22 augustus 2025, 03:22:27

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

17 oktober 2003, 05:45:13 #645 Last Edit: 17 oktober 2003, 05:46:20 by kazoo
Hoi Mandy,

Parapluplant ofwel cyperus is een oeverplantje. Het wordt veel in badkamers gehouden omdat ze goed tegen vocht kunnen. Katten zijn er gek op, dus ik heb hem niet in de huiskamer staan. Binnen 10 minuten hebben ze hem gesloopt ! Ze komen op zolder achter de volière van Kazoo en Luna te staan, voor het raam, en daar kunnen de valkjes niet goed bij. Ik hoop dat ze dus wat langer mee gaan  ;D Hier een afbeelding :

Ja, een goede tip hè, van die aloë vera. Heb ik van een Amerikaanse kweker. Ook wordt nog wel eens een oplossing met  zeebadzout ( ongeparfumeerd ) voor een glanzend verenpak gebruikt, maar dat durf ik niet. Stel dat het in de ogen komt !  :o

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

17 oktober 2003, 05:52:51 #646 Last Edit: 17 oktober 2003, 05:53:15 by Barbara
Hoi Karin,

ik maakte maar een btje een grapje toen ik zei dat ik ook je dagboek lees hoor, er staat toch ook een knipoogje achter;-) Ik zal me zo ff opgeven! Lijkt me idd wel gezllig!

Groetjes,

Barbara

Stijn dc

hello

het zijn dus spannende tijden bij jou! hopelijk krijgt jazzy het een beetje door, wat dat is, een popje dekken!

succes ermee!

SDC:D

Natanella

Hoi Karin,
Tja je kent me al een beetje he! ;D Snapte ik natuurlijk zo gauw niet dat ik me daar ook nog eens helemaal moest opgeven :-/
Maar inmiddels is het gebeurd hoor! Ben beniewd of ik er vaak langs ga komen, want deze site slokt al behoorlijk wat tijd op, maar ik ga zeker af en toe een kijkje nemen!
Mooie foto weer van Dazzle!
En leuk idee, die parapluplantjes! Ze staan altijd wel erg leuk, alleen moeten ze best wel veel water hebben, en dat vergeet ik vaak :-/!
Ik ben momenteel kattengras aan het kweken, ben benieuwd of Solo en Ruby dat lekker vinden.
Ze knabbelen af en toe wel aan dilleplant en bieslook. Als ik dan met ze zoen smaken ze naar ui! Sexy hoor! ;D
Zou dat misschien bij jou mannen de lust opwekken?? :)

Mandy

Ooooo die, die heb ik ook! :D
Alleen staat die bij mij buiten in zo'n houten tonnetje met water. Er zitten ook 2 goudvissen bij die ik normaal naar binnen haal in de winter, maar die gaan morgen weg. Ik vond het zo'n gedoe en je hebt er niets aan, alleen maar werk. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Hoi Stijn,

Ja, ik hoop het ook. Maar goed, hij probeerd in iedergeval. De andere 2 heren doen nog helemaal niet hun best  ::)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Anita,

Bij mij zijn ze ook dol op Dille en andere kruiden.  Ik had het buiten in een bak staan, maar onze dikke poes Cosmo vond het een heerlijk slaapplekje  ::) Er is dus niet veel van over.

Wat betreft de parapluplant, die heb ik nu gewoon in een bak staan waar een laag water in staat. Gewoon een kwestie van één keer per week verversen  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Mandy,

Ik ben ook niet zo'n visgek, ik vind ze alleen mooi in een grote vijver. Maar ja, tuintje te klein  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

ik droom ook wel stiekem van een vijvertje, maar men ouders zijn er niet zo voor. vroeger hadden we een grote vijver, maar die moest dicht omdat we anders erin zouden kunnen vallen als kleine kinderen.

tja, die heren he, altijd grote mond, maar als het erop aan komt dan zijn ze niet bereid om voor nageslacht te zorgen ::)

SDC:D

Karin

20 oktober 2003, 02:48:50 #654 Last Edit: 20 oktober 2003, 02:49:44 by kazoo
Hahaha, ja, ik denk dat dat het geval is. Hij kan de verantwoordelijkheid nog niet aan  ;D

Groetjes, Karin.
( Ik heb er ff een plaatje bij gezet, omdat het uploaden niet lukt. Ik heb ff de verwijzing nodig  :)  )
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

