7 mei 2025, 14:54:46

Mijn valkparkieten

Gestart door Karin, 3 juni 2003, 02:38:46

« vorige - volgende »

ziralioness

Wat een schatjes, die kleintjes... Ahww... ik zou niet weten welke het mooiste is, ze zijn allemaal ZO schattig....  :) Prachtige foto's!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Stijn dc

hello

fijn dat die twee eitjes mss nog bevrucht zijn. hopelijk komen nog uit. laat kazoo en luna nog maar wat rusten, mss is meneer dan tot inzicht gekomen :D

SDC:D

Karin

Hoi allemaal,

Ik heb deze week besloten welke valkjes ik 100 % ga houden : Magic en Cookie ! Magic wordt ( hopelijk ) het nieuwe mannetje voor Dazzle. Zal je net zien dat het een pop is  :D Cookie is een beetje het minkukkeltje van het nest. Waarschijnlijk toch teveel overschaduwd door zijn nestgenootjes en te weinig eten gehad in het laatste gedeelte toen hij nog in het broedblok zat. Jazzy en Dizzy waren alweer volop aan het broeden. Maar ik voer hem nu een aantal keer per dag een beetje bij en hij knabbelt op trosgierst en eikrachtvoer dus hij zal vanzelf wel dikker en sterker worden ! Het is echt een snoepje en mag vanaf het einde van de middag mee naar beneden en zit dan de hele avond op schoot. Ik heb hem gisteren gewassen om de pap van hem af te wassen, want het is een knoeipot !

De andere valkjes heb ik inmiddelels verdeelt en  2 van de 3 mensen hebben al gemaild dat het precies het valkje was wat ze al hoopte te krijgen  ;D De derde heeft nog niet gereageerd. Die zit nog op zijn werk, maar ik weet zeker dat die ook blij is, want die wilde graag een cinnamon geparelde.

Inmiddels heb ik wel de jongen een "verbod tot vliegen"gegeven, want ze werden steeds eigenwijzer  ??? Ze vonden het zo leuk dat ze zich bijna niet meer lieten pakken. Ze blijven nu dus "aan de grond" in een volière en als ze bij de nieuwe baasjes zijn kunnen ze weer heerlijk volop vliegen.

Ik heb Magic net in de kooi bij Cookie gezet ( die heeft een lekker warmtelampje, dus die zit ook 's nachts bij 22 graden ). Nu kan ik me makkelijker storten op de cursus "ga op mijn vinger zitten en blijf er ook even op zitten" ;D

Het leuke is dat ik zulke enthousiaste baasjes heb gevonden ! Ik moet wel zeggen dat ik heel veel mensen afgewezen heb hoor. Er waren mensen die mailde "wat mot je er voor hebben", of "mijn dochter zeurt me aan mijn kop voor een valkje". Tja, dan moet je net bij mij zijn. Het zijn mijn kinders !!  ;D Over ongeveer een week mogen ze al weg, want sinds gisteren eten ze ook gewone zaadjes ! Hier en daar vergeten ze te pellen, maar ze mogen daarom nog een weekje bijoefenen  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Hoi Karin,

Geweldig dat je een keus hebt kunnen maken voor jezelf, maar ook dat je heel goed hebt gedaan van je keuze, aan wie jij je "kinders" wilt verkopen.
Dit zijn zeker vreemde mailtjes zeg, zo vraag je zeker niet om een vogeltje.
Ben blij dat ze het goed gaan krijgen bij die mensen, waar ze wel naartoe gaan.

Groetjes,
   Trudie

Karin

Dank je Trudie. Ik ben ook blij met de nieuwe baasjes ! Ik hoop dat het bij het volgende nestje ook zo lukt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Natanella

Hoi Karin,
Wat leuk dat je Magic en Cookie zelf houdt! Eerlijk gezegd zou mijn voorkeur ook naar Cookie zijn gegaan. Weet niet precies waarom, maarop de 1 of andere manier sprak hij me echt aan.
Wel ontzettend fijn dat je goeie nieuwe baasjes heb kunnen vinden voor je krummels! Tenslotte geef je altijd ook een heel klein stukje van jezelf mee ;)
Hopelijk zullen we hun wetenswaardigheden nog wel tegen komen op de site, dat zou toch geweldig zijn!
Maar het zijn allemaal stuk voor stuk echte knapperds geworden hoor!

