22 augustus 2025, 13:06:19

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

Dank je Marianne ! Het waren maar 2 daagjes, maar het was heerlijk !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Anita ! Ja, het mormeltje is ook om te smelten, zeker nu hij kan rennen  ;D Ik heb je al een mailtje terug gesuurd of je grotere foto's kunt sturen want ze waren wel heel erg klein  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Stijn ! Ik heb me wel laten gaan in Meppel, maar geen valkjes gekocht  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin,

Ik heb je mailtje ontvangen en ook al 1 terug gestuurd. Ik ben ook zo`n stumperdje nog met computerdingen!
Maar ik leer hard bij en het is wel errug leuk om wat meer te kunnen.
Maar als ik die kreten lees op de site over de website, dan is dat echt russisch voor beginners voor mij hoor!

Dus mijn eerste wens is nu: zelf foto`s maken en kunnen plaatsen op de site! Nou dat moet toch te realiseren zijn lijkt me :D
En dan zien we wel weer verder.

Fijn trouwens dat je het zo lekker hebt gehad dit weekend. Het was natuurlijk heerlijk weer en je bent er wel even helemaal lekker uit!
Wij gaan over 2 weken nog even een lang weekend met de caravan weg. Kan nog net even voordat het seizoen over is!
Met dit weer verheug ik me er al op!

Karin

8 september 2003, 02:04:04 #559 Last Edit: 8 september 2003, 02:42:22 by kazoo
Zo, ik ben weer terug van het weekendje weg. Zaterdag zijn we dus naar Meppel geweest. We waren lekker vroeg, net voor het heel erg druk ging worden. Er waren echt ontzettend veel vogels, maar af en toe moest ik me echt inhouden hoor. Ik begrijp dat de handelaren / kwekers zoveel mogelijk vogels in een minihokje willen doen en dat het maar voor even is. Maar als er zoveel vogels in zitten dat er een paar op hun kop aan de tralies moeten hangen gaat het mij echt te ver...  :o  Ook zag ik veel kaalgeplukte vogels, gewonde vogels, een valkparkietje die helemaal onder andere grote parkietachtige zat en verdrukt werd, een  paar zieke vogels die helemaal voor pampus in een hoekje lagen.... Ik dacht  dat op deze markt ( zo schreven ze op de website ) juist zo goed op de gezondheid gelet werd... daar zijn er dus een paar tussendoor geglipt ! Maar er zaten ook "goede" kwekers bij hoor, waarbij de vogeltjes er prima uitzagen, in iedergeval op de grond konden zitten en die voldoende schoon drinkwater hadden.

Er waren heel veel lutino's ( waarvan er één zelfs zonder kaal kopje !! ) en wildkleurtjes, maar ik heb ook geparelde, witmaskers, 2 tamme cinnamon geparelde witmaskers ( jaja, ik heb me ingehouden ), bonte, fallows ( gewone en witmaskers ) en bonte witmaskers gezien : 1 gewone bonte witmasker en 3 cinnamon bonte witmaskers !! Allevier mannen zover ik kon zien. Maar ja, al te oud om nog tam te maken. Ik heb ze dus lekker allemaal laten zitten  :D Maar ze waren wel prachtig ! Net Kazoo alleen iets meer wit.

Ik heb flink trosgierst, sepia en mineraalblokken ingeslagen, want dat is daar veel voordeliger dan in een dierenwinkel ! Vandaag zijn we nog lekker met de honden in de bossen gaan wandelen en half 7 waren we thuis. Snel de valkjes uit de kooien gelaten !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Anita,

Gisteren je berichtje over het hoofd gezien  :o Wat de foto's betreft : oefening baart kunst  ;D Ene... Ik vond die foto van Solo bij "verhalen" echt prachtig ! Als zijn hele staart erop stond kon ik die gebruiken. Ik kijk uit naar je foto's ! Als je het binnen 2 1/2 week stuurt kan het nog voor mijn vakantie  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

9 september 2003, 04:19:12 #561 Last Edit: 9 september 2003, 04:20:42 by kazoo
Hoi allemaal,

