GEZOCHT: Nieuw huis voor valkparkiet pop

Gestart door Tamara24, 26 december 2005, 14:39:44

« vorige - volgende »

Tamara24

Beste valkparkiet- liefhebbers,

Sinds een maand heb ik een valkparkiet in huis van ongeveer 4 jaar oud. De vorige eigenaars zochten met spoed een nieuw huis vanwege een allergie en omdat ik al enkele andere vogels heb (grasparkieten) heb ik haar zolang bij ons in huis geplaatst.
Nu blijkt dat deze valk veel stereotyp gedrag laat zien in de kooi en alleen bij mannelijk gezelschap wil zitten. Hierbij vertoont ze veel broeds gedrag en ze heeft de afgelopen maand ook al 5 eieren gelegd. Naar ons idee heeft ze erg veel behoefte aan contact met soortgenoten. Wij willen echter niet nog een valkparkiet aanschaffen vanwege het feit dat we al veel huisdieren hebben en we niet genoeg thuis zijn om ze veel los te laten vliegen.
Omdat wij dit dier toch een goed thuis willen geven zijn wij op zoek naar mensen die deze (zeer tamme) valk een huis kunnen geven met andere valken. Op verzoek kunnen we altijd een foto toesturen en we zijn ook bereid enige afstand te overbruggen om het dier te brengen. reacties kunnen gestuurd worden naar tljmlohman@hotmail.com.

Alvast bedankt!

~Natas~

Hoi Tamara,

Ik hoop dat het popje een goed tehuisje vind.
Het is altijd belangrijk om te weten waar ze terecht komen, en vooral bij wie.
Heb je ook al een advertentie geplaatst bij Te koop / Gevraagd hie rlinks van het forum.
Succes ermee.

Natasja

sadelienda

ik heb je een mail gestuurd  ;D
een vriendin van me zoekt nog een pop.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

~Natas~

Hoi,

Nou wie weet krijgt dit mooie popje alsnog een goed tehuisje.
Zal duimen dat het gaat lukken.

Groetjes,

Natas

sadelienda

Het is een snoepie van een vogel zo te zien van het plaatje.
Het gaat om een wildkleurige maar mijn vriendin wilt geen wild kleur.

Wie o wie wel??

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

bobbie

Hoi,

Een pop kan ik altijd wel kwijt, een man zou moeilijker worden.

Ik heb je een mailtje gestuurd. Als je hieronder aanklikt kan je zien hoe ik met mijn vogels omga. Ik weet niet of je te ver weg woont maar dat hoor ik wel.

Groetjes, Nel :)

bobbie

29 december 2005, 17:27:38 #6 Last Edit: 30 december 2005, 20:35:43 by bobbie
Jeetje, net gekeken bij te koop etc. Blijkt dat je in Bergeijk woont. Dat is heeeeeeeeeeel ver weg.

Is het niets voor Riny? Riny kan nu niet internetten want die heeft een virus, maar die woont in Limburg en die heeft 34 valkjes, waaronder aardig wat opvangvalkjes.

Ik weet zeker dat als zij kon internetten, dat ze haar zou nemen. Ze woont in America. Ik denk dat dat veel dichterbij is.

Het is maar een idee. Dit is een beetje te ver weg denk ik.

bobbie

30 december 2005, 20:32:15 #7 Last Edit: 30 december 2005, 20:37:18 by bobbie
Hoi,

Riny heeft net alles gekoppeld en op orde, dus ik ben een beetje voorbarig geweest, sorry.

Ik wil haar gerust opvangen maar ik vind het veel te ver rijden. Als je er zelf geen problemen mee hebt mag je haar zo bij me brengen.