Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Mara,

Geweldig, wat een lijst weer! :D Harstikke bedankt, nu weet ik op welke groenten en fruit ik kan gaan letten als ik weer in de supermarkt ben! Ik ga hier zeker mijn voordeel mee doen, thanks!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mara

Hoi Manja

Ik hoop dat je valkjes het gaan waarderen. Ik ben zo benieuwd hoe het met de eitjes verder gaat. Ga je zeker volgen.

mara

Caroline

Leuk  :D , weer een eitje.  :D

Ik denk dat Caroline bedoelt dat als het eitje verder kapot gaat, het eiwit en eigeel aan de goeie eitjes gaat plakken, hieraan dan weer het nestmateriaal en grote kans dat het jong zo niet meer goed kan ontwikkelen doordat de porïen dan dicht gaan zitten of erger nog dat de ouders het mestmateriaal eraf gaan knabbelen en de goeie eitjes ook kapot gaan.  :-\

Altijd opletten met kapotte eitjes.  :-\ :)

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Manja,

Gefeliciteerd met het 2de eitje.

Groetjes Anja

Peggy

Goede morgen Manja,
Zo ben hier ook weer wat bijgelezen. Lees nu dus ook dat S&D twee eitjes hebben inmiddels;  leuk zeg en ook spannend. Hopelijk loopt het allemaal goed,  ook met het eitje waar een deukje inzit.Ik duim voor je hoor!

Ik zag net ook foto's van liron en shai;  die twee zijn weer goed gegroeid hoor. Toen ze nog heel klein waren en nog bij caroline waren,volgde ik een beetje je db...Nu loop ik wat achter  ::)
Mooie valkjes hoor.
Enne ik las,dat calimero gezond is verklaard en ondanks dat ik niet bijgehouden heb wat er aan de hand was,  ben ik natuurlijk wel erg blij om te lezen,dat het nu iig goed gaat!  houden zo!  ;)

Gr Peggy
Ik probeer weer wat regelmatiger te komen hoor.

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

ManjaV

Zo, even heel snel: Sunny mag nu eindelijk ook op de eitjes broeden van Dreamy ;D Hij zit heel trots in het broedblok en houdt de eitjes goed warm. Af en toe kirt hij heel lief naar Dreamy! :D
Dreamy heeft vannacht de hele nacht doorgebroed.

Hoi Mara,

Ik ben ook heel benieuwd hoe het verder gaat. Donderdag als ik boodschappen ga doen, gaat je lijstje mee! :D
Leuk dat je mij gaat volgen, dat blijf ik ook bij jou doen! :D :D

Hey Caroline,

Bedankt voor je advies! Ik zal zeker elke dag de eitjes controleren en kijken of het eitje met het scheurtje niet is opengegaan. Daar zal ik nu extra op gaan letten!

Hoi Peggy,

Kijk maar of het lukt hoor. ;) Soms lukt het mij ook niet om in elk dagboekje te reageren, terwijl ik wel veel lees...en soms lukt het lezen mij ook niet door alle drukte of gewoon omdat je te moe bent van het werken!
Ik vind het in ieder geval leuk dat je af en toe eens in mijn boekje kijkt! :D Liron en Shai zijn idd gegroeid en je kan toch goed nog zien dat het kleintjes zijn. :D
Calimero had al jaren last van een schimmelinfectie en van een bacterie, dat was al zo toen ik haar kreeg, en gelukkig is zij nu helemaal gezond verklaard. Nu maar hopen dat het plukken ook helemaal gaat stoppen!
Bedankt voor je complimentjes! :D

Groetjes,
Manja

Mara

Hoi Manja

IK las wel eigenlijk altijd bij je maar reageerde weinig tot nooit. Maar ga nu veel meer reageren. Je hebt mooie valkjes.

Ben benieuwd waar mee je naar huis komt na het boodschappen doen.  ;)

Mara

ManjaV

Hoi Mara,

Datzelfde was bij mij ook het geval ;D en soms kwam ik er niet eens meer aan toe, bij de andere topics te gaan kijken. Maar ik vind dat jij ook prachtige vogels hebt! Bedankt voor je complimentjes over mijn valkjes. :D

Ik ben ook heel benieuwd a.s. donderdag. Ik laat het je uiteraard weten!

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Wat fijn dat mammie en pappie het broeden zo mooi verdelen. Het lijkt me zo bijzonder om het proces van eitje tot volwassen valk zo dicht te mogen meemaken!
Zijn ze nog steeds lief tegen jou? Of blazen ze naar je als je in het broedblok gaat?

Groetjes
Romy

*Petra*

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

carco

Gefeliciteerd met het 3e eitjes alweer!
Kan je al iets zien in het eerste?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anja

Zijn er al 3 eitjes? Wow gaat goed Manja.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Manja

Is er alweer een derde eitje bij? Waauw zeg, wat gaat dat goed  :D Heb je het eerste eitje met de scheurtjes weggehaald?

Groetjes
Romy

ManjaV

Zo, hier even snel een kleine update en wat reacties op jullie berichtjes :D :D Ik moest vandaag weer tot erg laat doorwerken en sta op het punt om Ira op te halen bij mijn ouders....

Vanochtend heeft Dreamy haar derde eitje gelegd. Ze waakt er nog steeds trouw over, en als ze even het nest verlaat om te gaan eten, springt Sunny er meteen in om het nestje warm te houden. :D :D :D
Zo lief! Verder is Dreamy blijkbaar van mening dat ze het broeden alleen wel af kan, want ze broedt heel ijverig dag en nacht. ;D
Sunny houdt de wacht, gisteren was Kuifje per ongeluk los en Sunny ook, en toen joeg Sunny Kuifje de hele woonkamer door.. ::) dat vond ik niet zo leuk want Kuifje was echt geschrokken...hij liet van schrik een paar veertjes vallen!

Hoi Romy,

Sunny en Dreamy willen nog steeds graag kroelen, maar Dreamy is wel heel gevaarlijk als ze in het broedblok zit en ik erbij wil. Ik wacht dus altijd even totdat ze er vanuit zichzelf uitgaat, en dan kan ik haar gewoon bij mij nemen. :D Sunny is heel kroelerig geworden, wat ik erg leuk vind.
Het eerste eitje met de scheurtjes ligt nog in het blok, ik heb er wat nagellak opgedaan en nu maar afwachten of dat het bevrucht is of niet.

Hoi Anja,

Dat gaat zeker goed. :D Nu maar hopen dat er een paar bevrucht zijn! :D

Hey Caroline,

Nee, ik zie eigenlijk nog weinig in het eerste eitje, behalve dan dat het iets donkerder is geworden, maar ik denk dat dat in dit stadium nog niet zo heel veel zegt. Ik wacht het even af tot morgen of overmorgen, dan zou ik toch iets concreters moeten zien...bv. de adertjes of het hartje!
Bedankt voor je felicitaties! :D

Hoi Petra,

Jij alsnog ook bedankt voor je felicitaties! :D

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Waauw zeg al 3 eitjes! Ik ben zo benieuwd hoeveel (bevruchte) eitjes ze gaan hebben!
Hopelijk ontwikkelt het eerste eitje goed. Het is slim om het scheurtje te dichten met nagellak!

Kan je al het eerste eitje schouwen? Of is het nog te vroeg?

Fijn dat ze nog steeds zo kroelerig zijn! Het is natuurlijk wel te begrijpen als Dreamy in het blok zit, dat ze dan haar eitjes tegen alles en iedereen wil verdedigen. Gelukkig is ze wel lief als ze eruit is :)

Groetjes
Romy