Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

ManjaV

Hey Irene,

Ik weet niet of Mikki en Dreamy deze taak getrouw op zich zullen gaan nemen...maar...Mikki zit nu wel in het blok met het eitje onder zich. ;D En fluit daarbij allerlei melodietjes.  ::) ;D
Dreamy heeft er ook al eventjes bij gezeten, en zit nu voor de ingang van het blok.

Er ligt in het hoekje van de voliere nu een nepeitje. Maar Yariki zit op een stok in de voliere en lijkt zich er niet zoveel voor te interesseren. ??? ??? ??? Terwijl nu Fuzzy en Sunny op dit nepeitje zitten.  ::) ::)
Dat is ook niet echt de bedoeling, dadelijk komen ze nog op een idee. En Fuzzy is echt nog te jong.

Als ze zo jong zijn als Timmy, kunnen ze dan nog geen eitjes bevruchten? Dat wist ik niet. ;D Wel heb ik gezien dat hij heel vaak bovenop Yariki heeft gezeten.

Het is idd lastig, maar ik hoop dat ik het nu goed opgelost heb. Ik zie vanzelf wel wat M en D met het eitje doen. ;D

Ik zal de groetjes doen. ;D ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Manja,

Misschien moet je het eitje even markeren...
Stel dat Dreamy zelf eitjes gaat leggen, dan weet je in elk geval welke je weg kan halen. Toch?

Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen  ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Dat is een goed idee. ;D Caroline smste het toevallig net ook. ;D
Ik heb alleen geen stift o.i.d. dus is een balpen ook goed?

Groetjes,
Manja

Monky

Aangezien het eitje toch waarschijnlijk niet bevrucht is, zal dat op dit moment nog niet uitmaken wat je gebruikt, toch?

Tenzij ze zelf het ei gaan eten  :-\ ???

ManjaV

;D ;D ;D Zelf eten? Dat zal wel niet...

Ik las trouwens op het forum dat je een deukje eventueel kan 'herstellen' door er wat nat vloeipapier op te leggen. Klopt dit? Ik heb alleen geen vloeipapier, kan ik wat anders gebruiken?

Yariki zit trouwens weer in een leghouding  :-\ :-\ :-\ dat vind ik vreemd want ze komen toch om de dag uit?

Grtz
Manja

Monky

ik had begrepen dat blanke nagellak ook werkt... Of dat echt zo is, weet ik niet  :)

Over het eitje leggen van Yariki... ik zou het je niet durven zeggen... helaas...ikke geen verstand van...  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Monky,

Ik heb geen blanke nagellak...zucht...ik laat het dan maar gewoon zo, ik las dat het ook met een deukje nog kan uitkomen.
Of ik haal zometeen even wat vloeipapier.

Anyway...zo te zien gaat Yariki nog wel meer eitjes leggen.
Dreamy zit nu in het blok op het eitje en Mikki zit voor het blok.
Ze wisselen elkaar wel vaak af.

Groetjes,
Manja

Romy

Hoi Manja

Wat een spannende tijden zijn het bij jou! Ik hou je boekje nauwlettend in de gaten hoor

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi hoi

Is het nou wel zo slim om Dreamy en Mikki een eitje te geven ?
Misschien houdt hun paringsdrang,die van Dreamy eigenlijk,
nu ook op ?
Ze heeft tenslotte al een ei en hoef nou misschien niet meer zo nodig.  ;)
Dat eieren leggen gaat niet bij iedere valk netjes optijd hoor.
Soms zit er 1 dag tussen soms 2.  :D
Ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Jeetje, wat een soap hier.

Ik wil ook eventjes mijn tip geven hoor.  ;)

Ik schrik wel een beetje toen ik de leeftijden van beide valkjes las, 4 en 8 maanden, volgens mij is een mannetje van 4 maanden nog helemaal niet vruchtbaar.

Aangezien ze beide echt veel te jong zijn, zou ik het eitje, net wat je al hebt gedaan, omwisselen voor een neppert en zo ook de eventuele volgende die ze nog gaan leggen. Wel zou ik ze niet bij andere in de volière laten maar apart zetten, dit inderdaad i.v.m. de agressie en ik zelf ben een voorstander van ze meteen goed aanleren, dus ik persoonlijk zou ze wel een blok geven, zeker omdat je in de toekomst ook met ze wil gaan kweken en omdat Yariki al netjes in het blok op het eitje ging zitten.

Het eitje wat zo goed als zeker onbevrucht zal zijn en nu ook al beschadigd zou ik weg leggen maar zeker nog niet bij een koppel neerleggen wat zelf nog helemaal geen eitjes hebben gelegd.

Ik denk dat het zij er nog helemaal niet aan toe zijn om te gaan broeden en nu in een onnatuurlijke situatie worden "gedwongen". Laat hun lekker in hun eigen ritme gaan leggen, broeden en donsjes verzorgen, en niet in het midden van een cycles beginnen.

Maar .... nogmaals dit is mijn tip, ik hou persoonlijk van zo natuurlijk mogelijk.

Heel veel succes ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Yvon,

Ze graafden het eitje onder, dus bijster interessant was het niet voor ze. ;D Daarbij kwam dat het lek was door de deuken, zag ik, ik heb het weggehaald.
Yariki is intussen aan het broeden op het nepei.

Hey Caroline,

Bedankt voor je tip. Toevallig kwam ik op hetzelfde idee. ;D Het leek mij wat onnatuurlijk. Het ei was kapot door de deukjes. Yariki broedt trouw op het nepei.
Ik zal eens kijken of ik haar apart kan zetten, maar dat wordt een bedoening, tot nu toe gaat het goed en eigenlijk komt niemand bij Yariki in de buurt.
En de leeftijd: tja, ze doen het toch echt zelf ;D ;D ;D
En daarom is het gebruiken van nepeitjes hierbij het handigst!

Groetjes,
Manja

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hoi Romy,

Ja, er gebeuren veel dingen hier ;D ;D

Want...nu heeft ook Dreamy haar eerste eitje gelegd! :D :D :D In het blok! Het zal wel onbevrucht zijn, omdat ik ze niet heb zien paren, maar toch is het erg leuk.
Mocht Yariki bevruchte eitjes leggen, dan kan ik ze bij Dreamy leggen!

Groetjes,
Manja

Hey Caroline,

Het wordt nu idd een hele leuke soap! ;D ;D ;D

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

ManjaV

Hey Caroline,

Dreamy zie ik in het blok met het eitje onder zich, zij is er nu eventjes uit en Mikki zit in het blok, het eitje ligt naast hem?  ??? ???
In ieder geval vertelde je me vanmiddag dat ze pas bij het tweede ei gaan broeden, dus het zal wel goed zijn ;D

Groetjes,
Manja