Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Manja
Als dadelijk de hormoontjes gaan werken, dan heeft Mikky zo in de gaten dat je met Sunny lekker kan kroelen ;D ;D
Groetjes Riny :D

Lin

Ik kan het niet vinden, maar dit heb ik laatst geschreven bij iemand die een jong valkje kreeg, maar volgens mij ben jij al verder. Maar kort:

De eerste paar dagen moet je ze eigenlijk rust gunnen en goed observeren. Na de quarantaine tijd kan je de kooien naast elkaar zetten. De volgende stap eentje los laten en kijken wat ze doet. Dan de volgende keer beiden los en dat een tijdje zo aanhouden. Dan doe je een kooi dicht en kijk je of ze samen in een kooi gaan. Klikt het dan kunnen ze bij elkaar. Houd wel goed het gewicht in de gaten en kijk of ze eet en drinkt. Hang de kooi ook niet helemaal vol zodat ze hun nek kunnen breken als ze vallen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoihoi, Riny en Lin bedankt voor alle tips..
Sunny en Mikki zitten alweer een week bij elkaar in de kooi en alles gaat prima. Mikki is soms wel wat fel tegen Sunny, maar de meeste tijd gaat het goed. Alhoewel ze nog niet met elkaar kroelen (ik geloof dat Sunny wel wil ;D )
Alleen met het voer ben ik wat bezorgd. Sunny zit wel zaadjes te pellen, maar volgens mij niet heel erg veel en als ik met een heel klein stukje trosgierst kom, stuift hij er op af en eet hij zo ontzettend snel dat het lijkt alsof hij uitgehongerd is  ??? Als ik de trosgierst van hem weghaal, gaat hij bedelende geluidjes maken (heeeeeel lief, dat doet hij ook als ik hem moet kroelen) en dan wil hij het weer terug.
Maar dat is toch niet normaal dat hij het opeet alsof hij uitgehongerd is? Wie weet raad?
Hij pelt wel zaadjes, maar lang niet allemaal....moet ik hem gewoon een tijdje geen trosgierst geven ofzo?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Manja
Kun je Sunny wegen ,of laat ze dat niet toe?
Dan zou je het goed kunnen controleren of ze zaadjes eet.
Ze mogen als ze klein zijn wel iedere dag wat trosgierst hebben maar niet alleen maar trosgierst.
Dat is dan toch wat te eenzijdig.
Als ik jou wa szou ik hem/haar alleen wat trosgierst geven 's avonds.
Misschien dat ze dan overdag toch wat eerder aan de zaadjes begint.

ManjaV

Hoi Riny,

Sunny zou ik makkelijk kunnen laten wegen, want hij is heeeel tam. Alleen heb ik niet zo een weegschaal. Mijn moeder brengt 'm dinsdag mee, dus zal ik 'm dan wegen. Hoeveel moet hij wegen, eigenlijk? Hij is nu twee maanden.
Sunny zie ik af en toe wel zaadjes pellen en bij het voerbakje zitten. En hij eet ook andijvie etc. Maar als ik zie hoe uitgehongerd hij op het trosgierst aanvalt, maak ik me ongerust. Is het een idee om een klein beetje trosgierst elke dag met zaadjes te mengen? Mijn moeder stelde dit voor :D

Groetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Dat zou je kunnen doen.
Bij valkjes die ik zelfstandig aan het maken ben,doe ik dat ook altijd.
Wel zou ik als ik je mag aanraden totdat je een weegschaaltje hebt ,Sunny iedere dag een streng trosgierst geven .
dan weet je zeker dat die genoeg binnen krijgt.
Volgens mij moet Sunny toch rond de negentig gram zitten.

ManjaV

Hoi Riny,

Goed plan! Bedankt voor je tips. Trosgierst heb ik gelukkig voldoende in huis en a.s. ga ik hem dan wegen....
Ik ben benieuwd!!!!

Groetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Als je de weegschaal hebt zou ik wel wat gaan minderen met het trosgierst.
Sunny moet ook andere dingn leren eten ,en niet alleen het allerlekkerste.

