Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

Mariska

Citaat van: Skye op 28 januari 2006, 21:48:06
Ooooohhh! Geweldig! :D

Ach en een leuke vent kan je op de raarste manieren ontmoeten! ;) Heb nu al zoveel gekke verhalen gehoord en meegemaakt! :)

Mike heb ik als chauffeur bij mij aan de balie leren kennen ;D
Je weet maar nooit wat je op je werk tegenkomt, dat zie je maar aan mij ;)

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

ManjaV

Hey Karin,

Volgens mij is het dat, dat hij van de spanning zijn ontlasting ophield. Want er lag op 1 plek vanochtend ineens heel veel. Maar nu gaat het stukken beter en ruik je het ook niet meer zo.
Dus je hebt gelukkig helemaal gelijk :D, bedankt ook voor je mailtje...ben ik weer wat gerustgesteld ;)
Oh, foto's van Alexje, spannend...ga gelijk kijken  :o

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Hey Mariska,

Nou, idd, soms als je het juist niet verwacht he. Dan duikt er ineens de leukste man op ;)

Even een update:
Met Sunny gaat alles zo te zien goed :) Hij is zoooo lief en ontzettend tam! Hij vindt het echt leuk om gekroeld te worden.
Met Mikki heeft hij al voorzichtig kennis gemaakt op de kooi. Ik heb ze samen van trosgierst laten eten, dat ging goed :D
Alhoewel Mikki nog steeds verliefd is op mij en niet op Sunny ;D maar ja dat is logisch he ;D en af en toe als hij in een spiegel in de woonkamer zichzelf ziet, fluit hij ook de sterren van de hemel ;D Net zat hij heel lief te fluiten en te lokken, en hij zat bovenop de kast, ging ik kijken, ligt daar een klein spiegeltje...
Nou, wat ik gewoon hoop is dat Mikki en Sunny het gezellig vinden om met elkaar in een kooi te zitten uiteindelijk...daar gaat het om.
Sunny eet trouwens vrijwel alleen trosgierst, hij pelt heel af en toe zaadjes, maar sommige vindt hij veel te moeilijk geloof ik  :-\ zou hij dat vanzelf wel leren?? ::) Ik hoop van wel, natuurlijk...

Groetjes,
Manja

PS Foto's volgen nog, mijn zusje heeft ze nog niet gemaild  ::)

Monky

Hi Manja,

Wat gaaf dat alles goed gaat met Sunny.
Die kroelverslaving zit waarschijnlijk in de familie  ;D

Ik ben wel benieuwd naar eventuele foto's. Zeg maar tegen je zus dat we ongeduldig worden  ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky

Tja, de foto's laten nog steeds op zich wachten  ::)
Het is echt een lief kroelbeestje! Net als Whooshy!
En vandaag heb ik Mikki en Sunny nader kennis laten maken ;D Ze scharrelden lief naast elkaar op de bodem van Sunny's kooi, allemaal lekkere zaadjes zoeken en andijvie ;D
Op gegeven moment zaten ze voorzichtig aan elkaars veertjes, maar toen werden ze allebei boos. Blazen  :-X
Dat is nog eventjes wennen dus, ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Heb je ervaring met valkjes die aan elkaar moeten wennen?
Of wie kan mij er meer over vertellen?

Groetjes,
Manja

Skye

Hoi Manja
Ja dat duurt errug lang met die foto's! ben zo nieuwsgierig ;)
Hoe heb je de valkjes aan elkaar laten wennen? Begrijp ik het goed dat je Mikki in de kooi van Sunny hebt gezet? Ik dacht dat je ze het beste op de vloer ofzo aan elkaar kon laten wennen, in elk geval met veel ruimte eromheen zodat ze van elkaar wegkunnen.(?)

ManjaV

Hey Skye,

Nee, ik had ze eerst buiten de kooi aan elkaar laten wennen en dat ging goed, en toen ging ik het proberen in de kooi, ging ook heel goed, wel een half uur lang, en toen waren ze het zat ;D
Heb ik Mikki weer weggehaald.......

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Manja,

Hoe gaat het met je twee lieverdjes?
Wel jammer dat je zus niet snel is met de foto's geven. Ik ben toch wel heel benieuwd.

Blijft Sunny trouwens ook makkelijk tam nu je hem af en toe bij Mikki laat? Voor mij is het straks ook de eerste keer dat ik 2 tamme valkjes heb, dus ik ben benieuwd naar de reakties tussen die twee.

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi hoi, daar ben ik ook eindelijk weer eens. Heb het erg druk gehad met werk en studie....vooral met dat werk. Geen tijd meer om uitgebreid te mailen etc...
Maar hier ben ik dan weer. Met Mikki en Sunny gaat alles goed, ze zitten nu al vaker bijelkaar, en schijnen dit prima te vinden. Als de een uit het zicht van de ander gaat, begint de ander paniekerig te fluiten zo van: waar ben je? Heel schattig!!!!!
Het zal nog wel wat meer gewenning nodig hebben, maar ik heb goede vooruitzichten dat het samen gaan in de kooi goed zal gaan.
Om op jouw vraag te antwoorden, Monky, ze blijven gewoon tam hoor. Sunny is echt super super tam, het vindt alles best wat je met hem doet, kroelen kan je m overal! Mikki is wat dat betreft toch wat feller, hij heeft niet altijd zin in kroelen.
Sunny begint nu ook zachtjes te fluiten, af en toe, hij fluit nog niet zoveel, maar af en toe kwettert hij wat, en als hij Mikki niet ziet, fluit hij heel hard!
De foto's zijn al klaar, heb ik binnen, maar ik moet ze nog verkleinen en dus eerst uitzoeken hoe dat moet...

Groetjes,
Manja

Lin

Hey,

Wat een leuke verhalen over Mikki en sunny. Ik hoop dat ze straks beiden naar elkaar toe trekken. Ergens staat een stuk over hoe je de twee het beste aan elkaar kan laten wennen. weet alleen niet meer waar. Ik ga morgen  even kijken naar je fotos!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Lin,

Bedankt voor je berichtje. Ik zou dat artikel graag lezen.
Over het algemeen gaat het tot nu toe goed tussen die twee, alleen 's avonds wordt Mikki altijd chagerijnig en pikt hij naar Sunny (niet hard hoor, heel zachtjes). Sunny denkt dan dat Mikki hem wil kroelen maar dat is dus niet zo.
In feite hebben ze nog nooit met elkaar gekroeld.  ::) Maar het samen scharrelen bijv. op de grond van de kooi gaat heel goed. Tips zijn altijd welkom!!!!!!!!!!!!

Groetjes,
Manja

Lin

Als ik het zo lees moet het wel goed komen.

Groeten, Lin

ManjaV

Even een kort berichtje van het valkenfront ;D Net een splinternieuwe kooi van Ferplast gekocht! Hij was wat verbogen aan de bovenkant, mijn vader sloeg aan het onderhandelen en voila, ik kom hem (inclusief standaard) voor 75 euro meenemen! (Terwijl de totaalprijs eerst 125 euro was). Ik helemaal blij natuurlijk! :D
Mikki en Sunny zitten in de nieuwe kooi en zo te zien hebben ze het goed naar hun zin! Bobby en Georgie natuurlijk ook helemaal blij, want die hebben eindelijk hun kooi terug ;D

Groetjes,
Manja

Lin

wat leuk! Heb je een foto?en al ingericht? Ik ga er een kopen bij Goedkoperkanniet.nl Daar hebben ze ook wel mooie kooien.

ManjaV

Hoi Lin,

Inmiddels zitten ze samen in de grote Ferplastkooi ;D Ik ben zo blij met deze kooi: hij is heel erg ruim!
's Avonds gaan ze op hetzelfde stokje zitten (naast elkaar) om te slapen. Dat is heel erg lief. Maar ze kroelen niet met elkaar ofzo. Dat is wel jammer. Mikki probeert de baas te spelen en pikt Sunny weg als hij te dicht in de buurt komt. Behalve als ze samen op de grond zitten te eten. Dan is Mikki heel tolerant ten opzichte van Sunny. Vaak gaat hij dan zelfs de mooiste melodietjes voor Sunny fluiten en ligt hij bijna plat op de grond (;D) Maar waar ik nu zo benieuwd naar ben, is of ze mettertijd wel met elkaar gaan kroelen of dat Mikki zo bazig blijft. Sunny wil wel graag kroelen, maar Mikki moet er echt niets van hebben. Hij wil alleen door mij gekroeld worden. Ik denk wel eens dat Mikki mij al heeft uitgezocht als maatje en dat hij daarom Sunny wegpikt (overigens niet echt hard hoor).
Hoeveel tijd zou het kosten voordat Mikki doorheeft dat Sunny een lieve nieuwe aanwinst is?

De foto's heb ik al idd, alleen heb ik ze nog steeds niet verkleind. Ik moet nl nog uitzoeken hoe dat moet ;D

Groetjes,
Manja

PS Weet je nog waar dat artikel staat over dat valkjes aan elkaar moeten wennen?