21 augustus 2025, 22:04:53

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Natanella

Haha! die Karin!

Maar eigenlijk denk je helemaal niet zo gek hoor! Want (sssttt!! ze mogen het hier nog niet weten!) denk ik soms wel aan misschien een keer een nestje! Zeker nu ik die grote voliere heb. In die vorige kooi zou het echt niet kunnen, maar deze voliere opent perspectieven! ;D

Tja, ik denk dat Solo een man is, hij maakt meer en harder geluid als Ruby, tikt en tokt graag op stokken e.d. en is meestal bij alles haantje de voorste!
Wel bedeld hij heel vaak bij Ruby om gekroeld te worden, maar doet dat eigenlijk nooit terug bij haar. Hooguit lichtjes aan haar kuifje trekken!
Het is eerder zo, dat als Ruby het niet goed doet naar zijn zin, hij dan direkt begint te bekvechten tegen haar :o
Gelukkkig laat Ruby zich niet de kaas van haar brood eten en geeft dan gelijk lik op stuk.
Dus ik heb geen idee of dat een goed of slecht teken is :-/
Toch zijn ze over het algemeen heel verdraagzaam t.o.v. elkaar, ze zitten vaak op dezelfde stok, eten vaak samen en roepen elkaar steeds als ze los zijn.
Ook vliegen ze vaak samen richting het één of ander.
Dus de tijd zal het leren.

Heb wel al geprobeerd om een foto van Solo`s achterhoofd te maken, maar is nog niet gelukt.
Maar ik blijf het proberen!
(Net als jou love-koppel,  ;D ;D)

Natanella

Hoi Karin,
Ben even druk in de weer geweest :D. Solo vond me wel erg raar en ik heb nu allerlei foto`s waar hij op het laatste moment bij uit zijn ooghoek toch naar me kijkt ;D
Maar heb toch ook een paar foto`s van zijn achterhoofd.
Ben zeer benieuwd: is dit wat ze kaal bedoelen? Ook kun je wel redelijk goed zijn parels zien vindt ik.

Natanella

Hier ook nog een foto van zijn bolletje!

Natanella

22 oktober 2003, 15:33:32 #663 Last Edit: 22 oktober 2003, 15:34:31 by Natanella
En hier even de laatste! Als je ze bekeken hebt, mag je ze gerust weer verwijderen hoor! Of dat ik ze zelf verwijder, het is tenslotte jouw dagboek ;)

Karin

Laat ze maar lekker staan hoor, ik vind het prachtfoto's ! Ene, geen kaal kopje te bekennen  ;D Solo klinkt als een echte vent hoor ! Net Jazzy, wil wel gekriebelt worden, maar kriebelt zelf amper. En als hij gekriebelt wordt vindt hij ook meestal dat ze het niet goed doet en ze krijgt dan een grote bek  ::) Mannen !  :P Maare... als Ruby enigszins op haar zusje lijkt kun je je lol op ! Dazzle speelde op 4 1/2 maand leeftijd al kippetje-kippetje en doet het nog steeds dagelijks.... met mijn toetsenbord of met mijn broek !  :o En als ze de kans krijgt gaat ze achter me zitten tussen de leuning en mij zodat ze in een holletje zit. Het wordt nog wat met haar  :D Lachen dat beest  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

23 oktober 2003, 00:46:56 #665 Last Edit: 23 oktober 2003, 00:48:23 by kazoo
Even een snelle update, want ik ben ( alweer  ::)  ) met mijn site bezig. Even de laatste puntjes op de i zetten  ;D Dizzy wil haar kooi niet meer uit ! Ze hangt zeer dreigend in haar broedblok. Ik heb zelf nog geen geslaagde dekking gezien ( Jazzy viel er steeds af ), maar ik weet natuurlijk niet wat het love duo doet als ik er niet ben  ;D Jazzy is er wel even uit geweest, maar zit nu weer in de kooi. Nou, wie weet over een week of 1 1/2 à 2 eitjes  ;D

Kazoo zag ik vanmiddag half in zijn broedblok zitten. Maar helaas nog helemaal geen verliefde geluiden uit hun kooi. Dus dat wordt nog even afwachten.