Ik ga van de week een nieuwe kooi voor Kazoo en Luna bestellen.... Nou ja, kooi, noem het maar een villa  ;D Hij is 1 meter breed, 1.7 meter hoog en 0.55 meter diep. Ze zitten nu ook in een ruime binnenvolière, maar deze is een stuk groter. Ik wil ze nml het eerste broedseizoen gescheiden houden van Breezer en Mystic zodat ze goed aan elkaar gebonden zijn. Ik vond hun eigen volière er iets te klein voor. En daar kunnen Jazzy en Dizzy weer in. Dit wordt hem :

Het is de Mito van ferplast. Ik heb nog ff zitten twijfelen tussen deze en de Rondo, maar die is rond en lastiger in een hoek te zetten. Ik kan hem via mijn vader direct bij ferplast bestellen, dat scheelt een hoop euro's  ;D En ik heb natuurlijk ook flink gespaard, want het is een dure hobbie  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Dure hobby zegt ze........ :D...!!!!!

Het is een mooie voliere. Hij is iets anders van model als
dat Trudie en Mariska hebben? Deze lijkt wel wat breder.

Leuk hoor ...Ben ook vreselijk benieuwd naar het
resultaat van al je hulp aan die twee love-birds. :)

Groetjes Ellen.

daan

Hoi Karin,

Lekker weekendje gehad? Zo te lezen wel. Je bent ook naar Meppel geweest, leuk hoor. ja sommige dingen zijn idd niet zo leuk als je die ziet.
Ik ben zaterdag naar Boskoop geweest naar de vogeltjesmarkt, maar jeetje mikkie ik zag ook dingen dat ik denk joh  dat kan toch niet. 8 kakarikies in z'n heel klein reiskooitje, echt allemaal op elkaar. Maar ik had nog een mooi koppeltje valkjes gezien, maar toch maar niet gekocht. hihihiihi.

Wat een mooie kooi joh, lekker ruim. Veel plezier ermee!!!

Groetjes Daan.
O'ja ik heb een nieuw dagboek geopend.

Lique

Hoi Karin,

Wat leuk, dat je ook naar Meppel bent geweest. Ria, Wendy Denise en ik (+aanhang) waren er ook.
Alleen weet niet hoe je eruit ziet, dus heb je ook niet gezien.

groetjes lique

Kolkkie

Hoi Ellen en Karin,

De voliere die ik heb is idd kleiner. De mijne is 55 breed, 45 diep en 160 hoog. Het scheeld echt een slok op een borrel :D als ik die van jouw zie Karin.
Het is echt een mooie voliere. Als ik ooit een keer op mezelf kom te wonen, koop ik er een grotere bij.
Ze zitten er hier nu met z'n 3en in, uiteindelijk met z'n 4tjes, als Einstein weer terug is. Daar is hij groot genoeg voor, en bovendien ben ik voorlopig niet meer van plan om er valkjes bij te nemen ivm ruimtegebrek. Ik heb ze nl. allemaal op mijn slaapkamer omdat mijn broertje 2 katten heeft.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Hoi Ellen,

Deze is een tikkie hogter en dieper en dan bijna 2 maal zo breed. Dus bijna 2 x zo groot als waar ze nu in zitten. Ik ben ook zóóó benieuwd wat er in hun nest komt te zitten, want als het een Kazoo junior is blijft die als vriendje voor Dazzle  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Daan,

Is dat een grote markt in Boskoop ? Ik woon er niet zo heel ver vandaan en wilde er al een keertje naar toe. Maar ja, volgende maand eerst Zwolle  ;D Ik ga vanavond je dagboek lezen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Haha Lique, nee, dat is logies dat je me niet gezien hebt. Misschien zien we elkaar wel in Zwolle. Ik heb wel die knappe vent van je gezien : de fallow witmasker. Als het een jong van 6 weken was geweest was ik je voor geweest  ;D Ik wil nu alleen nog maar tamme valkjes, omdat voorlopig 2 paar in de grote volière genoeg is. De rest mag lekker vrij rond vliegen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hoi Mariska,

Hij is inderdaad een beetje groot voor je slaapkamer  ;D Maar Kazoo en Luna moeten er minimaal een maand of 8 in zitten ( of in iedergeval tot het eind van hun broedseizoen ) en omdat ze niet tam zijn vliegen ze niet los. De ruimte kunnen ze dus wel gebruiken. Daarna mogen ze lekker in de grote volière als alles goed gaat. En dan kan ik deze kooi weer gebruiken voor een nieuw koppel  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves