Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Riny,

Ja, ik ben er al mee begonnen zelfs. Vanochtend heb ik een klein beetje trosgierst door zijn zaadjes gemengd. En verder heb ik nog niks gegeven. Gisteren gaf ik trouwens ook maar een klein beetje.
Het zal vast helemaal goedkomen :D

Wat vind je van Mikki's gewicht? Is wel goed geloof ik he?

Wel apart dat er zo een verschil tussen de vogeltjes kan zitten, maar ja, het zal echt door die staartveren komen, denk ik. En ik las op het forum ook al berichten dat het gewicht kan zitten tussen 80 en 110 gram, dat dat iig goed is!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Manja
Je moet het bij valkjes zien als bij mensen,
de een is fijner gebouwd als de ander,maar kan net zo gezond zijn.
Groetjes Riny :D

Monky

Hi Manja,
Wat een opluchting toch, hè?
Nu moet arme Sunny nog afkicken  ;D ;D ;D

Komt allemaal goed  :)

Ik ben benieuwd naar je foto's.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky!

Nou, het gaat goed met het afkicken hoor...Sunny wroet nou verwoed in het bakje met zaadjes.

Eindelijk een paar foto's erbij!!! Sunny zit hier nog in een andere kooi. Inmiddels zitten ze al bijelkaar in de nieuwe kooi :D
Mikki zit hier op het kamerscherm :D

Binnenkort een foto van de twee samen!

Groetjes,
Manja

Monky

Wat een heerlijke koppies...
Het was het wachten waard. Ik hoop dat je binnenkort meer foto's hebt.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Dank je!!!! :D Ze zijn inderdaad heel schattig!!!!
Op dit moment zijn ze allebei aan het 'zeuren' dat ze eruit willen  ::)
haha...
Ik zal de andere foto's ook gauw verkleinen!

Groetjes,
Manja

ManjaV

Zo, hier weer eventjes een update! :D
Ik probeer Sunny langzaam aan minder trosgierst te laten eten, het bijkomende probleem is dat hij heel erg gaat 'zeuren' als hij mij ziet. Zodra hij mij ziet, denkt hij: 'eten! trosgierst!' en gaat hij eerst zachtjes, en dan steeds harder krijsen...het is een volgens mij hetzelfde gekrijs als dat babyvalkjes doen als ze gevoerd willen worden. Het is wel heeeeeel lief, maar ik negeer het, omdat hij anders blijft krijsen als hij eten wil (lees: trosgierst). Het is zelfs zo erg, dat als ik met een koekje (jaja, voor mijzelf!!) de huiskamer in kom wandelen, dat hij meteen naar mij toevliegt, op mijn arm gaat zitten, en gaat krijsen alsof hij nog een minivalkje is (nou ja, hij is wel heel erg klein natuurlijk nog, ;D ) Terwijl het niet eens trosgierst is! Dus dat is een beetje hoe de zaken er nu voor staan.
Mikki vindt het allemaal maar wat vreemd, hij pikt dan maar een paar keer richting Sunny alsof hij wil laten weten dat het gekrijs afgelopen moet zijn ;D

Tussen die twee gaat het wel aardig. 's Avonds is Mikki altijd kwaad als Sunny ook op de hoogste tak wil. Maar ja, ze willen allebei op dat plekje zitten. Mikki pikt eerst naar Sunny, maar uiteindelijk staat hij het wel toe dat Sunny ook op het takje gaat zitten. Mijn agaatjes hebben twee hoge takjes tegenover elkaar ;D, dit werkte prima toen ze ook gingen ruziën om het hoogste takje. Maar ja, dat takje bij Sunny en Mikki is net in het hoekje.
Vanavond zaten ze dicht bijelkaar, Sunny in het verenpakje gedoken, maar zodra Sunny te veel gaat bewegen is Mikki het zat en pikt hij richting Sunny.
Maar volgens mij gaat het wel steeds beter, alhoewel het afwachten is. Kroelen doen ze niet met elkaar, Sunny doet vaak zijn kopje omlaag om gekroeld te worden, maar dan pikt Mikki in zijn richting (niet hard hoor).

Dat was de update weer, ik hoop dat ze echt vriendjes zullen worden, en dat ze niet gaan ruziën, het is eventjes afwachten hoe Sunny zich gaat opstellen als hij ouder wordt....

Groetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Sunny is heel duidelijk aan het proberen om haar zin te krijgen.
Nu even afwachten wie de langste adem heeft.
Probeer anders eens als ze bij je zit bv aan tafel of je ze dan aan de zaadjes krijgt.
Ik wens je veel succes ,want valkjes kunnen lang aan houden als ze hun zin niet krijgen.

ManjaV

Hoi Riny!

