Chinese dwerg Kwartel dame zoekt dringend nieuw thuis.

Gestart door Roosje, 25 december 2005, 17:43:25

« vorige - volgende »

Roosje

Kwarteltje is net alsnog overleden  Nou heb ik daar niet zoveel mee, maar het is toch zielig. Maar hij is in ieder geval rustig gegaan, want het leek net of hij sliep! Echt heel maf, ik denk dat hij tegen zijn vrouwtje in slaap is gevallen en toen is overleden. Hij had zijn hoofd dus gewoon rechtop. Héél vaag 

Moet even kijken wat ik nu met zijn vrouwtje doe. Ik denk dat ik daarvoor toch een ander huisje ga zoeken. Want dan kunnen de valkjes op pellets en kan het konijn weer los rondhuppelen. Dus als iemand iets weet waar mijn dame een goede plek kan hebben?

Rianne

Hoi Roosje,

helaas koop ik volgend jaar pas Chinese dwerg kwarteltjes. Maar dan nog is me geadviseerd om ze allemaal tegelijk in de voliere te doen dus het had sowieso niet gekund. Ik hoop dat je er gauw een ander tehuis voor vind. :)

Roosje

Jammer dat niemand reageert. Ik vind haar zo zielig nu. Is alleen maar aan het roepen steeds. Ze hoort niet alleen te zijn. Hoop dat iemand met andere kwartels haar wil overnemen. Ze plukte wel haar mannetje, maar weet niet of ze dat in een nieuwe situatie nog steeds zou doen. :-\

bobbie

Hoi Roosje,

Gisteren of eergisteren zag ik iemand die op de Marktplaats  om een chinese kwartel dame vroeg. Misschien kan je de advertentie terugvinden.

Succes, Nel :)

bobbie

Gevonden  ;D

http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en_toebehoren/vogels_overige/15812531.html?return=eJwlytEKwiAUgOF3GWyXOmfNoUjUm0gJijYPemCr6N07o7v%2Fg99poT9Rj6ZpMSndNe%2FqPZiACJrzVMCv7OlqQsjOYWNr5v%2BFQYDLnq0YHs2mrZfXtLmKPvfyhoUoKDJSvCMcuVMu4yzUgRfhJOezWkilReI0gBWd%2Bf4AvmktPw%3D%3D&df=1

Rianne

Hoi Roosje,

had je je kwartels wel per 3? 1 haan en 2 hennen? Dit word geadviseerd vanwege het plukken.

Riny

Hoy Roosje
Wat Rianne hier boven beschrijft klopt als een bus.
Een haan is veel te fel voor een hennetje.
Ook plaatsen we nooit een nieuwe kwartel zomaar bij de andere.
Dan komen ze allemaal tegelijk op nieuwe grond.
Anders krijg je vaak gevechten tot bloedens toe.
Groetjes Riny :D

Bianca

ik zou wel willen maar bij jou zit ze binnen toch?
kan haar moeilijk met deze kou buiten bij de andere zetten........
Ik heb een koppeltje maar mijn hennetje wordt met regelmaat iets te vaak ge- :censuur, hihihihihihi
Dat komt nu ook doordat ze in de winter in het binnenhok zitten, en daar is de ruimte iets meer beperkt.

Ik zit niet eens ver uit de richting , erg jammer!

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Roosje

Citaat van: Rianne op 30 december 2005, 14:26:30
Hoi Roosje,

had je je kwartels wel per 3? 1 haan en 2 hennen? Dit word geadviseerd vanwege het plukken.

Mijn hennetje is pas gaan plukken toen ik er een 2e hennetje heb bijgezet! Daarvoor ging het prima met z'n tweetjes :-\ Dat 2e hennetje deed ik meteen weer terug, maar ze had de smaak te pakken :-\

De advertentie is al verwijderd helaas nel :(

De vogels schrikken zich elke keer rot als mevrouw begint te roepen *zucht*