Met Ruby gaat het inmiddels weer prima met haar pootje! Nog bedankt voor je antwoord bij IM. Heb geen pijnstiller gebruikt omdat ze wel gewoon vrolijk was en goed at e.d.
Maar inmiddels is ze weer helemaal de oude en klautert ze weer raak.
Wat wel erg leuk is en wat ik niet had verwacht: juist Ruby is de grootste kletstante! Echt allerlei geluidjes (die ik niet kan omschrijven) in zinsverband perst ze de ether in! Terwijl ik juist Solo verdenk van een man te zijn.
En die is juist veel eentoniger in zijn gebabbel. Zou hij dan toch een zij zijn?!
Wel zit hij momenteel erg in de rui, dus misschien heeft dat er ook mee te maken.

In ieder geval: geniet nog even lekker van je "kinders"nu je ze nog hebt!
En natuurlijk veel succes met je nieuwe eitjes!
Groetjes, Anita

Karin

Haha Anita, ik geloof dat bijna iedereen een zwak heeft voor Cookie  ;D Terwijl het juist een minkukkeltje is, nou ja, misschien daarom wel  ;D Ik geef hem veel lekkers en ik hoop dat hij net zo groot en sterk wordt als zijn nestgenootjes.

Fijn dat het beter gaat met Ruby ! Het is altijd zo sneu als zo'n klein beestje iets mankeerd.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Even snel een "noodhandtekening" gemaakt met alle valkjes erop. Een mooiere ( met namen ;o)  ) volgt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

24 januari 2004, 21:03:39 #1028 Last Edit: 24 januari 2004, 21:24:49 by Mandy
"Noodhandtekening"?? Ik vind 'm prachtig! ;D

Fijn dat je nu zeker weet welke valkjes je houdt, ze zijn heel mooi, nu inderdaad nog hopen dat 1 van de 2 een man is voor Dazzle. ::)

En wanneer zou het 1e eitje van het 2e nestje uit moeten komen? :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Dat zou binnen 1 tot 4 dagen zijn, maar ja, dat eitje heeft onder Luna gelegen en die is er af gegaan. Ik weet dus niet of ze te veel afgekoelt waren. Maar goed, ik zie wel. Ik ben nu toch nog druk bezig met de jongen. Ze gaan donderdag weg en zitten volop in de valkjespubertijd  ;D

groetjes, karin.

O, en bedankt voor het compliment van de handtekening. Ik het de valkjes en tekst al en heb er gewoon de nieuwe valkjes bijgeplakt  ;D Achtergrondje eronder, lijstje eromheen en klaar  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Hey Karin,

Kan je geloven dat ik op je nieuwe handtekening het verschil eigenlijk niet zie tussen Cookie en Magic... 't Is waarschijnlijk omdat ze zo ver lijken te staan, alez ik bedoel de foto's zijn kleiner :-)

Is de linkse Magic?  :-/
Groetjes Kelly
Kelly

Stijn dc

hello

ik vind je handtekening ook prachtig hoor. toch fijn als je zo van die mooie dingen kunt maken.
enneuh, hopelijk komt het eitje toch nog uit.

SDC:D

Karin

Nee Kelly, links is Cookie, rechts is Magic. Maar in het echt is het verschil goed te zien hoor  ;D

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik hoop het ook Stijn. De eerste 2 hebben dus bij Luna gelegen, de andere 4 alleen bij Jazzy en Dizzy. We zullen zien  ;D Ik ben al erg tevreden met één goed nest.
Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kelly Stark

Haa nu je het zegt, dat is die foto waarop Cookie zich aan het verlekkeren was op sla :-)

Groetjes Kelly
Kelly