Bedankt voor je berichtje. Ja, je hebt gelijk, Sunny probeert echt z'n zinnetje door te drijven! Toen hij vanmiddag zo aan het zeuren was, gaf ik hem zaadjes uit het voerbakje die hij toen wél ineens opat. En vervolgens ging hij de hele tijd zaadjes eten.
Daarna heb ik het gekrijs genegeerd (ik las dat oudervogels dit ook doen). Waarschijnlijk zal Sunny morgen gewoon weer gaan krijsen. Maar ik ben van plan om het te blijven negeren. En voorlopig eventjes geen trosgierst! Ik heb gezien dat Sunny gewoon zaadjes kan pellen.
Het rare was overigens wel dat zijn gewicht van 100g ineens naar 93 was gegaan, maar goed, dat zal wel tijdelijk zijn.  ::)

Groetjes,
Manja

Caroline

Hoi Manja,

Chica van mij heeft 2 weken, 2 x per dag pap gehad. Zij heeft weken gebedeld, elke keer als ze me zag begon ze.

Ik liet haar dan opstappen op mijn vinger en zette haar op de voerbak, waar ze ging eten terwijl ze dan het voerder geluid maakte, wat jonkies doen als de ouders voeren. Na een aantal weken hield het vanzelf op.  :D

Succes ermee!!

Groetjes van Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline!

Wat een herkenbaar verhaal! Dat jouw Chica ook die bedelgeluidjes maakte! Inderdaad, als ik Sunny op de voerbak zet, maakt hij ook van die geluidjes :D
Het is een goede tip van je, die ik consequent zal gaan doorvoeren.
Ik neem aan dat Sunny het ook zal doorhebben. Op dit moment bedelt hij nog steeds hoor, als hij me ziet. Aan de ene kant is het schattig, aan de andere kant moet hij natuurlijk wel leren dat ik niet zijn echte 'mama' ben ;D (hmm al lijkt het er soms wel op ;) )

Groetjes,
Manja

Riny

Hoy Manja
Een kennis van mij waar ik dit jaar 2 valkjes voor tam gemaakt heb,had er ook zo'n bedelvalkje bijzitten.
Het hielp niets of ze hem nu wel of niet bij het voerbakje zette.
Ze werd er echt gek van en ging van ellende 's morgens gewoon eerder de deur uit naar haar werk,om van het gezeur af te zijn.
Maar ze heeft het volgehouden.
Ik hoop dat jou valkje een beetje minder vasthoudend is.

ManjaV

Hoi Riny,

Nou, als jouw kennis eerder naar haar werk ging, was het vast heel erg! En ik kan me er wel iets bij voorstellen, want het gebedel kan steeds harder worden.
Het rare is dat Sunny dit eerst nooit deed. Waarschijnlijk heeft hij door dat ik degene ben die met het lekkere eten aankomt. Maar al ga ik gewoon al voor de kooi staan, begint hij te bedelen. Dus dat is wel vreemd.  ::)
Mikki heeft dit nooit gedaan.

Ik merk trouwens dat Mikki heel vaak Sunny zit te imponeren door allerlei melodietjes te fluiten, zijn vleugeltjes wijd te doen, enz.
Hij heeft toch zeker wel door dat Sunny ook een mannetje is?
Maar dat zal wel, want hij wil wel laten zien dat hij de baas is, door hem weg te pikken als hij geen zin meer heeft... ::)

Kortom je beleeft nogal wat met die vogeltjes!

Groetjes,
Manja

Karin

;D ;D ;D Sunny heeft jou wel mooi ingepakt Manja  ;D Ik heb zelf eigelijk alleen bedelvalkjes gehad bij valkjes die met de hand groot waren gebracht. Heerlijk vond ik het geluid, ik nam ze op mijn vinger en hield ze voor mijn oor  ;D ;D ;D Als een valkje eenmaal door heeft dat het helpt blijft het door gaan. Mooi gwicht heeft Sunny hoor. En dat Mikki minder is kan kloppen, de jongen van Jazzy en Dizzy zijn vrij fors.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Nou, dat klopt dan denk ik, Sunny is toch gedeeltelijk door jou gevoerd he. Of geldt dat niet als handopgefokt? Anyway, het is inderdaad wel een heel lief geluid, maar op gegeven moment gaat het echt over in heel hard bedelen en dat moet hij wel afleren. Dus ben ik het aan het negeren of hem (zoals Caroline aanraadde) op het voederbakje aan het zetten :D Volgens mij helpt het wel, maar zodra ik weer met een koekje (voor mijzelf natuurlijk) binnen kom lopen, denkt Sunny: he lekker, voor mij ;D en begint die weer...
Wat ook heel lief is, en dat geluidje ken je misschien, Sunny kirt heel lief als ik hem kroel (het lijkt een beetje op getsjirp). Doen ze dat ook alleen als ze klein zijn?
En het verschil in gewicht is dus opgelost, Mikki blijft constant 83 g wegen, en Sunny schommelt zo rond de 95-100. Hij heeft volgens mij altijd veel honger, want hij wil in elk etensbakje kijken, springt zelf op een etensbakje als Mikki er net in aan het eten is, en die verlaat dan verdwaasd het etensbakje ;D

Groetjes,
Manja