24 augustus 2025, 20:37:51

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

ria

Hallo,

Wat een mooie foto's zeg. Mijn valkjes Tweety en Sylvester vinden fotograferen ook niks. Vooral het flitslicht vinden ze erg. Toch maak ik nu regelmatig foto's. Bij het aanzetten van het toestel en het inzoemgeluid zie je ze denken, niet weer he. En ja flits, weer een foto. Maar zulke foto's als in dit dagboek heb ik helaas nog niet kunnen maken. Het baasje zal nog ff moeten oefenen.

Groetjes,
Ria

Stijn dc

hello

mss is breezer niet zon fotomodel!
de foto is toch prachtig!
die van dizzy trouwens ook hoor!
je valkjes zullen zich welvermaken hoor!
 zo met zen ???  ??? met hoeveel zijn ze los?

SDC:D

Natanella

Hoi Karin,
Nou je foto`s mogen er weer zijn hoor! Mooi zo heel dichtbij!
Ik heb sinds zondag Ruby in huis en ben dus ook druk aan het filmen en fotograveren! Tenminste: de foto`s maakt de vriend van mijn dochter en ik film. Als het rolletje vol is laat ik hem op CD-rom zetten, dan kan ik ze toch ook plaatsen hier op het forum??
Hij heeft wel een goede camera en vindt het ook erg leuk om te doen, dus ik ben benieuwd hoe ze geworden zijn!

Met Solo en Ruby gaat het echt de goede kant op! Solo is zeer geinteresserd in Ruby en loopt haar zoveel mogelijk achterna! Zelf vindt Ruby alles best, wat een onverstoorbaar figuur zeg :D :D
Maar wel ontzettend leuk om te zien hoe ze op elkaar reageren!

groetjes, Anita

Karin

Dank je Ria. Gewoon blijven oefenen. Ik doe het een paar keer per week en nu zijn ze er al helemaal aan gewend. Ze komen zelfs op de camera zitten ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Stijn. Er zitten er 3 los : Jazzy, Dizzy en Dazzle. Dat zijn de tamme vogels.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Anita ! Wat leuk dat Solo en Ruby het zo goed samen kunnen vinden ! Je kunt ook de foto's van de cd rom op het forum zetten, maar ik zou ze eerst wat kleiner maken. ik maak die van mij altijd 400 pixels breedt en 300 hoog.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin,

Het rolletje is vanmorgen volgeschoten, dus die ga ik vanmiddag even fijn wegbrengen! Misschien kan dat ook wel bij de 1-uur service; op CD-rom zetten. Verkleinen heb ik nog geen kaas van gegeten, maar ik ga het proberen uit te zoeken. In ieder geval bedankt voor de tip, anders had ik daar echt niet aan gedacht!

De relatie Solo & Ruby gaat voorspoedig. Alleen is Solo wel wat jaloers als ik knuffel met Ruby, dus daar heb ik wat op gevonden:
We doen een triootje! Ik knuffel Solo én Ruby en in de tussentijd knuffelt Ruby ook nog Solo! Doordat zij meedoet heeft Solo niet in de gaten dat ik ook knuffel met Ruby ;) :D

Wat een verwent ventje hé? ;D
Maar wel leuk dat het zo goed gaat hoor! Momenteel zitten ze dus op de vierkante schommel voor het raam te dutten!
Ze zijn al de hele morgen los, want ik heb onverwachts een dagje vrij! :)
Wat denk jij? Zou ik ze al samen in 1 kooi kunnen doen? Tot nu toe heb ik ze nog `s nachts en als ik weg was apart in een kooi. Maar ze zitten nu ook de hele tijd bij elkaar in de buurt.

groetjes, Anita

Karin

Wat lief Anita !! Ik zie het al zo voor me. Je kan het best proberen hoor. Doe het overdag, dan kun je ze in de gaten houden. Ik ben benieuwd naar je foto´s ! Als het je niet lukt de foto´s te verkleien stuur je ze maar naar mij. Dan doe ik het voor je.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