Bij Breezer en Mystic gebeurt er ook nog niks spannends, helaas.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

het is net of jij kan gedachtenlezen, want ik vroeg me net op de badminton af, hoe zou het met kazoo en co zijn, dat moet ik straks eens vragen?:D
veel succes met je nestjes nog!

SDC:D

Natanella

Hoi Karin,

Nou ik ben zeer benieuwd of Ruby straks ook zo als Dazzle wordt! Ze is van 25 juli dus nu 3 mnd, zeg maar. Stel je toch voor dat ze er ook zo jong bij is met 18+ activiteiten :o!
Hoe kom ik dan straks ingetogen de kerst door? Tenslotte staat de voliere tussen de banken in ::)!
Nou ja, afwachten maar. Net als jij, of Jazzy raak geschoten heeft of niet!
Tja en Kazoo en Mystic laten zich gewoon niet gek maken! Heren van stand, waarschijnlijk ;D
Maar vroeg of laat gaan ze vast wel voor de bijl! Misschien wachten die toch op de lentekriebels ;)

Ik zag dat ik (hoe krijg ik het weer voor elkaar) 2 dezelfde foto`s geplaatst heb! Nou ja, het is in iedergeval dus wel duidelijk: niet kaal!  ;D

Karin

Haha Stijn, ja, dat heb ik gewoon aangevoelt hoor. Ik ben een beetje paranormaal  ;D ;D ;D Of para-abnormaal  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Haha Anita, ik denk dat het ook een beetje aan de dames ligt, want tot nu toe laten ze nog niet merken dat ze wat willen. Een maand of 2 geleden was Breezer wel steeds besig, maar Mystic wist niet wat hij er mee aan moest  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

Wt is Solo mooi zeg met die parels! En Ruby is mooi licht zeg, bijna helemaal grijs wit gepareld, maar ze is wel wildkleur, bijzonder hoor!

Karin

Ja hoor... het is zover : het eerste ei ! Vandaag heb ik even in het broedblok van Jazzy en Dizzy gekeken en daar lag het ! Ik denk dat het 2 dagen geleden gelegt is, want sindsdien zit Dizzy heel erg het blok te verdedigen. Ik denk niet dat het bevrucht is, want ze "oefenen" pas 10 dagen en  de meeste keren valt Jazzy van Dizzy af  ;D Maar je weet maar nooit wat er in onze vakantie gebeurt is

Dizzy neemt haar taak veel serieuzer en zit echt de halve dag in het blok. Ik dacht trouwens dat valkjes pas gaan broeden als ei 2 gelegt is.... Maar zij denkt er anders over. Jazzy is een flierenfluiter en die neemt het wel de rest van de dag over, maar is er regelmatig uit.

Zo ben ik ook tegen een probleempje aangelopen. Als ik Jazzy 's avonds los laat vliegen blijft Dizzy netjes in het broedblok, maar als ik 's middags Dizzy los laat vliegen dan komt Jazzy meteen uit het broedblok en gaat als een gek zitten schreeuwen. Hij laat het ei dus alleen :o Ik weet dat het eventjes geen kwaad kan, maar het mag geen uren gaan duren. Ik denk dat ik ze voortaan samen overdag een uurtje laat vliegen en dan 's avonds alleen Jazzy. Alhoewel, Jazzy hangt toch alleen maar aan de kooi van Kazoo te zwijmelen  ::)

En dan de rest van de love duo's : Kazoo zat vanmiddag steeds in het blok en in de opening van het blok. Luna kijkt er nog niet naar om en maakt nog geen hitsige geluiden.

Vanmiddag zaten Breezer en Mystic wel samen in hun broedblok. Ze lopen wel een beetje achter elkaar aan, maar daar is alles mee gezegt.