ManjaV

Hoi Riny,

Goed plan. Ik heb vanochtend een klein beetje trosgierst door zijn eten gedaan. Hij zit nu wel te bedelen weer om trosgierst, maar ik kijk het even aan. Hij zit toch al de hele dag in het voerbakje te graven. ;D Hij zal het toch moeten leren!!!!! ;D

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Manja,

Ik wil geen ouwe zeur zijn, maar eh... Waar blijven die foto's?
Ik zou zo graag wat kiekjes willen bekijken  :-\ :D

Ik geef mijn vogels trouwens niet standaard trosgierst. Ze moeten eerst hun eigen eten eten en als beloning krijgen ze trosgierst. Het moet namelijk wel een lekkernij blijven...in mijn ogen dan  ;D

Doen ze nog gekke dingen? Altijd leuk om te horen  ;D ;D ;D
Ik ben benieuwd.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Trosgierst is idd als een soort beloning, als extraatje.
Alleen Sunny vliegt er altijd op af alsof hij uitgehongerd is. En dat vind ik wat vreemd!  ::)
De foto's komen binnenkort. Ik moet eerst uitzoeken hoe ik die foto's verklein. Ik heb namelijk geen idee! Vandaar dat het zo lang duurt.
Pfff....ik vind het zelf ook irritant. Maar goed, heb nu vakantie dus kan het op mijn gemak gaan uitzoeken hoe dat allemaal werkt.
Mikki en Sunny zijn zo grappig. Mikki probeert Sunny altijd te imponeren, en Sunny maakt bedelgeluidjes naar zowel Mikki als naar mij, dan wil hij graag gekroeld worden. Maar dat geluidje maakt hij ook als hij trosgierst ziet  ::) Het klinkt een beetje als getsjirp van een krekel, herken je het?
Ze hebben trouwens nog niet met elkaar gekroeld, Sunny houdt zijn kopje wel omlaag, maar Mikki vindt het maar vreemd en pikt dan in zijn richting. Niet hard hoor, maar wel even om te laten zien wie er de baas is!

Groetjes,
Manja

Monky

;D ;D ;D
Dat met die trosgierst....dat zou best wel eens de trosgierst verslaving kunnen zijn. Mijn dieren vliegen er ook op af alsof ik ze nooit eten geef  ??? Zolang ze ook het andere voer eten, maak ik me er geen zorgen om. Je kan het in elk geval morgen even checken op de weegschaal van je moeder.

Even over het verkleinen. Als je ms paint op je pc hebt, is het heel makkelijk.
Je opent je foto.
In het menu afbeeldingen klik je uitrekken/hellen
In het venster geef je het percentage aan dat je wil verkleinen (bij uitrekken). Zorg er wel voor dat ze beide gelijk zijn...anders krijg je een vervormde valkje... :P
Klik op ok en je bent klaar. Als het te klein is geworden, gebruik dan de undo knop onder bewerken. Anders krijg je namelijk niet je oorspronkelijke foto terug.
Verder moet je het opslaan onder een andere naam anders ben je je origineel kwijt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Anders vraag je maar.

Groetjes,
Monky

Riny

Hallo Manja
Stappenplan bij verkleinen foto's

bestand aanklikken (linksboven)
dan naar openen met > en dan paint aanklikken
dan naar afbeelding
dan uitrekken/hellen aanklikken
dan de 100% veranderen in 50% van allebei, dan OK aanklikken
dit nog een keer, dus de 100% veranderen in 50%, dan OK aanklikken
Dan naar bestand
dan OPSLAAN aanklikken

dan ben je klaar, de betreffende foto is verkleind.
Groetjes Riny

ManjaV

Hey Monky en Riny!

Bedankt voor de tips wb de foto's, ik ga het zo gelijk uitproberen. Tevens heb ik weer een aantal met mijn telefoontje gemaakt, die zal ik ook proberen er op te zetten.

Inderdaad, grappig ook Monky, dat jouw vogels er ook op afvliegen alsof ze nooit te eten krijgen... ::) slim zijn ze wel he.

Hier de gewichten zoals vanochtend gewogen:

Sunny: 100 gram
Mikki: 83 gram.

Heeeeel vreemd dat Mikki (die ik dus als eerste had!) minder weegt. Maar hij heeft nog niet al zijn staartveren, en dat zal ook wel meetellen in het gewicht.
Sunny lijkt mij overigens goed op gewicht, wat vinden jullie? En Mikki lijkt me trouwens ook ok, hij eet heel erg goed. Ik denk gewoon dat het aan die staartveren ligt!

Groetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Nu je weet dat Sunny goed op gewicht zit,zou ik overgaan op minder trosgierst.
Hij zal toch zijn zaadjes moeten leren eten.
En honger maakt rauwe bonen zoet.
Veel succes!