We gaan morgenavond weg en komen zondag overdag weer terug, dus de valkjes kunnen bijna 2 dagen niet vrij rond vliegen. Omdat ik me daar erg schuldig over voel zijn ze nu al vanaf 10 uur vanmorgen los en mogen ze morgen ook de hele dag rond vliegen. Morgen nog even zaadstokken voor ze kopen om ze extra te verwennen. De honden gaan natuurlijk wel mee, en 2 van de fretten ook : het kleine mormeltje ( moet een paar keer per dag blikvoer, hij vertikt het om brokken te eten ) en nog een fretje die 2 x per dag medicijnen moet. De rest van de fretten zijn dus ook extra lang los geweest vandaag. We gaan namelijk naar Ermelo ( vakantiehuisje van mijn schoonouders ) omdat we zaterdag naar de vogelshow in Meppel willen. Dan kunnen we dat lekker combineren : heerlijke boswandelingen en vogels bekijken. Ik neem voor de zekerheid maar een leeg vogelkooitje me, want je weet maar nooit wat je er vindt  ;D
Voor de liefhebbers een foto van het mormeltje : hij groeit echt als kool !!
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Eergisteren heb ik alle valkjes een wormenkuur door het water heen gegeven. Gelukkig drinken ze er wel van, maar toen ze het voor het eerst dronekn schudde ze met hun bekje  ;D Ik vind het toch makkelijker, door het drinkwater, want om ze nu alle 8 ( ook het parkietje ) te vangen en druppels in de bek te geven zie ik niet zo zitten ::) Ik schreef in het dagboek van Mandy dat Jazzy steeds aan de kooi van Kazoo hangt en dat ze met zijn tweeën zitten te flirten. Ik heb er van de week een foto van gemaakt  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb deze foto van Luna getubed om er nog iets leuks van te maken. Ik heb er al een leuk achtergrondje voor op mijn website van gemaakt. Ze bleef zeker 5 minuten lang op deze manier stokstijf zitten dus ik heb er veel foto's van kunnen schieten  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

5 september 2003, 04:15:09 #551 Last Edit: 5 september 2003, 04:17:30 by kazoo
En dan nog één foto.... Ik kan tenslotte het hele weekend niet op de site komen, want we hebben geen internet in Ermelo. Ik kan het wel via de GSM doen, maar da's me iets te kostbaar  ::) Hier zit Dazzle op de schommel die we aan de tak onder het kantelraam hebben gehangen. Ze vinden hem geweldig !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

5 september 2003, 14:33:47 #552 Last Edit: 5 september 2003, 14:34:13 by Marianne
Hoi Karin,

Wat heb je weer leuke foto's gemaakt.
Vooral die van Dazzle op het schommeltje is erg leuk.

Ik wens je van deze kant een hele fijne vakantie en veel succes op de vogelmarkt want wie weet kom je nog een schitterend valkje tegen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Natanella

Hoi Karin,

Ik weet niet of je het nog leest voordat je het weekend weg gaat (alvast heel veel plezier!) maar wat is het mormeltje een schatje om te zien zeg! :-*
Ook de foto van Dazzle op de schommel is erg leuk1 Je ziet gewoon dat ze geniet! En het verliefde stel: aandoenlijk!

Maar ik ga het weekend benutten om zoveel mogelijk te oefenen met de camera. Nog bedankt voor je reaktie; ik ga proberen om mooie scherpe foto`s te maken!
Die op de CD rom vielen wat tegen, veel waren door de tralies, waardoor je toch een effectverlies krijgt.

Maar, we gaan gewoon in de herkansing! ;)
Nogmaals, veel plezier en we horen het wel of je nog gezwicht bent voor een nieuw valkje :D :D

groetjes, Anita

Stijn dc

hello

waarschijnlik ben je al weg!
maar ik schrijf heir toch maar wat!
je foto's zijn prachtig, en laat je maar eens gaan daar in meppel ;) ;)
je fretje isecht lief, de foto close up is echt prachtig!!

SDC:D