dieren in de groei kunt geven, maar dat zal wel niet op gaan voor vogels. Tenslotte zijn ze nu al bijna uitgegroeit  ;D Ik kijk het nog een paar dagen aan en als ik geen verbetering zie ga ik vibravet direct in de bek geven.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

wat fijn dat je het nu ook zeker weet.
cinnamon gepareld vind ik echt wel mooi. het is wel een van de mooiste mutaties naar mijn mening.

Mandy

Inderdaad, dan moet hij wel split cinnamon zijn, anders had je het nooit in de jongen terug kunnen zien.

Ik hoop dat de antibiotica helpt en het "gerochel" snel over zal zijn, hopelijk krijgen ze genoeg binnen, maar dat denk ik wel hoor. Succes ermee! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Hoi mandy,

Wist jij dat als een vader split is voor cinnamon ( de vader van Jazzy dus ) hij ook alleen de split door kon geven aan de zoon ? Zonder dat het jong dus zelf cinnamon is ?  Jij had toch vorig jaar zo'n groot raadsel hoe je aan een cinnamon kwam ? Terwijl je de ouders van je ouders wist ? Dat kan dus ook met lutino en gepareld  ;D Er zit trouwens nog een cinnamon geparelde bij !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag weer foto's gemaakt  ;D
Dit is de oudste gewone parel, 18 dagen oud :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dit jong is ook 18 dagen, een cinnamon geparelde, het rochelaartje  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dit is jong nummer 3, een gewoon geparelde van 17 dagen oud :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Jong nummer 4, een cinnamon geparelde van 15 dagen oud.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En dan jong nummer 5, nog onbekend wat voor parel. 13 dagen oud.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

En dan nog een groepsfoto  ;D Ik hou zelf waarschijnlijk een cinnamon geparelde voor Dazzle !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Wat een plaatjes weer Karin... :P

Nou dat was iets anders Karin, dat was toen bij dat koppel Jut&Jil. Jut ziet eruit als een gewone witmasker man en Jil is een cinnamon geparelde bonte witmasker en daar kreeg ik gewone en cinnamon geparelde witmaskers uit. En dat kan alleen als hij split is voor cinnamon en eigenlijk een geparelde witmasker is. Jij had die vraag toen nog naar Amerikaanse kwekers door gestuurd. En nu weet ik wel zeker dat hij eigenlijk gepareld is, want na de rui kwamen er bij hem vage vlekjes terug (net zoals bij Speedy van Trudie en een valkje van Paul) en dat zijn ook vlekjes die ik nog bij Pico zie zitten, en dat is een zoon van hem. ;)
En dan had ik nog Jip&Janneke. Jip is wildkleur en Janneke was een cinnamon en ik kreeg wildkleur en cinnamon jongen en dat kan alleen als hij split voor cinnamon is. Volgend jaar ga ik hem aan een wildkleur koppelen dus dan kan ik alleen cinnamon poppen krijgen. :)
En van de ouders weet ik alleen dat Janneke uit een wildkleur man en een lutino pop kwam, dus die man moet ook split voor cinnamon geweest zijn. ;)

Mandy

30 december 2003, 14:30:59 #899 Last Edit: 30 december 2003, 16:49:06 by Mandy
Als het goed is moet dit nu het tabelletje voor Jazzy en Dizzy zijn;

Mother:Cinnamon Pearl
Father:Whiteface Pearl Split To Pied {X1:  Cinnamon}

male offspring:
25% Cinnamon Pearl Split To Pied Whiteface
25% Pearl Split To Pied Whiteface {X2: Cinnamon}
25% Cinnamon Pearl Split To Whiteface
25% Pearl Split To Whiteface {X2: Cinnamon}

female offspring:
25% Pearl Split To Pied Whiteface
25% Pearl Split To Whiteface

En als er dan een mannelijke cinnamon geparelde naar Dazzle gaat kan je dus 2 dingen krijgen;

Mother: Pearl Split To Pied
Father:Cinnamon Pearl Split To Pied Whiteface

male offspring:
13% Pied Pearl Split To Whiteface {X1:  Cinnamon}
13% Pied Pearl Split To {X1:  Cinnamon}
13% Pearl Split To Whiteface {X1:  Cinnamon}
13% Pearl Split To {X1:  Cinnamon}
25% Pearl Split To Pied Whiteface {X1:  Cinnamon}
25% Pearl Split To Pied {X1:  Cinnamon}

female offspring:
13% Pied Cinnamon Pearl Split To Whiteface
13% Pied Cinnamon Pearl
13% Cinnamon Pearl Split To Whiteface
13% Cinnamon Pearl
25% Cinnamon Pearl Split To Pied

Of dit;

Mother: Pearl Split To Pied
Father:Cinnamon Pearl Split To Whiteface

male offspring:
25% Pearl Split To Pied Whiteface {X1:  Cinnamon}
25% Pearl Split To Pied {X1:  Cinnamon}
25% Pearl Split To Whiteface {X1:  Cinnamon}
25% Pearl Split To {X1:  Cinnamon}

female offspring:
25% Cinnamon Pearl Split To Pied
25% Cinnamon Pearl

Hopelijk pak je dan een cinnamon geparelde die een man blijkt te zijn en hopelijk ook met split bont, want dan kan je er de mooiste combinaties uit kweken! ;D

Dus ik zou zeggen; OP GOED GELUK! :D