21 oktober 2003, 03:50:47 #655 Last Edit: 22 oktober 2003, 03:19:45 by kazoo
Hoi allemaal,

Eergisteren heb ik voor het laatst gezien dat Jazzy probeerde Dizzy te dekken. Helaas viel hij er weer af  ::) Sindsdien heb ik geen pogingen gezien, maar ik zit natuurlijk niet 24 uur per dag op de zolder. Gisteren toen ik de valkjes terug wilde zetten zaten Dizzy en Jazzy al uit hun zelf in de koop en hing Dizzy op haar kop met haar vleugels wijd in de opening van het broedblok. Ze verdedigt het dus al  8) Nou, we wachten maar af wat er van komt.

Bij de andere 2 paartjes heb ik nog geen pogingen gezien. Wel knabbelen Kazoo en Luna aan de rand van de opening van hun broedblok én zat Breezer eergisteren in haar blok te schuifelen. Ik heb het idee dat Mystic het blok nog eng vind. We gaan er nog een extra tak voor hangen, zodat hij er makkelijker bij kan.

Gisteren zat Jazzy in zijn eigen kooi die tegen de volière van Breezer en Mystic staat te flirten met Breezer... En mevrouw kwam nog zeer geïntereseerd bij hem kijken ook  ;D Jammer genoeg is Breezer niet tam, anders had ik haar al eerder bij Jazzy geplaatst i.p.v. Dizzy. Ze zijn nml allebei én gepareld én een witmasker. Dan had ik mooie geparelde witmaskers gekregen. Maar helaas, pindakaas  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daan

Hi karin,

Spannend allemaal he, oooh als ze aan het blok gaan knagen dan duurt het vast neit lang meer!!! Dat was hier ook zo met gabber en kuiffie. Het was al een groot gat maar madam en meneer vonden het natuurlijk weer niet groot genoeg hihihi
Succes he !!!

Groetjes daan

Natanella

hoi Karin,

Jeetje, wat wordt het spannend bij jou! Je zou toch zo zeggen dat eerdaags toch een koppel serieuze plannen aan het maken is!
Trouwens, misschien een domme vraag, maar als Breezer wel dol is op Jazzy, waarom probeer je die niet te koppelen? Of ben ik nu helemaal in de war??

Trouwens: ik zag bij een ander onderwerp jou reaktie over het kale kopje van een lutino.
Nu is Solo lutino gepareld en volgens mij heeft hij ook geen kaal koppie achter zijn kuif, alleen zijn de veertjes daar wel wit/heel licht geel.
Maar omdat iedereen het over kale lutino`s had, dacht ik ik zal me wel vergissen.
Ik zal toch eens proberen om er een foto van te maken en dan de deskundigen laten oordelen!

Maar in ieder geval veel succes met je Love-story!

Karin

Het is zeker spannend Daan. Zeker omdat Jazzy en Dizzy nu als ze vrij rond mogen vliegen al vrij snel terug naar de kooi gaan. Ik heb ze alleen afgelopen dagen geen pogingen meer zien te wipwappen  ;D Maar ja, ik weet natuurlijk niet wat deze twee doen tijdens mijn afwezigheid  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Anita,

Jazzy is tam en Breezer niet. Daarom is het niet praktisch om er een koppel van te maken. Daar wordt Jazzy niet tammer van. Maar Jazzy is niet kieskeurig hoor, want hij papt met bijna alle valkjes aan, inclusief Kazoo  ;D Eigelijk Was Dazzle voor Jazzy bedoelt ( allebei split bont ), maar helaas kunnen ze elkaar niet luchten of zien. Tussen Jazzy en Dizzy was het liefde op het eerste gezicht en er komen in ieder geval mooie geparelde jongen van. En de rest wordt een verrassing  8)

Wees maar zeer zuinig met Solo, want hij is uniek hoor  ;D Jammer genoeg wordt er maar aangekweekt en zetten veel mensen gewoon 2 lutino's bij elkaar, brengt lekker veel lutino's op  ::) Is Solo een man of pop. Als Solo een man is en je krijgt ooit de kweekkriebels, dan kan hij samen met Ruby mooi jongen krijgen en dan hopelijk zonder kale kopjes : nml lutino geparelde popjes en geparelde mannen. En als Solo een pop is zou je er een mooi wildkleur of gepareld mannetje wat split voor lutino is bij kunnen zetten. Hahaha, ik denk al zelfs voor anderen vooruit  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves