25 augustus 2025, 18:54:04

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Stijn dc

hello

wat een lief beestje is die fret toch!
echt een schatje!
nu begrijp ik waarom mensen een jong fretje willen en het daarna dumpen!

SDC:D

Karin

Mariska, zirolioness en Stijn, bedankt voor jullie reactie. Het is inderdaad een droppie en voorlopig blijft hij bij ons.

Ik was vandaag een beetje laat bij de vogels en uit protest willen Jazzy en Dizzy niet hun kooi in nu ik naar bed wil  ::) Zo nog ff proberen en anders  blijven ze vanacht maar los. Ze zitten nu met zijn tweeën op mij arm. Het lijkt wel gewichtheffen  :D Dazzle zit erg jalours vanuit haar kooi naar me toe te schreeuwen.

Deze foto van Mystic heb ik gisteren door het gaas van de volière heen gemaakt. Daar zie je niks van  ;D Ik blijf het rondom zijn oog een beetje kaal vinden, maar ik denk dat het juist opvalt omdat hij wit is. Als ik naar Jazzy en Dizzy kijk hebben ze het ook een beetje....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Breezer zat weer op haar favoriete plekje : het touw.  De foto is een beetje donker, maar het is nu al snel donker in de kamer. Ik ga maar eens kijken of ik ze toch nog terug kan zetten en dan mijn bed in. Het is weer veel te laat  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin, nog een beetje geslapen vannacht?? Met 2 losse vogels ;D.
Dat fretje zou je inderdaad zó opvreten zeg, wat een droppie!
Maar ook weer leuke foto`s van je valkjes. Volgens mij heb jij net zo`n vierkante schommel hangen als wat ik ook voor Solo heb gekocht. Dat ding heeft nu al dik zijn geld opgebracht! Als hij los is zit hij er graag op en ik heb er ook allemaal speeldingen aan gehangen zoals een klein schommeltje en draad balletje en een lege closetrol door een touwtje, een rietje aan verpakkingslint ed.Af en toe vervang ik weer wat en dat vindt hij reuze interessant. Ook hangt dat ding voor het raam bij de voordeur, dus de postbode e.d. wordt keurig door hem gemeld! ;D
Ook wordt Solo steeds knuffeliger en tammer! Liefst zit hij de hele ochtend op mijn schouder. Lief he???

groetjes Anita

Stijn dc

hello

mss is het wel normaal bij dat oogje, want bij mijn een lutino valkje is dat ook een beetje, mss valt het nu nog sneller op met de rui?

SDC:D

daan

Hi Karin,

Tijd geleden, maar ben op vakantie geweest en mijn computer was een paar dagen kapot hihihi.
Maar wat een geweldige foto's weer joh, wat heb je toch een mooie valkjes meid.
Ik heb nu ook sinds kort een bonte witmakser, ben er erg blij mee. Genaamd Bailey

En wat een lief mormeltje heb je joh. Wat een moppie.
O'ja ik ga straks ff op je site kijken.

Knuffies Daan :)

Karin

28 augustus 2003, 05:12:30 #531 Last Edit: 28 augustus 2003, 05:16:28 by kazoo
Hoi Anita,

Ja hoor, ik heb prima kunnen slapen. Ze zitten op zolder dus ik heb er weinig last van als ze los vliegen. Maar gelukkig wilde ze op het laatst toch de kooi in. Ja, wat een droppie is het mormeltje hè ? En groeien dat het doet ! Sinds het op vast voer staat was hij de eerste dag al 40 gram bijgekomen !  :o Vandaag voorzichtig kennis gemaakt met de fretten, maar hij loopt nog wat wankel, dus ik laat hem er nog niet echt bij. Wat leuk dat Solo de postbode aanmeld, dat is weer eens wat anders dan een grote hond  ;D Daar zal hij blij mee zijn. Ik heb 2 van die vierkante schommels. Vooral degene in de grote volière wordt veelvuldig gebruikt. Kazoo hing er vaak ondersteboven aan als ik hem douchte  :D In zijn tijdelijke onderkomen heeft hij er nu ook één maar daar maakt hij minder gebruik van.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Stijn,

Dat zou best kunnen hoor. Toen ik hem net had was het erger, maar ik denk dat het nu wel zo blijft. Jammer, maar hij wordt er niet minder lief door  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Daan,

Ik had het gelezen ja, dat je een bonte witmasker hebt, maar ..... WAAR BLIJVEN DE FOTO'S !!  ;D Ik ben toch wel errug nieuwsgierig hoor ! Hoeveel valkjes heb je nu in het totaal ? Ik ben druk bezig met het zoeken naar een nieuwe volière voor Kazoo en Luna want ik heb besloten ze de eerste 2 nesten apart te laten krijgen. Dan schijnen ze beter te bonden. Anders heb ik de kans dat als ik ze in de volière bij Breezer en Mystic zet Mystic er vandoor gaat met Luna  :o En dan krijg ik geen bonte witmaskers  :( Alhoewel hij erg gecharmeerd is van Breezer hoor. Maar hij is zo'n macho. Ik zie hem er voor aan dat hij 2 popjes wil  ;D

Groetjes, karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Nou Karin, die foto's heeft Daan vorige week al in haar dagboek gezet. Het is een hele mooie valk waar ik letterlijk en figuurlijk dicht bij in de buurt zat... ;D

Ik zou dus maar gauw ff kijken! ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Haha, tja ook een drukke week gehad ( midden in de nacht wakker gegild worden door het mormeltje ), helemaal gemist dus  ::) Maare... nog meer foto's kan toch geen kwaad ?  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

daan

Hoi Karin,

Nou ik ga weer nieuwe foto's plaatsen in mijn dagboek o.a ook van Bailey !!!!!!!!!!. Kijk maar hihihi.

Knuf Daan

Karin

Wat een knappert Daan ! Wat jammer van de kuifjes van de piepkuikens..... Maar die groeien wel weer aan. Ik hoop dat degene die het gedaan had het niet meer doet !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

We hadden vanavond een verjaardag, dus ik heb niet veel tijd voor de valkjes gehad. Ze zijn wel lekker los geweest maar ze moesten zichzelf vermaken  ;D

Het is me eergisteren gelukt om een foto door het gaas heen van Breezer te maken ! :) Zij is de moeilijkste valk om te fotograferen omdat ze altijd ergens achter gaat zitten  ::) Ook haar kleuren komen niet echt goed tot uiting. Dat komt omdat ze in de volière binnen zit en er niet rechtstreeks de zon in staat. Ook al is het zonnig buiten en het is midden op de dag, ik blijf de flits nodig hebben. Wel jammer, want foto's "puur natuur"blijven het mooiste....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het grootste fotomodel van onze valkjes is Dizzy. In het begin moest ze niets weten van het fototoestel ( ze was in die 9 maanden bij aar vorige eigenaar zelden gefotografeerd ), maar nu gaat ze er echt voor zitten  ;D Ze durft nu trouwens sinds een paar weken goed op mijn hand te zitten ( in het begin zat ze alleen op mijn hoofd en schouders ), maar mijn vingers vind ze nog steeds eng.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves