Sunny, T&S, L&F, Q&M, Y&N, T&R, R&F, N&Y, Chaya, T&Y, P&B, Pareltje, Yara,Amiti

Gestart door ManjaV, 24 december 2005, 10:45:59

« vorige - volgende »

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

•=Bonnie=•

Ik heb hier ook zo'n sukkeltje, hij zit er achterstevoren op, het is die van dat maffe geluid... *grin* Vraag me echt af wat voor pleegouders hij gehad heeft :D

Hij heeft nu twee eitjes met zijn pop, ben benieuwd of ze bevrucht zijn, geloof er nix van.  ;)

ManjaV

Hey Caroline,

Misschien een idee inderdaad? ;D ;D
Of Timmy ernaast zetten?  :P :P

Hoi Bonnie,

Haha...ja, dat grappige mannetje van jou met die leuke geluidjes :D
En er liggen nu toch twee eitjes? Zal mij ook benieuwen of ze bevrucht zijn als hij achterstevoren paart ;D  8) maar ja, wie weet werkt het zo ook. Ik ben nu wel heel benieuwd!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

ManjaV

Mikki heeft nog steeds niet door dat hij bovenop Dreamy moet stappen om te paren  ::) ;D Wat dat betreft niets nieuws.
Maar, hij fluit wel honderden melodietjes naar haar en tegenwoordig als ze kippetje zit, gaat hij voor haar zitten met de vleugeltjes wijd, dus dat is al een vooruitgang?
Verder spendeert hij hele tijden van de dag in het blok. Soms hoor je hem erin fluiten en tikken, en soms is het ook heel erg stil. ;D
Als Dreamy erbij komt, is hij helemaal blij. :D
Dreamy zit ook wel eens alleen in het blok, maar ze achtervolgt vooral Mikki in kippetjeshouding, door de hele kooi.  ::) ;D

Yariki maakt sinds een paar dagen een nestje op de bodem van de voliere, waarbij ze ook een soort kirrende geluidjes maakt en haar hoekje van de voliere verdedigt. Aangezien zij al diverse keren met Timmy gepaart heeft, zou het wel kunnen dat zij ineens een eitje gaat leggen? Ze woog gisteren 128 gram!  :o :o

Daisy had vanochtend wat last van haar rechtervleugel, op gegeven moment trok ze zelf een pen eruit, er zat wat bloed aan.  ??? Latern bleef ze nog een hele tijd haar vleugeltje poetsen en zat ze wat stilletjes op 1 plaats. Nu gedraagt ze zich wel weer gewoon, ze hangt aan de tralies van de voliere waarbij ze gebiologeerd naar de kooi van Mikki en Dreamy staart. ;D

Timmy fluit nog steeds het hoogste lied, gisteren deed hij voor het eerst het bouwvakkersfluitje dat ik hem heb geleerd. ;D

En Sunny en Fuzzy vinden het allemaal wel best en concenteren zich voornamelijk op elkaar. :D

Groetjes,
Manja

ManjaV

Niet te geloven haast, maar: Yariki heeft een eitje gelegd!
En het is nog een grote kans dat het is bevrucht ook, want ze heeft diverse malen met Timmy gepaart.

Wat zal ik nu doen?  ??? Het eitje maar laten liggen?
Of het eitje vervangen door een nepeitje en het eitje bij Mikki en Dreamy leggen, die een blok hebben?

Groetjes,
Manja

Lin

Oohoh!  :D Als je zelf niet wil dat ze uitbroeden kan je ze bij Mikki en Dreamy leggen en haar een nep ei geven. Maar als die eitjes bevrucht zijn en die van Yariki ook dat heb je straks heel veel jongen mocht het goed gaan. Let daar dus wel op. Mijn kleine meid is groot geworden... ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Hé ook een blok bij jou, spannend hoor.

En een ei op de bodem van Yariki, lees ik nu.  :o

En wat ermee doen?? Eerst zul je moeten beslissen of je haar het eitje laat uitbroeden, zo ja, zou ik persoonlijk een blok aanbieden. Zo kan ze het gelijk goed leren, anders legt ze een eventueel volgend nest misschien wel weer op de bodem, niet hygyenisch, niet makkelijk om de kooi schoon te maken en  minder rust en warmte.

Succes!!  :D

128 gram is  wel mega!!  :o

Daisy, beterschap met je vleugeltje.

Groetjes!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Lin,

Het enige punt is dat Mikki en Dreamy zelf nog geen eitjes hebben omdat Mikki nog steeds niet met Dreamy heeft gepaard?  ???
Dus kan ik het eitje er dan wel bij leggen?
Je kleine meid is idd groot geworden ;D maar is ze niet nog veel te jong?

Hey Caroline,

Ik zou haar het blok van Mikki en Dreamy kunnen geven, is dat een idee? En dan Timmy erbij zetten omdat hij tenslotte de eitjes bevrucht heeft?
Zou dat een idee zijn?
128 gram is idd mega. ;D
Ik heb je beterschapswensen aan Daisy overgebracht. :D

Groetjes,
Manja

ManjaV

Ik heb het nu als volgt gedaan:

Mikki en Dreamy hebben nog niet met elkaar gepaard, dus er is ook nog geen nestje.
Ik heb ze teruggezet in de voliere en Yariki en Timmy heb ik in de kooi met het broedblok gedaan.

Ik had eerst een nepeitje neergelegd in de voliere, maar ze verdedigt het te vuur en te zwaard.  ::)
Ze is ook heel agressief nu naar de andere valkjes en heeft Fuzzy al in haar pootje gebeten.  :-\
Daarom heb ik ze apart gezet.
Ik heb geen idee of Timmy wat gaan doen, maar Yariki zit nu op het eitje in het blok.

Is dit een juiste beslissing of moet ik het anders oplossen? Bijvoorbeeld ze toch gewoon op de grond in de voliere laten zitten?

Groetjes,
Manja

•=Bonnie=•

lastig probleem. Je kan kijken of het werkt, op de grond is tenslotte ook niet wat.

ManjaV

Ik vind het toch niet zo geslaagd  :-\ :-\ :-\
Ik heb een schoenendoos gepakt, er flink wat zaagsel ingelegd en het eitje daarin...mag ze daar kijken wat ze met het eitje doet...
Timmy snapt er namelijk niks van en van Mikki en Dreamy is het jammer van hun blok als ik het zo zou doen...
Dus heb ik het zo opgelost, uiteindelijk...

Groetjes,
Manja

Monky

Hi Manja,

Wat een gedoetje eigenlijk hè? Als de verkeerde koppel eitjes gaan leggen  ;D

Waren Yariki en Timmy niet te jong? Of zijn die ook al weer een jaar... waar gaat de tijd toch heen... :P

Ik weet niet zo goed of ik je nu moet feliciteren met je eerste eitje of niet  :-\

Ik hoop dat Mikki en Dreamy een leuk nestjes krijgen...  :D
Wat zou je daar ook al weer uit krijgen?

Groetjes,
Monky

Lin

Ik denk zelf dat het niks zou woden als er gebroed wordt. Het is nog niet een koppel dat onafscheidelijk is en dol verliefd. Dan kan je beter dus niet uitbroeden door hun.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Monky,

Zeker Timmy is nog veel te jong.  :-\ Timmy heeft sowieso geen idee van het eitje. Hij is net vier maanden.
Yariki is van augustus 2006, dus 8 maanden.
En ik weet niet eens zeker of ze een koppeltje zijn, want behalve het paren doen ze verder weinig met elkaar.  ::)

Mikki en Dreamy kunnen van alles krijgen, kans 1 op 4 dat er witmaskertjes uit komen. :D Voor de rest wildkleurtjes met een x aantal splitten.

Maarre...er zit een klein deukje in t ei...weet niet of dit erg is...
Ze heeft het ei nu verlaten en poetst zich op een stok, heb toch maar een nepei neergelegd...en eitje toch definitief bij M en D, lijkt me beter...

Grtz
Manja

Hoi Lin,

Heb het eitje def naar M en D overgeplaatst.
Alhoewel het een maffe situatie is omdat ze zelf nog niet eens hebben gepaard.  :-X

Groetjes
Manja

imv

Hoi Manja,
Denk je dat Mikki en Dreamy wel gaan broeden dan als er een ei ligt?

Omdat Timmy pas 4 maanden is zal de kans dat het ei bevrucht is niet zo heel groot zijn lijkt mij.
Een hoekje in de voliere zou ik niet doen als Yariki zo aan het verdedigen is, dus dat heb je goed ingezien..

Tja, moeilijk moeilijk.. ik denk dat jij zelf het beste weet wat je moet doen.. je gevoel volgen..

groetjes en ook straks aan Caroline  ;)

IRene