Ik doe mijn uiterste best om het vochtgehalte de vogelkamer goed te houden, maar het is zo raar. Het blijft steeds tussen de 45 en 49 % hangen, wat ik ook doe. Toen ik  nog niets in de vogelkamer had gezet was het ook rond de 45 %. Ik heb nu 4 waterverdampers aan de verwarming hangen en 2 grote schalen met water en oeverplanten erin in de kamer en nog blijft het gelijk.... Maar het is wel zo dat het aparaatje het vochtgehaltemeting aanpast aan de temperatuur, dus misschien is het dus wel gewoon over de 50 % hier en maak ik me voor niks ongerust. Ik ga wel als het niet lukt een luchtbevochtiger kopen. Ik heb het liever niet, niet omdat het geld kost, maar omdat dat ding ook aan moet staan als je er niet bent en ik ben bang voor kortsluiting  :o Ik moet er niet aan denken dat er brand ontstaat op zolder !  :o

Nou, tot zover de broedbelevenissen. Ik heb gisteren mijn site weer aangepast, wat extra foto's en tekst opgezet dus als je het leuk vind om te bekijken kan je op de www klikken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

De vochtigheid valt wel mee bij jou hoor, ideaal voor de vogels  zou tussen de 70 en 80% zijn maar dat is denk ik in huis niet haalbaar.
Met mijn eerste nestje was de luchtvochtigheid onder de 30 % en er is toch een jong geboren.
Ik heb nu 2 luchtbevochtigers en ik kom daarmee niet boven de 55 % en de ramen zijn dan drijfnat.
Ik gebruik trouwens koude lucht verdampers en kan dan in een dag 12 liter water de lucht in blazen. het voordeel van die is dat ze amper stroom gebruiken omdat er alleen een ventilator in zit dus ook heel erg weinig kans op brand, misschien voor jou ook een oplossing en ze zijn niet echt duur, enige nadeel is dat ja om de paar maanden een filter moet vervangen maar bij die hete lucht verdampers moet je weer steeds ontkalken.
Maar aan je vochtigheid te horen gaat dit prima zo en je kan ook een vochtige soort turfmolm in het broedhok gebruiken maar denk niet dat het nodig is hoor.
In mijn vorige nest had ik 5 eitjes en alle 5 waren goed uitgekomen en de jongen zijn gezond grootgebracht.
Dat was natuurlijk in de zomer maar de vochtigheid lag ook niet boven de 40% binnen toen.
Nu broeden ze weer en de vochtigheid was 24% dus heb nu weer een bevochtiger aan staan.
Dus als je nu 50 % haalt zou ik zeker niet veel meer moeite doen of je moet een beschimmelde kamer willen hebben want daar heb je zeker last van als je 70-80% hebt.

Groetjes, Paul

Natanella

CitaatWt is Solo mooi zeg met die parels! En Ruby is mooi licht zeg, bijna helemaal grijs wit gepareld, maar ze is wel wildkleur, bijzonder hoor!

Hoi Barbara,
Nou dank je wel voor de complimenten hoor ::)bloos,bloos!
Ja ik vind ze alle twee ook erg mooi om te zien, maar ja een beetje bevooroordeeld ben ik wel natuurlijk ;D
Volgens Mandy is Ruby grof gepareld en inderdaad zie je wel verschil met andere geparelden.

Maar ik vindt het een heerlijk span zó en ben ook reuze trots op ze!

Coco en Chantal

Hoi Karin

Ik ben even op je site geweest , want was heel nieuwsgierig hahaha, maar wat een prachtige site zeg echt toppie.
Ik heb genoten van je verhalen en wat een mooie foto's.
Ik heb je site snel bij mijn favo gezet, want ik zal vaak even een kijkje komen nemen :)

Nou bij jouw is het ook een dierenbende zeg hahaha, wat leuk, ben ik toch niet de enigste met een dieren tik ;D
Ik heb zelf 5 honden en 4 katten en natuurlijk niet te vergeten coco ;)

Groetjes chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes