14 augustus 2025, 10:44:15

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

Karin

Je hebt prachtvalkjes hoor Ilona ! En dat ze lief zijn is het belangrijkste  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Dank je Cora !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

eindelijk weer foto's  ;D Dit is Pepper :
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Het is bijna 100 % zeker dat ik Magic hou. Ik zit nog  te twijfelen welke ik nog meer hou : Pepper of misschien toch Cookie..... Gelukkig heb ik nog even om te beslissen  ;D Ik ga de oude volière van de chinchilla's ( ze hebben vandaag een spiksplinternieuwe kooi gehad ) morgen schoonmaken en inrichten voor de jonge valkjes. Die mogen er vanaf het weekend dan wat dagdelen in. Alvast een beetje wennen.
pa en ma hebben het weer druk met hun nieuwe eitjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Karin,

Wat zijn ze al groot zeg ze zijn bijna helemaal volwassen al :-)
Ze zien er in elk geval geweldig uit zo.
Heb je al baasjes voor de valkjes die weg gaan gevonden?
In elk geval leuk dat je er zelf twee houd die zijn toch heel speciaal uit je eerste nestje vind ik altijd.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Karin,

Ze zijn echt super mooi en wat zijn ze al groot zeg.
Net wat Paul zegt, ze lijken al zo volwassen.
Snel gaat dat eigenlijk he.
Ik zou ook geen keuze kunnen maken hoor, Pepper steekt zeker boven de andere uit, is mijn poersoonlijke mening hoor..die zou ik zeker wel willen houden. (als ze van mij was ;D)
Nou veel suc6 met je keuze.
En ik hoop dat je een heel goed adres voor ze zal vinden, zal wel gaan lukken.
En dat je dan ook veel over ze zal blijven horen en zien.

Groetjes,
    Trudie

Karin

Hoi Paul,

4 van de 5 zijn al zeker "geplaatst". Voor nummer 5 heb ik ook iemand, maar die heb ik nog niet vast besproken omdat deze mensen er persé maar één willen en ook in de toekomst er geen bij willen. Ik wil liever dat de valkjes lekker valkje kunnen zijn met een vriendje  ;D Ik hoop dus nog iemand te vinden die al valkjes heeft of er in de toekomst nog eentje bij wil, want ik heb al weer 6 eitjes !  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Haha Trudie, ja, het is echt heel moeilijk. Pepper was van het begin af aan een kanjer ! Maar ik kijk ook meteen "in de toekomst"want omdat ze allemaal split zijn voor witmasker en ik bij Mandy een cinnamon geparelde witmasker wil halen krijg ik daar wel mooie jongen uit  ;D Maar ik heb nog ruim 3 weken de tijd ! Ik hoop dat de nieuwe eigenaren geduldig genoeg zijn voor ze precies te horen krijgen wie ze krijgen  :D
En ik zit ook te denkne : kan ik er niet beter maar één houden, want de volgende eieren liggen er al, dus daar zal ook vast wel een speciaal jong bij zitten  ::)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Hoi Karin,

Hoeveel koppeltjes heb jij bij elkaar zitten? en hoeveel blokken?
Ik heb hier 7 valkparkieten, waarvan er 2 koppels zijn en maar 1 blok. (nog niet hangen) Ik twijfel nog erg.

Groetjes,
    Trudie

Karin

Hoi Trudie,

Ik heb mijn koppeltjes apart zitten, ieder een eigen kooi met eigen blok. 3 koppels, waarvan er 2 niets van bakken  ;D Één van de popjes van die koppels zit op 2 eigen onbevruchte eitjes en twee bevruchte eitjes die van Jazzy en Dizzy zijn. Ik probeer een paar dagen voor ze uitkomen haar man terug te zetten, maar die joeg haar steeds van het nest af. Heel vreemd, want bij hun eerste nest ( onbevrucht ) broedde hij keurig mee. Ik hoop dat hij nu zich gedraagt en anders gaat hij de volière in en mag het popje de eventuele 2 jongen zelf groot brengen, eventueel met mijn hulp.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Hoi Karin,

wat zijn het toch prachtvalkjes!! Ik vind gewone geparelde zo mooi!! Ik zou er graag 1tje willen maar ik heb er nu 3 zitten en das toch wel het maximum  ;) maar wie weet, zeg nooit nooit  ;D Nu niet in ieder geval. Ik kan me voorstellen dat je niet kan kiezen welk valkje je wil houden want ze zijn allemaal even lief  ;) Wanneer gaan ze eigenlijk weg?

Groetjes Nes.